Gå til innhold

Er du overrasket over at BML-demonstrasjonen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

i Oslo for noen uker siden ikke har ført til vesentlig oppbluss av smitte? Det er jeg. 

Anonymkode: 6921b...f1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, litt. Jeg var redd for utbrudd, og enda mer redd for signaleffekten av at tusenvis samlet seg, inkludert politikere. Det ble faktisk også et tidsskille og kroken på døra for dugnadsmentaliteten. Sånn ser det ut for meg i alle fall.

Korona har ikke blusset opp, så sett i ettertid gjorde ikke demonstrasjonene noen stor skade.

Jeg skjønner det ikke helt hvorfor smittetallene ikke stiger, men det kommer kanskje av lite smitte og bra smittesporing. Da stopper man utbruddene i startfasen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja har nok hatt flaks og at veldig få smittede var tilstede, du kan tenke deg om ingen smittede var der f.eks, så vil jo smitten bli 0 uansett hvor mye folk skriker og spytter på hverandre. 

4 timer siden, Grendel skrev:

Korona har ikke blusset opp, så sett i ettertid gjorde ikke demonstrasjonene noen stor skade.

Sikkert rikitg det, men en må huske på at en eventuell reduksjon i reduksjonen, i en potensiell fremtidig oppadgående eksponensiell funksjon, potensielt kan ha meget stor betydning, så å bare se en reduksjon og fra det vedta at ingen stor skade ble utført blir litt for fort, da reduksjonen potensielt kunne vært større uten demonstrasjonen, men det avhenger også av ting vi ikke vet om fremtiden, og med karanterefrie reiser til utlandet så mistenker jeg at om det er 3 eller 4 nye smittede i Oslo per dag uansett vil ha mindre betydning ganske så snart i forhold til andre smittekilder enn Osloborgere, men kan hende jeg tar feil. Vi får se.

PS. Liker at du bringer matematikk til forumet det var en god pustepause fra alt mulig subjektive følelsesmessige greier en leser her dag ut og dag inn, minnet meg om SMIR, og gir meg et ørlite tro tilbake på fremtiden til Riket, men vi får se hva som skjer.

Anonymkode: b93e1...6e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...