Gå til innhold

¨Terapitime tidspunkt på dagen?


Eva Sofie

Anbefalte innlegg

Når foretrekker du å ha terapitime på dagen og hvorfor?

Selv foretrekker jeg å ha time tidligst på dagen. Jo tidligere, jo bedre. Da slipper jeg å bruke mye krefter hele dagen på å tenke på hva jeg skal ta opp, grue meg til timen, sløse bort mye energi, egentlig ikke få gjort stort annet før etter timen er over, leve i min egen lille boble, delvis dissosiere osv.

Når jeg har time kl. 8.30, står jeg opp kl. 5.00, forbereder meg og går til timen. Ferdig. Jeg bruker ca. en time til halvannen time etterpå til å bearbeide timen, men deretter har jeg lagt den bak meg og kan gå videre i uken.

Men slik som i dag måtte timen min endres til kl. 13.15 og det stresser meg. Hva da når jeg likevel våknet kl. 4.00? Det blir mange timer å gruble på det.

Ja, ja, ikke annet enn å carpe diem! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg foretrekker også å ha det litt tidlig. Jeg har som regel time ca kl 10 og det funker bra. Jeg pleier å droppe barn i barnehagen også gå å kjøpe meg en kaffe og tenke på timen mens jeg rusler opp på sykehuset. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker å ha timen utpå dagen og tidligst 11.00. Det kommer av at når jeg har en tidlig avtale, så sover jeg ekstra dårlig.  Er så redd for å forsove meg. Har nå også litt hangover av medisiner,  så da fungerer jeg bedre litt utpå dagen.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Martine

Jeg liker å ha timen på formiddagen fordi jeg sykler til og fra. Da er det roligere med trafikk og folk i Oslo sentrum. Spesielt etter en tøff time syntes jeg det kan være vanskelig å sykle hvis det er veldig  travelt rundt meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får ikke terapi, bare møter folk som tar blodprøver og presser meg til å Ta medisinert 

men liker å ta det rundt kl 12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg får timer med kommunepsykiatrien etter kl.19.00, dvs. etter arbeidstid. Da slipper jeg å gi beskjed til arbeidsgiver om at jeg blir borte. Men når det er på DPS er det på dagtid

Anonymkode: d4319...e79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ikke tidligere enn 11:00, hvis jeg har time tidligere så får jeg svært lite ut av timen. Jeg er nesten alltid svært trøtt om morgenen, uansett når jeg legger meg og står opp. Unntaket er  perioder hvor jeg sover 0-3 timer per natt og føler meg lys våken døgnet rundt, da kan jeg fint ha time tidlig på dagen. 

Anonymkode: db5be...5b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan se ut som om de fleste som har svart her foretrekker time etter ca 10.00-11.00-tiden av ulike årsaker. Jeg foretrakk også time kl. 11.00 når jeg gikk på store doser antipsykotiske medisiner husker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

12 ,har alltid hatt time da. Er oppe halve natta og bruker timer på å komme i gang om morgenen,liker ikke å stresse .

Anonymkode: f4ee0...555

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg foretrekker time mellom 10-14:00. Det er fordi jeg er ekstremt negativ og trist på morgenen. Trenger tid på å stå opp og forberede meg til timen. 

Anonymkode: 9fd19...739

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg liker tidlig på dagen. Da klarer jeg å være mer åpen og ha fokus i timen. Har time kl 8, vanligvis.

Anonymkode: 574ca...6d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er best utpå dagen eller ettermiddagen. Pleier ikke å være så oppvakt om morgenen og går mer eller mindre på "autopilot" utover formiddagen så opplever at det er mer krevende å finne rette ord og uttrykke seg tidlig på dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...