Gå til innhold

Symptomer på Korona ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har en voksen sønn som sier at han hadde vond hals for noen dager siden. Han forteller at han har fått mer og mer vondt i hodet de siste tre dagene. Itillegg føler han seg varm og veldig slapp. Han jobber mye for tiden så det kan være stress etter min mening. Men jeg ba han ringe legen. Det ville han vente med til i morgen.. Han har ikke vondt i halsen lenger, men intens hodepine. Kan dette være korona? 

Anonymkode: 7c498...8f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Har en voksen sønn som sier at han hadde vond hals for noen dager siden. Han forteller at han har fått mer og mer vondt i hodet de siste tre dagene. Itillegg føler han seg varm og veldig slapp. Han jobber mye for tiden så det kan være stress etter min mening. Men jeg ba han ringe legen. Det ville han vente med til i morgen.. Han har ikke vondt i halsen lenger, men intens hodepine. Kan dette være korona? 

Anonymkode: 7c498...8f0

Vanlige symptomer:
feber
tørrhoste
tretthet
 
Mindre vanlige symptomer:
verk og smerter i kroppen
sår hals
diaré
øyekatarr
hodepine
tap av smaks- eller luktesans
utslett på huden eller misfarging av fingre eller tær
 
Alvorlige symptomer:
pustevansker eller andpustenhet
brystsmerter eller trykk i brystet
tap av tale- eller bevegelsesevne
 
Oppsøk lege umiddelbart hvis du har alvorlige symptomer. Ring alltid før du besøker legekontoret eller andre helsetjenester.
 
Personer som har milde symptomer, men som ellers er friske, bør holde seg hjemme.
 
I gjennomsnitt tar det 5–6 dager fra en person blir smittet av viruset, til vedkommende utvikler symptomer. Det kan imidlertid ta opptil 14 dager.

Anonymkode: d5eb8...413

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har en voksen sønn som sier at han hadde vond hals for noen dager siden. Han forteller at han har fått mer og mer vondt i hodet de siste tre dagene. Itillegg føler han seg varm og veldig slapp. Han jobber mye for tiden så det kan være stress etter min mening. Men jeg ba han ringe legen. Det ville han vente med til i morgen.. Han har ikke vondt i halsen lenger, men intens hodepine. Kan dette være korona? 

Anonymkode: 7c498...8f0

Det _kan_ det være. Eller det kan være en vanlig forkjølelse. Hvordan du tolker dette som stress forstår jeg ikke.

Anonymkode: 7013b...3c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det _kan_ det være. Eller det kan være en vanlig forkjølelse. Hvordan du tolker dette som stress forstår jeg ikke.

Anonymkode: 7013b...3c0

Jeg vet at han har lett for å bli stresset. Derfor tolket jeg det som stressrelatert.  Men umulig å si. Jeg håper på at han kontakter lege i morgen ihvertfall.  

Anonymkode: 7c498...8f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:
Vanlige symptomer:
feber
tørrhoste
tretthet
 
Mindre vanlige symptomer:
verk og smerter i kroppen
sår hals
diaré
øyekatarr
hodepine
tap av smaks- eller luktesans
utslett på huden eller misfarging av fingre eller tær
 
Alvorlige symptomer:
pustevansker eller andpustenhet
brystsmerter eller trykk i brystet
tap av tale- eller bevegelsesevne
 
Oppsøk lege umiddelbart hvis du har alvorlige symptomer. Ring alltid før du besøker legekontoret eller andre helsetjenester.
 
Personer som har milde symptomer, men som ellers er friske, bør holde seg hjemme.
 
I gjennomsnitt tar det 5–6 dager fra en person blir smittet av viruset, til vedkommende utvikler symptomer. Det kan imidlertid ta opptil 14 dager.

Anonymkode: d5eb8...413

Han hoster ikke. 

Anonymkode: 7c498...8f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 12.7.2020 den 19.24, AnonymBruker skrev:

Har en voksen sønn som sier at han hadde vond hals for noen dager siden. Han forteller at han har fått mer og mer vondt i hodet de siste tre dagene. Itillegg føler han seg varm og veldig slapp. Han jobber mye for tiden så det kan være stress etter min mening. Men jeg ba han ringe legen. Det ville han vente med til i morgen.. Han har ikke vondt i halsen lenger, men intens hodepine. Kan dette være korona? 

Anonymkode: 7c498...8f0

Bør uansett være hjemme til et døgn etter sympromfrihet.  Hvis feber, tung pust eller hoste i tillegg til vond hals bør han nok være lenger hjemme. Husker ikke antall dager, men tror i alle fall en uke og et visst antall dager fra symotomstart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dolmio
6 minutter siden, Villanda skrev:

Bør uansett være hjemme til et døgn etter sympromfrihet.  Hvis feber, tung pust eller hoste i tillegg til vond hals bør han nok være lenger hjemme. Husker ikke antall dager, men tror i alle fall en uke og et visst antall dager fra symotomstart.

Han skal være hjemme i ett døgn (ekstra) etter at han er symptomfri. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 15.7.2020 den 13.30, Villanda skrev:

På den testen ser ser jo ut som en må testes med bare ett symptom??

Legen sa at det ikke er nødvendig å teste pga han kun hadde hodeverk igjen som symptom. Han mangler mange av symptomene. Men legen tok blodprøver: CRP og diverse andre. De var fine. Legen mener det er stress som ga han symptomene  

Anonymkode: 7c498...8f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...