Gå til innhold

Å komme ut av tilbakefall


Glitter

Anbefalte innlegg

Hvordan kommer man seg ut av tilbakefall? Er i et skillelig tilbakefall med å være selvødeleggende, men tror også tankene mine, eller hvordan jeg tenker rundt egen destruktivitet har fått seg et tilbakefall. På grunn av en belastende livssituasjon som får kjempestore konsekvenser for livet mitt så har jeg falt inn i et mørke hvor jeg kjenner på total maktesløshet. Jeg tror det at jeg føler meg så maktesløs har gjort at jeg ikke orker å stå i mot det destruktive på samme måte. Altså min opplevelse er at jeg kjemper med alt jeg har, men jeg har kanskje ikke så mye nå. 

Merket behandler var litt "hard" mot meg i dag, så hun ser jo at jeg er litt tilbake i gamle tankemønster og slikt og prøver å styre meg tilbake til der jeg har vært. Men jeg bare, det blir for mye, alt handler ikke om valg, jeg mister kontrollen osv. Ja altså fordi jeg er maktesløs rundt situasjonen jeg er i, så føler jeg meg plutselig maktesløs mot hele livet. Og derfra ruller visst ballen fort. 

Jeg må klare å stoppe dette tilbakefallet før det får utvikle seg videre. Hvordan kan jeg klare å ta et steg tilbake og nullstille meg? 

Jeg vet ikke hva jeg driver på med lenger. Er i en boble og får ikke med meg ting som skjer rundt meg, og plutselig finner jeg meg selv med en skade uten å ha fått med meg at jeg har gjort det. Presset er alt for stort. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

stjernestøv

Leste det du skrev i den andre tråden og, virket som om du har mistet helt kontrollen. Håper du får gode samtaler med behandleren din før du reiser hjem og at du klarer å roe deg, håper også at du klarer deg hjemme når det er ferietid. Det er ikke noe særlig å være innlagt med masse unge ferievikarer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, dolmio skrev:

Bbestem deg for at du ikke skal bli med tilbakefallet videre.. hopp av nå, det er ikke for sent. 

Ja jeg prøver på det, vet bare ikke hvordan få det til i lengden. Klarer det de fleste dagene, men så er det de dagene jeg ikke klarer det da. 

2 minutter siden, stjernestøv skrev:

Leste det du skrev i den andre tråden og, virket som om du har mistet helt kontrollen. Håper du får gode samtaler med behandleren din før du reiser hjem og at du klarer å roe deg, håper også at du klarer deg hjemme når det er ferietid. Det er ikke noe særlig å være innlagt med masse unge ferievikarer. 

Har ikke mistet den helt, men mister den helt med jevne mellomrom for tiden og da blir det veldig dumt. 

Takk. Det håper jeg også. 

Nei det er liksom ikke så interessant å snakke med 21-22 år gamle studenter om de tunge tingene. Hehe. Gikk en tur med ei i helga da. Hun er veldig pratsom og selv om jeg selv ikke tar initiativ til å si så mye så svarte jeg henne jo. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 minutt siden, Glitter skrev:

Ja jeg prøver på det, vet bare ikke hvordan få det til i lengden. Klarer det de fleste dagene, men så er det de dagene jeg ikke klarer det da. 

Har ikke mistet den helt, men mister den helt med jevne mellomrom for tiden og da blir det veldig dumt. 

Takk. Det håper jeg også. 

Nei det er liksom ikke så interessant å snakke med 21-22 år gamle studenter om de tunge tingene. Hehe. Gikk en tur med ei i helga da. Hun er veldig pratsom og selv om jeg selv ikke tar initiativ til å si så mye så svarte jeg henne jo. 

Bare tenker på hvordan det skal gå med deg i ferien når du kan miste kontrollen, men du har vel noen du kan ta kontakt med?

Du må ikke skade deg mer nå kjære deg! Ikke gjør det. 

Ja var innlagt en sommer jeg også med mest unge folk der, får ikke tillit til å åpne seg til dem. Ei kom rett fra en butikk uten utdannelse og var 21 år, hm. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, stjernestøv skrev:

Bare tenker på hvordan det skal gå med deg i ferien når du kan miste kontrollen, men du har vel noen du kan ta kontakt med?

Du må ikke skade deg mer nå kjære deg! Ikke gjør det. 

Ja var innlagt en sommer jeg også med mest unge folk der, får ikke tillit til å åpne seg til dem. Ei kom rett fra en butikk uten utdannelse og var 21 år, hm. 

Jeg er også redd for hvordan det vil gå i ferien, men har ingen jeg kan ta kontakt med. Eneste jeg har hvis det blir fullstendig krise er akuttinnleggelse, men den lavterskelavtalen er slik at det skal gå minst tre uker mellom hver gang, men nå vil jeg jo bli nødt til å snakke med en fremmed behandler og det vil jeg ikke. Så det skal være rimelig ille før jeg drar inn da. Og jeg vil jo gjerne klare mer enn tre uker, men vanligvis har jeg jo støtteapparatet der til å hjelpe meg gjennom dagene. Det vil jeg jo ikke ha nå. 

