GÃ¥ til innhold

Trygghet i forebyggings-/kriseplanplan! 😊


Villanda

Anbefalte innlegg

Fikk svar. Skal se det an, det med energiløsheten. Ikke gå opp igjen på kvetiapin. Trolig normal slitenhet. Men jeg har jo ferie. Min første tanke: Hva om det ikke går over, og min. beandler begynner på ferie. Hva gjør jeg da? Men så kom jeg på at jeg har jo forebyggings-/kriseplan! Den har også fastlegen min som jeg skal kontakte ved behov for hjelp i sommer. D.v.s hun har kanskje også ferie, men der er vel en vikar som også har tilgang. Ellers har jeg den jo i journalen min fra DPS, som jeg kan vise. Kanskje ta utskrift. Kjennes trygt å ha en sånn plan. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Naana47

Ja, jeg synes også at det er trygt å ha en sånn plan. Benyttet den seinest på fredag og fikk oppfølging av AAT gjennom helga. Så ikke vær redd for å bruke den, vi har fått en sånn plan av en grunn. Ønsker deg lykke til og en fin og trygg sommer! 🙂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Naana47 skrev:

Ja, jeg synes også at det er trygt å ha en sånn plan. Benyttet den seinest på fredag og fikk oppfølging av AAT gjennom helga. Så ikke vær redd for å bruke den, vi har fått en sånn plan av en grunn. Ønsker deg lykke til og en fin og trygg sommer! 🙂 

Nei.., jeg skal bruke den om behov. Heldigvis er den ganske konkret. 

Hvordan er oppfølgingen fra AAT? Spesielt tema dere jobber med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Naana47
1 time siden, Villanda skrev:

Nei.., jeg skal bruke den om behov. Heldigvis er den ganske konkret. 

Hvordan er oppfølgingen fra AAT? Spesielt tema dere jobber med?

Ja, min er også ganske konkret. 🙂

Det er ikke noe spesielt tema vi jobber med. De er ikke inne i bildet til vanlig, men de kontaktes av lege ved behov. Her jeg bor kan man ikke kontakte AAT på egenhånd, men jeg vet at man kan gjøre det noen steder. AAT her er til for oppfølging på kvelder og i helger når det vanlige helsetilbudet har stengt, men en lege må henvise. Jeg har aldri opplevd å få avslag, og jeg synes at det er veldig trygt at de kan kontaktes når man har det ekstra vanskelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Står det i deres kriseplan at dere kan ta kontakt med legevakt? Hva kan de gjøre der lurer jeg på da? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Naana47
6 minutter siden, stjernestøv skrev:

Står det i deres kriseplan at dere kan ta kontakt med legevakt? Hva kan de gjøre der lurer jeg på da? 

Ja, i min gjør det det i alle fall.

Legevakta her jeg bor kan f.eks:

-tilby samtaler

-gi medisiner

-opprette rask kontakt med AAT

-tilby sengeplass for natten

-konferere med vakt på psykiatrisk akuttmottak

-legge inn

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv
Akkurat nå, Naana47 skrev:

Ja, i min gjør det det i alle fall.

Legevakta her jeg bor kan f.eks:

-tilby samtaler

-gi medisiner

-opprette rask kontakt med AAT

-tilby sengeplass for natten

-konferere med vakt på psykiatrisk akuttmottak

-legge inn

 

Ok. Det var jo en del det, tror ikke de driver med sånt her. Likevel står det i planen min. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Naana47
4 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ok. Det var jo en del det, tror ikke de driver med sånt her. Likevel står det i planen min. 

Jeg vet jeg er veldig heldig som bor i den kommunen jeg gjør! Veldig leit at det ikke er like bra andre steder. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Naana47 skrev:

Ja, min er også ganske konkret. 🙂

Det er ikke noe spesielt tema vi jobber med. De er ikke inne i bildet til vanlig, men de kontaktes av lege ved behov. Her jeg bor kan man ikke kontakte AAT på egenhånd, men jeg vet at man kan gjøre det noen steder. AAT her er til for oppfølging på kvelder og i helger når det vanlige helsetilbudet har stengt, men en lege må henvise. Jeg har aldri opplevd å få avslag, og jeg synes at det er veldig trygt at de kan kontaktes når man har det ekstra vanskelig. 

Ok. Har gått via psykiater når jeg har vært i kontakt. Eller i fjor sommer når behandler hadfe ferie var avtalen å kontakte dem direkte. Etter å ha vært i kontakt med dem sommeren før.

Første gangen ble jeg lagt inn i stedet.  Andre gangen kom vi nok litt skeivt ut. Følte de påtvinga meg et tema å jobbe med, noe jeg ikke var motivert for, og mente ikke var problem, men oppklarte misforståelsene delvis

  Jeg trodde først man kunne ha kontakten bare for tryggheten ved å ha avtaler. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, stjernestøv skrev:

Står det i deres kriseplan at dere kan ta kontakt med legevakt? Hva kan de gjøre der lurer jeg på da? 

Det står ikke legevakt i min. Det står at hvis det er slik og slik skal jeg kontakte fastlege eller behandler for vurdering av det og det. Har aldri kontakta legevakt pga min psykiske helse,  men en kan vel gjøre det hvis det er helt nødvendig selv om det ikke står i planen. Det sitter langt inne for meg. 

Legevakten her har et samarbeid med AAT etter som jeg har forstått. Her ville nok legevakten henvist dit om i deres "åpningstid". Ellers vet jeg ikke. Vurdere behov for innleghelse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, stjernestøv skrev:

Står det i deres kriseplan at dere kan ta kontakt med legevakt? Hva kan de gjøre der lurer jeg på da? 

Det står ikke legevakt i min. Det står at hvis det er slik og slik skal jeg kontakte fastlege eller behandler for vurdering av det og det. Har aldri kontakta legevakt pga min psykiske helse,  men en kan vel gjøre det hvis det er helt nødvendig selv om det ikke står i planen. Det sitter langt inne for meg. 

Legevakten her har et samarbeid med AAT etter som jeg har forstått. Her ville nok legevakten henvist dit om i deres "åpningstid". Ellers vet jeg ikke. Vurdere behov for innleghelse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om stemningspoliklinikken hvor de driver TMS er stengt i juli som i fjor sommer. Det er litt trygghet å kunne få den behandlingen. Den har fungert bra før. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, stjernestøv skrev:

Ok. Det var jo en del det, tror ikke de driver med sånt her. Likevel står det i planen min. 

Hm.. ville likt å vite hva de jeg tar kontakt med kunne gjøre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv
28 minutter siden, Villanda skrev:

Hm.. ville likt å vite hva de jeg tar kontakt med kunne gjøre. 

Ville jeg også likt å visst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, stjernestøv skrev:

Ville jeg også likt å visst.

Vet det for min del. Kanskje du kan spørre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
8 minutter siden, Villanda skrev:

Vet det for min del. Kanskje du kan spørre?

Ok sånn å forstå :) Jo jeg kunne jo spurt sykepleieren i dag, men det glemte jeg helt. Får spør neste uke da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn pÃ¥ siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...