Gå til innhold

Hva skal til for å få sone i institusjon?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Advokaten mener jeg er for syk til å sone i fengsel, at et fengsel sannsynligvis ikke vil ha meg inn og at det er mulighet for å få sone i behandling, men kan det være riktig? 

Virker jo som at det er drøssevis med psyke folk i fengsel. Også slike som meg som er til fare for seg selv. Har ikke fått dom enda, men blir vel 6-12 mnd. 

Anonymkode: 8fca8...044

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Advokaten mener jeg er for syk til å sone i fengsel, at et fengsel sannsynligvis ikke vil ha meg inn og at det er mulighet for å få sone i behandling, men kan det være riktig? 

Virker jo som at det er drøssevis med psyke folk i fengsel. Også slike som meg som er til fare for seg selv. Har ikke fått dom enda, men blir vel 6-12 mnd. 

Anonymkode: 8fca8...044

Stikk av. Har hørt at hvis man stikker av like lenge som man skulle sone og kommer tilbake så blir man ikke tatt. 

Anonymkode: 15a84...0c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Stikk av. Har hørt at hvis man stikker av like lenge som man skulle sone og kommer tilbake så blir man ikke tatt. 

Anonymkode: 15a84...0c3

Ja jøss. Jeg er dessuten ikke ute etter å slippe unna. Jeg er ute etter å ikke bli ekstremt dårlig igjen. Det går bare ikke å bli like dårlig som jeg var. Er dårlig nok som det er. 

Anonymkode: 8fca8...044

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det sa meg egentlig ikke så mye. Hva er "særlige situasjoner"? Og rusomsorg er ikke noe jeg trenger. Så vet ikke hvor jeg eventuelt skulle søkt om å få sone. 

Anonymkode: 8fca8...044

Det er helt spesielle tilfeller. Om du er psykisk syk spiller det generelt liten rolle i fengsel, fengsler i dag er fylt opp av psykisk syke.

Anonymkode: 2b242...8b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
10 minutter siden, kupton skrev:

Vanligvis er det kun ved psykoselidelse det kan være aktuelt å sone i helseinstitusjon. 

Er det ikke da rart at advokaten mener noe annet? Jeg kommer til å bli ekstremt dårlig i fengsel. Hvordan kan det "tjene" samfunnet at jeg kommer ut og ender opp på samme måte som jeg var? For det var ikke bra det. 

Anonymkode: 8fca8...044

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er helt spesielle tilfeller. Om du er psykisk syk spiller det generelt liten rolle i fengsel, fengsler i dag er fylt opp av psykisk syke.

Anonymkode: 2b242...8b6

Ja er jo det jeg også har inntrykk av. Har fortsatt et håp om hjemmesoning, for hvis jeg tilstår (noe jeg skal) så kan det få soningen ned til grensen for hjemmesoning, men det vet vi ikke enda da advokaten har forsøkt å få tak i politiadvokaten i tre uker nå. 

Anonymkode: 8fca8...044

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det ikke da rart at advokaten mener noe annet? Jeg kommer til å bli ekstremt dårlig i fengsel. Hvordan kan det "tjene" samfunnet at jeg kommer ut og ender opp på samme måte som jeg var? For det var ikke bra det. 

Anonymkode: 8fca8...044

Vi må ikke blande her. Jeg svarer ikke med en mening om saken. Jeg svarer på hvordan jeg gjennom 30 år har erfart at dette praktiseres. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
14 minutter siden, kupton skrev:

Vi må ikke blande her. Jeg svarer ikke med en mening om saken. Jeg svarer på hvordan jeg gjennom 30 år har erfart at dette praktiseres. 

Ja jeg skjønner det. Synes bare det er forvirrende rundt om jeg skal tro på det advokaten sier eller det jeg ellers får inntrykk av. 

Anonymkode: 8fca8...044

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, kupton skrev:

Vanligvis er det kun ved psykoselidelse det kan være aktuelt å sone i helseinstitusjon. 

Og hvis man er psykisk utviklingshemmet og faktisk ikkeskjønner at man skader noen eller gjør noe galt. 

Anonymkode: 27e74...3fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Og hvis man er psykisk utviklingshemmet og faktisk ikke skjønner at man skader noen eller gjør noe galt?

Anonymkode: 27e74...3fc

Grensen for PU er IQ < 70. For utilregnelighet er det IQ < 62.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...