Gå til innhold

Hjerne som en sveitserost


RamonaK

Anbefalte innlegg

Nå har jeg gått på litium og zyprexa en stund. Begynt å komme meg ut av depresjonen, og stemmene og hallusinasjonene er borte. Men problemet er at hjernen føles fortsatt som en sveitser ost. Jeg klarer ikke konsentrere meg, jeg glemmer ting hele tiden, og jeg er utrolig distre, feks legger filmer i stekeovnen, må sjekke at jeg har på meg klær når jeg går ut osv. Jeg klarer ikke ha en samtale med folk uten at jeg detter ut, eller mister tråden og glemmer hva vi snakker om. Kommer dette til å gå bort med tid? @kupton eller andre som vet? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Må bare legge til at sveitserost hjernen begynte når jeg var i begynnelsen av tjueårene men har bare blitt verre over tid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår ikke metaforen din med sveitserost, men det kan ikke være det at du har vært syk over så lang tid nå at det har begynt å gå ut over slike ting som hukommelse, konsentrasjon etc etc? Jeg merker i hvert fall at det begynner å bli sånn med meg også. Dårlig korttidshukommelse for eksempel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Glitter skrev:

Jeg forstår ikke metaforen din med sveitserost, men det kan ikke være det at du har vært syk over så lang tid nå at det har begynt å gå ut over slike ting som hukommelse, konsentrasjon etc etc? Jeg merker i hvert fall at det begynner å bli sånn med meg også. Dårlig korttidshukommelse for eksempel.

Full av hull, akkurat som om hjernen mangler noe. Noe er feilkoblet. Den funker ihvertfall ikke veldig bra. Og er redd det blir permanent. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, RamonaK skrev:

Full av hull, akkurat som om hjernen mangler noe. Noe er feilkoblet. Den funker ihvertfall ikke veldig bra. Og er redd det blir permanent. 

Åja. Men kanskje hvis du får hjelp med alle stressmomentene i livet ditt så vil det bedre seg? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Glitter skrev:

Åja. Men kanskje hvis du får hjelp med alle stressmomentene i livet ditt så vil det bedre seg? 

Jeg vet ikke. Håper det. Skulle ønske jeg kunne gå tilbake i tid, begynne på nytt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

47 minutter siden, RamonaK skrev:

Jeg vet ikke. Håper det. Skulle ønske jeg kunne gå tilbake i tid, begynne på nytt. 

Kan kjenne meg igjen i den ja. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Glitter skrev:

Kan kjenne meg igjen i den ja. 

Ja, men vi får vel bare stå i det som det er. Er jo ingen som har oppfunnet noen tidsmaskin enda. 😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, RamonaK skrev:

Ja, men vi får vel bare stå i det som det er. Er jo ingen som har oppfunnet noen tidsmaskin enda. 😆

Ikke så vidt meg bekjent nei. Hehe! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...