Nei jeg skal gjøre det jeg kan for å ikke skade meg mer. Hadde jo fått det der rimelig under kontroll. 

Ja, det blir litt feil å snakke med såpass unge folk og til og med uten utdanning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv
4 minutter siden, Glitter skrev:

Jeg er også redd for hvordan det vil gå i ferien, men har ingen jeg kan ta kontakt med. Eneste jeg har hvis det blir fullstendig krise er akuttinnleggelse, men den lavterskelavtalen er slik at det skal gå minst tre uker mellom hver gang, men nå vil jeg jo bli nødt til å snakke med en fremmed behandler og det vil jeg ikke. Så det skal være rimelig ille før jeg drar inn da. Og jeg vil jo gjerne klare mer enn tre uker, men vanligvis har jeg jo støtteapparatet der til å hjelpe meg gjennom dagene. Det vil jeg jo ikke ha nå. 

Nei jeg skal gjøre det jeg kan for å ikke skade meg mer. Hadde jo fått det der rimelig under kontroll. 

Ja, det blir litt feil å snakke med såpass unge folk og til og med uten utdanning. 

Det syns jeg er for dårlig nå som du er så dårlig, du burde bli fulgt opp av noen da. Hva tenker de på? Ble bare oppgitt her nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Det syns jeg er for dårlig nå som du er så dårlig, du burde bli fulgt opp av noen da. Hva tenker de på? Ble bare oppgitt her nå. 

Vet ikke jeg. Føler meg oppgitt jeg også, men når jeg prøver å si at dette kommer jo ikke til å gå, så får jeg bare den med at jeg går jo på trynet når jeg har hjelpen også, og jeg klarer også å ikke gå på trynet når jeg har hjelpen mange ganger. Så det er jo noe inni meg selv, utenom hjelpen, som driver meg til å klare å stå i det eller ikke. Jeg er ikke helt med på den, for nettopp den hjelpen jeg har, har hjulpet meg gjennom mange situasjoner og kvelder hvor det ellers ville gått galt. Selv om det også noen ganger går galt likevel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff så trist å lese, leste den andre tråden din også. Høres ut som du har kjørt deg bort fortiden, og det kan jo være veldig vanskelig å komme tilbake i riktig spor igjen. Det er jo vanskelig når alle drar i ferie, og man sitter igjen med bare fremmede vikarer. Håper du får snakket med behandler om alt i morgen. Det er ikke noe godt å sitte igjen med en sånn følelse du har etter en time. Jeg får så sykt oppheng på ting, og sitter og overanalyserer etter en time. Virker som du også har det litt sånn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
2 minutter siden, Glitter skrev:

Vet ikke jeg. Føler meg oppgitt jeg også, men når jeg prøver å si at dette kommer jo ikke til å gå, så får jeg bare den med at jeg går jo på trynet når jeg har hjelpen også, og jeg klarer også å ikke gå på trynet når jeg har hjelpen mange ganger. Så det er jo noe inni meg selv, utenom hjelpen, som driver meg til å klare å stå i det eller ikke. Jeg er ikke helt med på den, for nettopp den hjelpen jeg har, har hjulpet meg gjennom mange situasjoner og kvelder hvor det ellers ville gått galt. Selv om det også noen ganger går galt likevel. 

Du må ta det opp med behandleren din at du ikke kan stå uten noe tilbud i sommer, kanskje hun forstår det da. Si at det faktisk hjelper deg å ha et tilbud, hjelper deg med å holde ut til hjelpen er der. Det kan jo fortiden din vise også, at du faktisk har holdt ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Du må ta det opp med behandleren din at du ikke kan stå uten noe tilbud i sommer, kanskje hun forstår det da. Si at det faktisk hjelper deg å ha et tilbud, hjelper deg med å holde ut til hjelpen er der. Det kan jo fortiden din vise også, at du faktisk har holdt ut. 

Følte jeg prøvde å si det i dag, men får prøve mer i morgen. Hele samtalen i dag gav meg bare tankekjør. Vanligvis føler jeg hun forstår meg, men i dag følte jeg det ikke sånn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
3 minutter siden, Glitter skrev:

Følte jeg prøvde å si det i dag, men får prøve mer i morgen. Hele samtalen i dag gav meg bare tankekjør. Vanligvis føler jeg hun forstår meg, men i dag følte jeg det ikke sånn. 

Å det er ikke bra rett før du skal reise hjem og ferietid, ja ta det opp igjen i morgen så håper jeg du føler hun forstår deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, stjernestøv skrev:

Å det er ikke bra rett før du skal reise hjem og ferietid, ja ta det opp igjen i morgen så håper jeg du føler hun forstår deg. 

Ja, skal gjøre det. Må bare tenke godt over hvordan jeg skal formulere meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...