Gå til innhold

Sex med mindreårig (uhell)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg hadde sex med en 15 år gammel jente. Hun fortalte meg at hun var 18. 

Etter vi hadde sex, så fortalte hun meg at hun var 15. Nå truer hun med å gå til politiet. 

Hva bør jeg gjøre? 

Anonymkode: bc8be...597

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde sex med en 15 år gammel jente. Hun fortalte meg at hun var 18. 

Etter vi hadde sex, så fortalte hun meg at hun var 15. Nå truer hun med å gå til politiet. 

Hva bør jeg gjøre? 

Anonymkode: bc8be...597

Hvis du var i god tro med tanke på alderen til jenten du hadde sex med kan du ikke straffes. Hvis du derimot forstod eller det må ha fremstått som klart for deg at jenta var under den seksuelle lavalder kan du likevel straffes. Det vil fortsatt være et moment i vurderingen av hvilken straff du eventuelt får at hun løy om alderen og at begge tok initiativ til sex.

Hvor gammel er du?

Anonymkode: 4ed30...cce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du var i god tro med tanke på alderen til jenten du hadde sex med kan du ikke straffes. Hvis du derimot forstod eller det må ha fremstått som klart for deg at jenta var under den seksuelle lavalder kan du likevel straffes. Det vil fortsatt være et moment i vurderingen av hvilken straff du eventuelt får at hun løy om alderen og at begge tok initiativ til sex.

Hvor gammel er du?

Anonymkode: 4ed30...cce

19

Anonymkode: bc8be...597

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde sex med en 15 år gammel jente. Hun fortalte meg at hun var 18. 

Etter vi hadde sex, så fortalte hun meg at hun var 15. Nå truer hun med å gå til politiet. 

Hva bør jeg gjøre? 

Anonymkode: bc8be...597

Hvorfor truer hun med å gå til politiet?

Det er ikke nødvendigvis straffbart å ligge med noen under 16 hvis aldersforskjellen ikke er for stor, men det forutsetter at det skjedde på en ok måte. (Jeg anbefaler det ikke uansett, bare så det er klart). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thebutterfly
På 13.7.2020 den 8.17, Grendel skrev:

Hvorfor truer hun med å gå til politiet?

Det er ikke nødvendigvis straffbart å ligge med noen under 16 hvis aldersforskjellen ikke er for stor, men det forutsetter at det skjedde på en ok måte. (Jeg anbefaler det ikke uansett, bare så det er klart). 

Men skal man spørre om legitimasjon i slike tilfeller? Er iblant vanskelig å se hvor gammel en person er. Men min regel og tips er at man bør bli ordentlig kjent med vedkommende før man ligger med personen, søke dem opp på nettet og finne ut om alder stemmer. 

Endret av Thebutterfly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...