Gå til innhold

Vurderer å dra til fengsel isteden


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Vurderer å dra til fengsel istedenfor å leve livet mitt her hjemme. For her hjemme har jeg ikke noe liv, jeg vil få mye mer til liv i et fengsel til og med enn hva jeg har her hjemme. Har prøvd alt som er av hjelp i psykiatrien så psykiatrien har jeg gitt opp, og kanskje enda verre så har de gitt opp meg så jeg ser for meg at i fengsel kan man lære litt social skills og bli en del av samfunnet igjen. Kanskje få en jobb for første gang i livet når man kommer ut pga de social skills så kan man klare å jobbe eller ta høyskole. 

Ser ikke for meg at fengsel er særlog annerledes enn lukket på psykiatrisk så. Er det noen som har prøvd fengsel før?

Anonymkode: a466f...434

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er kjemperedd for å havne i fengsel, så den der sliter jeg med å følge. Det er stor forskjell på å sitte i fengsel og å være innlagt på lukket avdeling hvor du får daglig samtale med behandler, oppfølging av miljøpersonal, har tlf og Internett og så lenge du ikke er truende til å stikke av og ta livet ditt så får du gå ut etter avtale også. 

Hva tenker du å gjøre for å bli dømt til fengsel da? Og har du tenkt på den lange saksbehandlingstiden? Jeg venter enda på rettsak mot min voldsmenn. For alt som skjedde for godt over to år siden. Og deretter skal han vel stå i soningskø. Så fra du gjør noe til du skal sone så kan det ta noen år. Jævlig kjipt om du på den tiden har fått det bedre med deg selv. 

Og om du allerede er lavt fungerende sosialt og psykisk så vil du fort bli mobbeoffer i fengsel og generelt sett mer psykisk syk. 

Jeg skjønner du har det vondt, men dette er lite gjennomtenkt av deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du blir ikke vellykket av å sitte i fengsel. Dessuten er det dyrt å gjøre noe kriminelt. Du må betale erstatning og slike ting. Alt avhengig av hva du gjør for att din lite gjennomtenkte plan skal gå til domstolene.

Er du veldig ung? Jeg hadde også litt slike ideer da jeg var tenåring. Men jeg er veldig glad jeg ikke endte i fengsel.

Tror ikke folk i fengsel med tunge dommer er de rette å lære social skills av.

 

Kriminalitet lønner seg ikke. Hvordan det er i fengsel er nok forskjellig fra hvor du havner. Hvilket kjønn du er osv. 

Tenk når du er ferdig sonet, da må du begynne å betale erstatning for det/de du ødela for. Så skal du leie leilighet, og huseier spør hvor du flytter fra.. Nei, dette er nok ikke noe du har tenkt igjennom. Økonomisk står du langt bak startlinjen, og sosialt har du blitt proppa full av "lure ideer" fra de du har sonet med.

Anonymkode: 64129...8c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Naana47
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vurderer å dra til fengsel istedenfor å leve livet mitt her hjemme. For her hjemme har jeg ikke noe liv, jeg vil få mye mer til liv i et fengsel til og med enn hva jeg har her hjemme.

Huff..  sånne tanker har jeg også hatt som følge av depressivitet, men for meg har det bare vært en syk og ganske virkelighetsfjern mestringsstrategi. Når ting blir så ille og det blir vanskelig å "stå i seg selv", føler jeg et sterkt behov for å rømme unna. Pleier å få selvmordslyster da, men siden jeg ikke kan ta livet mitt har tankene gått videre til andre fluktmåter, som f.eks fengsel. 

