Gå til innhold

Hvordan får man livslyst?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Ja som overskriften sier. Hvordan får man livslyst? Har ikke selvmordstanker, mangler bare livsgnist. (Nei ikke deprimert) 

Anonymkode: 07a09...9b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg tenker om man kjeder seg må man finne noe å interessere seg for. Enten det er ett kjæledyr, eller en hobby, eller å samle på noe som gir en noe. Selv er jeg lite sosial og interessene jeg har er det som holder humøret oppe. 

Anonymkode: 0596e...c74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er et godt spørsmål. Tror det man får livsgnist av er å finne ting man brenner for, gjøre ting som gjør en glad. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja som overskriften sier. Hvordan får man livslyst? Har ikke selvmordstanker, mangler bare livsgnist. (Nei ikke deprimert) 

Anonymkode: 07a09...9b5

Alle kan nok ikke bli utelukkende positive og glade tror jeg, men alle kan gjøre noe for å få det bedre. Jeg tror på å fokusere på løsninger framfor å dvele ved problem også etter de er historie/løst, å gi det som er bra framfor det som er trasig plass, og ved å komme seg opp og ut og få en dose dagslys daglig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.7.2020 den 3.10, AnonymBruker skrev:

Ja som overskriften sier. Hvordan får man livslyst? Har ikke selvmordstanker, mangler bare livsgnist. (Nei ikke deprimert) 

Anonymkode: 07a09...9b5

Du kan prøve å trekke fram positive trekk og sider ved deg selv. F. eks Hva er jeg god på ? Hva får jeg til/hva har jeg fått til?......osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dolmio

Har du noen interesser/hobby som du kan drive med, kanskje blir du også kjent med folk? 

Jeg og min familie flyttet til et sted vi ikke kjente en sjel. Jeg meldte meg inn i en klubb. Bortsett fra jobb er det hobbyen min som driver meg i hverdagen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
På 7.7.2020 den 11.00, Kayia skrev:

Alle kan nok ikke bli utelukkende positive og glade tror jeg, men alle kan gjøre noe for å få det bedre. Jeg tror på å fokusere på løsninger framfor å dvele ved problem også etter de er historie/løst, å gi det som er bra framfor det som er trasig plass, og ved å komme seg opp og ut og få en dose dagslys daglig. 

Dveler ikke på problemer. Har ikke noe å dvele over. Er bare mangel på lysten til å leve. 

Anonymkode: 07a09...9b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dveler ikke på problemer. Har ikke noe å dvele over. Er bare mangel på lysten til å leve. 

Anonymkode: 07a09...9b5

Er ikke dét i seg selv et problem da? ;) 

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 timer siden, Kayia skrev:

Er ikke dét i seg selv et problem da? ;) 

Ikke et problem, men en trist følelse og tankegang. 

Anonymkode: 07a09...9b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...