Gå til innhold

Trenger ekstrapoeng for å komme inn, skifte kjønn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg trenger ekstrapoeng for å komme inn på et spesielt studie. Dette er et guttedominert studihvor jenter får ekstrapoeng.

Kan jeg si at jeg identifiserer meg som kvinne, melde inn dette via altinn, søke og (forhåpentligvis) komme inn og så etter en liten stund skifte tilbake til mann? Kommer jeg til å få problemer i ettertid?

Anonymkode: fbafa...457

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg trenger ekstrapoeng for å komme inn på et spesielt studie. Dette er et guttedominert studihvor jenter får ekstrapoeng.

Kan jeg si at jeg identifiserer meg som kvinne, melde inn dette via altinn, søke og (forhåpentligvis) komme inn og så etter en liten stund skifte tilbake til mann? Kommer jeg til å få problemer i ettertid?

Anonymkode: fbafa...457

Eller så kan du ta et par eksamener på nytt som privatist og få de poengene du trenger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
7 minutter siden, RamonaK skrev:

Eller så kan du ta et par eksamener på nytt som privatist og få de poengene du trenger. 

Hvis det er så enkelt, hvorfor kvoteres kvinner inn med ekstrapoeng da?

Anonymkode: ed632...f66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvis det er så enkelt, hvorfor kvoteres kvinner inn med ekstrapoeng da?

Anonymkode: ed632...f66

Fordi de prøver å oppmuntre kvinner til å søke. Jeg har forresten også sett jobb annonser hvor det står at menn oppfordres til å søke, så det funker begge veier. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis det er så enkelt, hvorfor kvoteres kvinner inn med ekstrapoeng da?

Anonymkode: ed632...f66

Og det er også studier hvor menn får ekstrapoeng fordi de vil oppmuntre menn til å søke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, RamonaK skrev:

Og det er også studier hvor menn får ekstrapoeng fordi de vil oppmuntre menn til å søke. 

Det gjelder ikke mange studier.

Anonymkode: ed632...f66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
5 minutter siden, RamonaK skrev:

Fordi de prøver å oppmuntre kvinner til å søke.

Det er ikke rettferdig at de da skal komme lette inn.

Anonymkode: ed632...f66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke rettferdig at de da skal komme lette inn.

Anonymkode: ed632...f66

Mulig kvinner tenker det samme om de hvor menn kommer lettere inn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tror nok det går kjappere å ta noen eksamener på nytt. En venn av meg har nettopp gjennomført FtM, og tok vel tre år fra han startet, til han fikk byttet juridisk kjønn.

Anonymkode: 845c0...c10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
56 minutter siden, RamonaK skrev:

Mulig kvinner tenker det samme om de hvor menn kommer lettere inn. 

Det er vel over 100 studier hvor kvinner får ekstrapoeng, men kun 5 hvor menn får det. 

Anonymkode: ed632...f66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er vel over 100 studier hvor kvinner får ekstrapoeng, men kun 5 hvor menn får det. 

Anonymkode: ed632...f66

det er vel over 100 yrker hvor menn kun rekrutterer menn uansett , så hva spiller det for rolle ?.

Anonymkode: 6b0e0...0c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

det er vel over 100 yrker hvor menn kun rekrutterer menn uansett , så hva spiller det for rolle ?.

Anonymkode: 6b0e0...0c8

Det er vel også over 100 yrker hvor kvinner kun rekrutterer kvinner uansett, hvorfor denne forskjellsbehandlingen?

Anonymkode: ed632...f66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er vel også over 100 yrker hvor kvinner kun rekrutterer kvinner uansett, hvorfor denne forskjellsbehandlingen?

Anonymkode: ed632...f66

nei, for kvinner er sjeldnere ledere enn menn . i yrker hvor kvinner arbeider skriker bransjene etter menn, . om du åpner noen bøker så skjønner du nok litt mer av dette .

Anonymkode: 6b0e0...0c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

det er vel over 100 yrker hvor menn kun rekrutterer menn uansett , så hva spiller det for rolle ?.

Anonymkode: 6b0e0...0c8

Det du gjerne dokumentere.

Ellers gjaldt åpringsspørsmålet studier, ikke jobbsøknader.

Anonymkode: fbafa...457

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

nei, for kvinner er sjeldnere ledere enn menn . i yrker hvor kvinner arbeider skriker bransjene etter menn, . om du åpner noen bøker så skjønner du nok litt mer av dette .

Anonymkode: 6b0e0...0c82

Dette er bare feministisk propaganda uten rot i virkeligheten. Samme propaganda påstår kvinner får lavere lønn. Da kan man lure på hvorfor disse slemme mannlige lederne (sikkert hvite menn over 50) ikke ansetter kvinner slik at de kan spare inn på lønnskostnadene og bedriften tjene mer. Her er det noe som ikke stemmer...

Anonymkode: ed632...f66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er bare feministisk propaganda uten rot i virkeligheten. Samme propaganda påstår kvinner får lavere lønn. Da kan man lure på hvorfor disse slemme mannlige lederne (sikkert hvite menn over 50) ikke ansetter kvinner slik at de kan spare inn på lønnskostnadene og bedriften tjene mer. Her er det noe som ikke stemmer...

Anonymkode: ed632...f66

Her har du mistforstått. Kvinner og menn får ikke ulik lønn i den samme stillingen. Kvinner får gjennomsnittlig lavere lønn fordi det er flere kvinner i lavlønnede yrker og deltidsstillinger, mens det derimot er flere menn i lederstillinger. 

Anonymkode: 16380...b66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg trenger ekstrapoeng for å komme inn på et spesielt studie. Dette er et guttedominert studihvor jenter får ekstrapoeng.

Kan jeg si at jeg identifiserer meg som kvinne, melde inn dette via altinn, søke og (forhåpentligvis) komme inn og så etter en liten stund skifte tilbake til mann? Kommer jeg til å få problemer i ettertid?

Anonymkode: fbafa...457

(Tar på falske, runde juristbriller og grå parykk) 

Jeg lurer på om du risikerer en "gjenomskjæring". Det kan i alle fall skje i forbindelse med skatt. Hvis myndighetene mener at hovedformålet med noen tiltak er å oppnå en fordel kan de sette det til siden. Når det gjelder skatt er dette lovfestet, men det var en praksis allerede før det ble lovfestet, derfor tror jeg myndighetene kan bruke skjønn i andre spørsmål også:

https://no.m.wikipedia.org/wiki/Ulovfestet_gjennomskjæring

Egentlig tror jeg du ville sluppet unna. Jeg kan bare ikke se for meg at de annullere et vitnemål i ettertid på uklart grunnlag. Dessuten tror jeg de fleste byråkrater vil holde seg unna et så komplisert tema som transpersoner. Det er enklere å se en annen vei. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...