Men verken fengsel eller det å rømme langt bort har noe for seg, for tankene og følelsene blir med deg uansett. Man kan ikke rømme fra seg selv. Dessuten må man ha gjort noe alvorlig kriminelt for å havne i fengsel, og det vil jeg ikke gjøre. Og fengsel er jo fengsel. Man er fanget og kan ikke lenger gjøre som man selv vil, som f. eks å ta en spontan tur ut for å bade og sole seg, eller å dra på shopping, kafé, treffe venner og familie, osv. Så nei, fengsel er garantert ikke det riktige å velge for å få et bedre liv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hva du mener med at du ikke kar noe liv, men hvis det er at du går hjemme hele døgnet, vil jeg anbefale vta e.l. fremfor fengsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vurderer å dra til fengsel istedenfor å leve livet mitt her hjemme. For her hjemme har jeg ikke noe liv, jeg vil få mye mer til liv i et fengsel til og med enn hva jeg har her hjemme. Har prøvd alt som er av hjelp i psykiatrien så psykiatrien har jeg gitt opp, og kanskje enda verre så har de gitt opp meg så jeg ser for meg at i fengsel kan man lære litt social skills og bli en del av samfunnet igjen. Kanskje få en jobb for første gang i livet når man kommer ut pga de social skills så kan man klare å jobbe eller ta høyskole. 

Ser ikke for meg at fengsel er særlog annerledes enn lukket på psykiatrisk så. Er det noen som har prøvd fengsel før?

Anonymkode: a466f...434

Nå er det ikke bare å møte opp på trappa og be om å bli buret inn da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vurderer å dra til fengsel istedenfor å leve livet mitt her hjemme. For her hjemme har jeg ikke noe liv, jeg vil få mye mer til liv i et fengsel til og med enn hva jeg har her hjemme. Har prøvd alt som er av hjelp i psykiatrien så psykiatrien har jeg gitt opp, og kanskje enda verre så har de gitt opp meg så jeg ser for meg at i fengsel kan man lære litt social skills og bli en del av samfunnet igjen. Kanskje få en jobb for første gang i livet når man kommer ut pga de social skills så kan man klare å jobbe eller ta høyskole. 

Ser ikke for meg at fengsel er særlog annerledes enn lukket på psykiatrisk så. Er det noen som har prøvd fengsel før?

Anonymkode: a466f...434

Hvor gammel er du? Noe av det du ønsker, kan du kanskje oppnå ved å ta et år på folkehøgskole?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vurderer å dra til fengsel istedenfor å leve livet mitt her hjemme. For her hjemme har jeg ikke noe liv, jeg vil få mye mer til liv i et fengsel til og med enn hva jeg har her hjemme. Har prøvd alt som er av hjelp i psykiatrien så psykiatrien har jeg gitt opp, og kanskje enda verre så har de gitt opp meg så jeg ser for meg at i fengsel kan man lære litt social skills og bli en del av samfunnet igjen. Kanskje få en jobb for første gang i livet når man kommer ut pga de social skills så kan man klare å jobbe eller ta høyskole. 

Ser ikke for meg at fengsel er særlog annerledes enn lukket på psykiatrisk så. Er det noen som har prøvd fengsel før?

Anonymkode: a466f...434

Ja har dessverre prøvd fengsel uten at jeg hadde gjort noe da det resulterte i traumene jeg sliter med. Ja var ikke bare fengselet i seg selv, men mest foranledningen. Jo vil si det er forskjell. I et fengsel spesielt i varetektsavdelingen må en sitte innelåst 23 timer per døgn uten kontakt med andre enn ansatte og det er og begrenset. Eneste kontakt med andre enn ansatte er en time lufting daglig. Har man brev og besøksforbud er det strengere og enda strengere i isolasjon. Nei fengsel vil jeg absolutt ikke anbefale. Dessuten fengsel kommer på et rulleblad og kan lage problemer senere. Hadde foretrukket lukket avdeling og ja har forsøkt det og selv om det bare var snakk om timer for å avklare ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vurderer å dra til fengsel istedenfor å leve livet mitt her hjemme. For her hjemme har jeg ikke noe liv, jeg vil få mye mer til liv i et fengsel til og med enn hva jeg har her hjemme. Har prøvd alt som er av hjelp i psykiatrien så psykiatrien har jeg gitt opp, og kanskje enda verre så har de gitt opp meg så jeg ser for meg at i fengsel kan man lære litt social skills og bli en del av samfunnet igjen. Kanskje få en jobb for første gang i livet når man kommer ut pga de social skills så kan man klare å jobbe eller ta høyskole. 

Ser ikke for meg at fengsel er særlog annerledes enn lukket på psykiatrisk så. Er det noen som har prøvd fengsel før?

Anonymkode: a466f...434

Har du aspergers?

Anonymkode: 09c9b...3e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...