Gå til innhold

Så fristende å medisinere bort, men en må jo holde ut, utøve BET for meg selv


Villanda

Anbefalte innlegg

Eller forstår jeg riktig så er det opplegget med BET mest for mennesker som ofte har det slik, som bruker selvdestrutive middel for å dempe uroen eller andre vonde følelser. Jeg har det slik bare i perioder. Sist var i desember. Men en må vel holde ut likevel. Kanskje jeg ville komme inn i et dårlig spor om jeg prøvde dempe det med medisiner.

Så trøtt. Etter en natt med 5-6 timer søvn og to netter med 3-4 timer. Greit i går. Ikke trøtt, men vimsete og ukonsentrert. Nå etter å ha våknet tidlig i dag også, så trøtt, samtidig urolig. Urolig på en rar måte, ikke energi til å gjøre noe, men samtidig urolig. Sist det var akkurat sånn, fikk jeg depot-seroquel i tillegg til vanlig, jeg fikk sove og så ble jeg raskt ok igjen. Nå tar jeg jo allerede depot. Pluss vanlig. Trappet ned på vanlig, men må gå litt opp igjen ved manglende søvn, med vanlig kvetiapin, men vanlig.., i teorien skal det kanskje virke natten gjennom, men for meg får den meg til å sovne, men ikke sove gjennom natten. Men kan vel ikke bare ta mer depot? Veldig fristende å ta nå, men det er på kvelden jeg skal ta dem. Skulle så gjerne  greide å slappe av. Prøver se TV,men blir bare lei. Har strikketøyet foran meg, men det er så vanskelig å komme i gang (av en eller annen grunn, er det lettere å ta fram data og skrive her). Skulle rydda og vaska her. Det må jeg nok nesten gjøre iløpet av dagen. Litt i alle fall. I går shoppa jeg vel mye, unødvendige ting, og vel dyre ting. Har ikke sminka meg på mange måneder, men så i går bare kjøpte jeg ny sminke bare for å sminke meg på do på senteret før en avtale jeg hadde (ikke noen date eller sånnt). Før helga hadde jeg noen ideer som en hypomani ofte starter med, men så lenge jeg sov så.. Andre ideer i går. Jeg visste det kunne være ukritisk, kunne være, men var ikke sikker. Ikke sikker i dag heller. Det er så rart at jeg vet ting kanskje er ukritisk, men så stopper jeg ikke meg selv likevel, så bryr jeg meg ikke om det. Blei ikke ferdig med det da. Har fortsatt litt lyst, eller lyst og ikke lyst. Tror ikke jeg har konsentrasjon nok.

Så kjipt å være så trett, orke lite og samtidig ha den uroen. Vet ikke helt hvordan beskrive den uroen. Så ja, det frister å ta seroquel, men det er vel ikke så lurt, eller er det, sist jeg følte meg slik tenkte behandler at det var en slags blandingstilstand, er det da smart å ta seroquel på dagen? Behandler har ferie, men det er dette med å holde ut, holde ut negative følelser. Så jeg må nok bare stå i det, selv om jeg tror denne dagen blir laaang. Må vel komme meg ut, selv om dørstokkmila erl laaang den også. 

Endret av Villanda
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For meg framstår du veldig forvirret rundt hva du egentlig føler. Har du noen måte du kan sortere det på? Kanskje det er derfor du har sånn uro? 

Det er vel en balansegang mellom hva man skal forsøke å medisinere bort og hva man skal bite tennene sammen og stå i. Har ikke så mye å komme med der, men. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Glitter skrev:

For meg framstår du veldig forvirret rundt hva du egentlig føler. Har du noen måte du kan sortere det på? Kanskje det er derfor du har sånn uro? 

Det er vel en balansegang mellom hva man skal forsøke å medisinere bort og hva man skal bite tennene sammen og stå i. Har ikke så mye å komme med der, men. 

Ja, er forvirra, vanskeligere og vanskeligere å holde ut. Pleier kunne sortere ved å skrive. Vet ikke om greier fokusere eller konsentrere meg nok. Uff.., som jeg klager i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, Villanda skrev:

Ja, er forvirra, vanskeligere og vanskeligere å holde ut. Pleier kunne sortere ved å skrive. Vet ikke om greier fokusere eller konsentrere meg nok. Uff.., som jeg klager i dag.

Det er lov å klage når det røyner på. :) Er jo litt det forumet er til for. På en måte. Ventilere/søke støtte/søke råd/lære og gi det tilbake. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...