Gå til innhold

Forumdiskusjon


Folablakken

Anbefalte innlegg

Folablakken

Har lang fartstid på doktoronline, men kommer sjeldnere og sjeldnere innom på besøk. 

Sist eg var her var det tre til fire personer som dominerte dette forumet jeg nå skriver i. Et par måneder senere er det akkurat det samme, nemlig at det er den samme gjengen som dominerer tråder og innlegg. Er det riktig hvis det går på bekostning av andre som ikke får frem sine ting? Er dette et forum for de mange eller for de få? Jeg vet at noen nå føler at de ikke vil poste noe lenger fordi det bare vil overdøves og druknes av alt det de andre skriver. 

Er det virkelig greit at det er slik? Er årsaken til det at noen ikke evner å se at andre har behov oxo? Er det noen som mener at sine egne problemer er viktigst å få fokus på? Er det greit at noen få skal kunne få kneble de mange?

Kjør debatt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg evner definitivt å se at andre har behov også, og jeg svarer på spørsmål og bidrar der jeg føler jeg kan. Jeg synes det er fryktelig trist hvis noen føler de ikke kan poste her. Jeg har ikke helt det samme inntrykket som deg, jeg synes ingen blir kneblet her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er vel jeg en av dem som har tatt over eller hva en skal kalle det. Har bare vært her fem måneder da. Men jeg mener ikke overhode at mine problemer er viktigere eller større enn noen andres. Og alle kan jo poste så mye de vil, det trenger ikke gå på bekostning av noen andre det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Folablakken skrev:

Har lang fartstid på doktoronline, men kommer sjeldnere og sjeldnere innom på besøk. 

Sist eg var her var det tre til fire personer som dominerte dette forumet jeg nå skriver i. Et par måneder senere er det akkurat det samme, nemlig at det er den samme gjengen som dominerer tråder og innlegg. Er det riktig hvis det går på bekostning av andre som ikke får frem sine ting?

Hindrer disse deg å få frem dine ting???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At noen er veldig aktiv (deriblant meg, og hvorfor? Fordi jeg er ensom, IKKE for at jeg mener mine ting er viktigere eller vil kneble noen) utestenger jo ikke andre fra å være aktive. 

Mener du liksom at hvis jeg og andre som "dominerer" blir mindre aktiv så blir forumet bedre? Da blir det jo mindre aktivitet. 

Det jeg setter pris på med dette forumet er: 

- være "sosial", selv om det er med fremmede 

- kunne vise støtte, medfølelse, veileding, råd, heie på etc til andre 

- FÅ støtte, medfølelse, veileding, råd, bli heiet på etc 

- ventilere når jeg ligger hjemme og har det veldig tøft. Det kan være det som gjør at jeg kommer meg uskadd gjennom kvelden 

Og, jeg gjør ikke forskjell på folk. Jeg svarer alle jeg føler jeg har noe å svare til. Men det er klart man blir bedre kjent med de som skriver med nick og som deler av seg selv. Jeg setter pris på når andre kommer med sine erfaringer i mine tråder, og gjør da kanskje den feilen å tro at andre setter pris på det samme i sine. Men hvordan skal man skille de som kun vil ha plaine råd framfor å høre andres erfaringer? Bare det å vite at det er flere i samme båt kan være godt når man føler seg alene.

Jeg synes ikke noen her på forumet knebler andre. Annet enn at du nå forsøker å kneble "oss". 

Du og alle andre er like velkommen her på forumet spør du meg. Så lenge det er respekt og likeverdighet. 

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Worrisome Plenty

Det er slik på alle forum. Noen poster mer, andre poster mindre, noen poster anonymt. Jeg synes dog det er litt dårlig stil å poste ett  innlegg som prøver å gi noen dårlig følelse, fordi de poster mye. Selv poster jeg middels mye. Leser mest.

Endret av Worrisome Plenty
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
31 minutter siden, Folablakken skrev:

Har lang fartstid på doktoronline, men kommer sjeldnere og sjeldnere innom på besøk. 

Sist eg var her var det tre til fire personer som dominerte dette forumet jeg nå skriver i. Et par måneder senere er det akkurat det samme, nemlig at det er den samme gjengen som dominerer tråder og innlegg. Er det riktig hvis det går på bekostning av andre som ikke får frem sine ting? Er dette et forum for de mange eller for de få? Jeg vet at noen nå føler at de ikke vil poste noe lenger fordi det bare vil overdøves og druknes av alt det de andre skriver. 

