Gå til innhold

Bivirkninger versus fibromyalgi e.l


Marye

Anbefalte innlegg

Jeg får alltid restless legs få timer etter inntak av seroquel, risperfal, zyprexa, Serdolect...

fikk prøve magnesium og unngikk da restless legs på zyprexa og turte da begynne på xeplion.

det gikk bra en stund. Men så fikk jeg restless legs selv med magnesium.

gikk tilbake til abilify som aldri har gitt meg restless legs.

ble psykotisk.

fikk tillegg av cisordinol tabletter.

fikk restless legs. Senket dosen og ble ok. Fikk cisordinol depot og abilify sammen, alt ok.

ble psykotisk. 

Fikk leponex. Leponex og cisordinol sammen
det gikk bra en stund, men så fikk jeg restless legs.

Det gikk ikke bra å gå ned på dosen cisordinol. Så jeg tenker også leponex gir restless legs. Magnesium hjelper ikke. Akineton har ikke hjulpet før.

Har måttet ta tramadol eller paralgin forte om nettene for smertene/krampene er så store og holder på i timesvis, jeg må ut å vandre i byen midt på natta osv. 
og jeg liker ikke å måtte ta avhengighetsskapende smertestillende 

Og legene liker ikke skrive de ut. Ble beskyldt av en fastlegevikar å søke RUSfølelse! Noe som er helt feil! Jeg vil bare være smertefri og sove om natten.

Ibux og Paracet har ikke effekt. Legen sa jeg skulle strekke ut. Men er jo det jeg gjør gjennom hele natta, strekker ut og rister og strekker ut og rister. I timesvis!!

Nå sier legen i det psykiatriske behandlingteamet mitt at jeg må få på cisordinol depot og leponex og at smertekrampene ikke skyldes medisin fordi det ikke hjalp å redusere cisordinol og jeg ikke fikk problemene med engang jeg fikk leponex. Var jo smertefri i begynnelsen

så hva er galt da? Har jeg fått fibromyalgi eller noe sånt? Hvilken spesialist burde jeg oppsøke?

Har fått skrevet ut neurontin nå og derfor fått en natt med søvn og det er utrolig lettelse og jeg bare håper virkningen varer 

Selv om jeg hadde vondt på dagen igjen og måtte ta en tramadol. Er som kroppen reagerer på at det har blitt kjølig igjen. 

Dette ble kjempelangt, men har noen råd eller tips til meg hadde jeg vært utrolig takknemlig .

Smertene kommer i sånne «tak» som «kniper» skikkelig vondt og da må jeg riste og strekke ut lemmene. Kommer både i legger, lår og armer. For meg kommer de helt klart av medisiner... men legen er ikke enig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men hvis du kun får de når du går på medisiner, må det jo være medisiner som gjør det. Restless legs osv er visst en ganske vanlig bivirkning av ap så vidt jeg forstår. Men hvis legen mener det er noe annet må du be hn finne ut hva det er i så fall. Du kan jo ikke forventes å leve med smerter som går utover søvn osv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, RamonaK skrev:

Men hvis du kun får de når du går på medisiner, må det jo være medisiner som gjør det. Restless legs osv er visst en ganske vanlig bivirkning av ap så vidt jeg forstår. Men hvis legen mener det er noe annet må du be hn finne ut hva det er i så fall. Du kan jo ikke forventes å leve med smerter som går utover søvn osv. 

Jeg hadde en periode uten symptomer på restless legs selv på cisordinol og abilify og cisordinol og leponex. Derfor mener han det ikke er pga medisinene 

Endret av Marye
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Marye skrev:

Jeg hadde en periode uten symptomer på restless legs selv på cisordinol og abilify og cisordinol og leponex. Derfor mener han det ikke er pga medisinene 

Ja, men kan det ha noe med dose å gjøre? Helt opp til 20 mg zyprexa er jeg ok, men over det får jeg restless leg 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, RamonaK skrev:

Ja, men kan det ha noe med dose å gjøre? Helt opp til 20 mg zyprexa er jeg ok, men over det får jeg restless leg 

Nei får det på de minste dosene også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Marye skrev:

Nei får det på de minste dosene også

Men når du ikke fikk det stod du på lav eller høyere dose?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, RamonaK skrev:

Men når du ikke fikk det stod du på lav eller høyere dose?

Samme dosen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilfeldig at jeg fikk plager selv på dagtid idag når jeg fikk påfyll av cisordinol depot igår???!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...