Er det virkelig greit at det er slik? Er årsaken til det at noen ikke evner å se at andre har behov oxo? Er det noen som mener at sine egne problemer er viktigst å få fokus på? Er det greit at noen få skal kunne få kneble de mange?

Kjør debatt!

Er et lite forum med få folk, derfor vil de få som skriver mye "dominere". Hvis ting drukner på et så lite og uaktivt forum er det ikke mye håp tror jeg, da er kanksje bedre å dele sin erfaring og få kommentarer på facebook blogg twitter etc, eller forsøke seg på et stort forum som kvinneguiden (men da drukner du ihvertfall)

Anonymkode: f518e...d16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
58 minutter siden, Folablakken skrev:

Har lang fartstid på doktoronline, men kommer sjeldnere og sjeldnere innom på besøk. 

Sist eg var her var det tre til fire personer som dominerte dette forumet jeg nå skriver i. Et par måneder senere er det akkurat det samme, nemlig at det er den samme gjengen som dominerer tråder og innlegg. Er det riktig hvis det går på bekostning av andre som ikke får frem sine ting? Er dette et forum for de mange eller for de få? Jeg vet at noen nå føler at de ikke vil poste noe lenger fordi det bare vil overdøves og druknes av alt det de andre skriver. 

Er det virkelig greit at det er slik? Er årsaken til det at noen ikke evner å se at andre har behov oxo? Er det noen som mener at sine egne problemer er viktigst å få fokus på? Er det greit at noen få skal kunne få kneble de mange?

Kjør debatt!

skjønner ikke helt hvordan det at noen skriver mye hindrer deg i å få frem dine ting? dersom du skriver så vil du jo bli litt mer kjent slik de andre blir. det er bare positivt med flere mennesker på forumet :) 

Anonymkode: 81946...575

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg deler ikke TS sitt syn. At noen poster mange innlegg, synes jeg er greit.

På den annen side har det det siste halvåret vært en eller flere anonyme som har ødelagt andres tråder ved hele tiden å stille spørsmål om de virkelig er syke eller "fortjener" hjelp. Dette synes jeg er totalt uønsket og destruktivt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folablakken

Takk for alle svar. Er vel ikke sånn da. Bare fikk høre fra en annen bruker at det var sånn her. Men da er det tydeligvis ikke no problem. Jeg er sjeldent her selv så skulle vel ikkje ha sagt noe

Endret av Folablakken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er enig. Og det gjør jo forsåvidt ingenting, men det blir jo til at jeg bare lar de som pleier å være her få styre på, så finnes det andre forum heller. 

Anonymkode: d4602...393

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Folablakken skrev:

Takk for alle svar. Er vel ikke sånn da. Bare fikk høre fra en annen bruker at det var sånn her. Men da er det tydeligvis ikke no problem. Jeg er sjeldent her selv så skulle vel ikkje ha sagt noe

Jeg håper ihvertfall ikke det er noe problem 😀 det er da ikke noe problem å ta opp dette som tema. Er jo et diskusjonsforum 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Naana47

Jeg tror ikke at det er noe problem for andre å få skrevet eller å få spurt om ting her. Tror ikke at det er noen som fortrenger andre. Håper at alle tør å ta litt plass når de føler behov for det, for jeg tror det er rom for alle her 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja jeg er egentlog litt litt enig med trådstarter her. Syns noen av brukerne tar veldig mye plass og gjør at andres innlegg ikke blir sett.

Anonymkode: c74be...dbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, kupton skrev:

Jeg deler ikke TS sitt syn. At noen poster mange innlegg, synes jeg er greit.

På den annen side har det det siste halvåret vært en eller flere anonyme som har ødelagt andres tråder ved hele tiden å stille spørsmål om de virkelig er syke eller "fortjener" hjelp. Dette synes jeg er totalt uønsket og destruktivt.

Noe må en alltids ha å irritere seg over, ikke sant?

Anonymkode: c74be...dbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er enig. Og det gjør jo forsåvidt ingenting, men det blir jo til at jeg bare lar de som pleier å være her få styre på, så finnes det andre forum heller. 

Anonymkode: d4602...393

Du er jo velkommen til å være aktiv du også. Hvordan påvirker det deg at jeg og andre "styrer på"? Jeg vet jeg ikke er likt av flere her, men det hjelper meg å være her. Er ikke jeg verdt å få bruke et forum som gjør det lettere å komme seg gjennom dagene? Ikke minst at det gir meg noe å forsøke å støtte andre? Det tror jeg de andre aktive her også føler på. 

Hva vil dere oppnå med at jeg og andre aktive reduserer aktiviteten da? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...