Gå til innhold

Korona / fulle busser / folk går tett i tett


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Er det slutt på 1 meters regelen ? Folk hoster /snuser og går tett i tett overalt nå. 

Anonymkode: ebb64...134

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
6 minutter siden, dolmio skrev:

Nei, men mange bryr seg ikke lenger.

Merket det. Jeg var vane med at et buss-sete sto tomt ved siden av meg, og derfor lå jeg vesken der. Plutselig fikk jeg skikkelig kjeft av en passasjer som så at vesken lå på sidesete.  Jeg flyttet vesken med en gang hun kom. Men fikk skikkelig kjeft for det av en dame som ikke virket redd for korona. . Hele bussen ble stappfull

 

Anonymkode: ebb64...134

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dolmio
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Merket det. Jeg var vane med at et buss-sete sto tomt ved siden av meg, og derfor lå jeg vesken der. Plutselig fikk jeg skikkelig kjeft av en passasjer som så at vesken lå på sidesete.  Jeg flyttet vesken med en gang hun kom. Men fikk skikkelig kjeft for det av en dame som ikke virket redd for korona. . Hele bussen ble stappfull

 

Anonymkode: ebb64...134

Ikke bry deg om dama. Det sier mer om henne enn om deg. Du har ikke gjort noe galt, det er det hun som har. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hele bussen ble stappfull

Anonymkode: ebb64...134

Hvorfor gikk du ikke av bussen da når du så var for full, bryr du deg ikke om 1 meters regelen du heller? Tenk om du har corona og smittet halve bussen fordi du ikke overholdt 1 meters regelen ? Selv om du ikke har symptomer kan du være smittsom.

 

Tror det i praksis er umulig å holde 1 meter avstand til alle i busser i rushtiden, da må du i så fall 10 doble antall busser i landet, og ansatte 10 ganger så mange ansatte i deltidsstillinger for rushtids-bussjfører

Det er jo teoretisk mulig å innføre slikt men vil ta lang tid å få på plass, og innen da er nok vaksinen ute uansett

Anonymkode: 0850f...c3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Umulig å holde 1 meters regelen i rushtiden. Da får du heller gå, sykle eller kjøre bil.

Anonymkode: fc70f...e5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
31 minutter siden, dolmio skrev:

Ikke bry deg om dama. Det sier mer om henne enn om deg. Du har ikke gjort noe galt, det er det hun som har. 

Det er sant. 

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor gikk du ikke av bussen da når du så var for full, bryr du deg ikke om 1 meters regelen du heller? Tenk om du har corona og smittet halve bussen fordi du ikke overholdt 1 meters regelen ? Selv om du ikke har symptomer kan du være smittsom.

 

Tror det i praksis er umulig å holde 1 meter avstand til alle i busser i rushtiden, da må du i så fall 10 doble antall busser i landet, og ansatte 10 ganger så mange ansatte i deltidsstillinger for rushtids-bussjfører

Det er jo teoretisk mulig å innføre slikt men vil ta lang tid å få på plass, og innen da er nok vaksinen ute uansett

Anonymkode: 0850f...c3f

Jeg gikk på bussen fordi jeg trodde at det skulle være et sete ledig mellom hver passasjer.  Det pleide det å være. Men nå har de endret reglene der.  Trodde ikke at bussen skulle bli fullstappet.  Men orket ikke å gå av bussen fordi jeg måtte rekke jobben. Hvis ikke så ville jeg komme for seint på jobb. 

Anonymkode: ebb64...134

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømmeautomat

Folk burde bruke munnbind på fulle busser. Vanlige munnbind ut til å redusere egen smitterisiko med 65%, og reduserer smitterisikoen for andre enda mer. Bruker man N95-munnbind reduseres egen risiko en god del mer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
9 timer siden, Drømmeautomat skrev:

Folk burde bruke munnbind på fulle busser. Vanlige munnbind ut til å redusere egen smitterisiko med 65%, og reduserer smitterisikoen for andre enda mer. Bruker man N95-munnbind reduseres egen risiko en god del mer. 

Myndighetene anbefaler fortsatt ikke bruk av dette tiltaket for å hindre coronasmitte i Norge. Det kan man gruble litt på.

Anonymkode: fc70f...e5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
10 timer siden, Drømmeautomat skrev:

Folk burde bruke munnbind på fulle busser. Vanlige munnbind ut til å redusere egen smitterisiko med 65%, og reduserer smitterisikoen for andre enda mer. Bruker man N95-munnbind reduseres egen risiko en god del mer. 

Nesten hver gang jeg er blitt forkjølet, så har jeg sittet på buss ved siden av en som hostet og snufset. Så jeg reagerer sterkt på at bussene ikke fortsetter med å ha annenhver sete skiltet med : ikke sitt her. Det hadde de kun for få uker siden  

Anonymkode: ebb64...134

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Myndighetene anbefaler fortsatt ikke bruk av dette tiltaket for å hindre coronasmitte i Norge. Det kan man gruble litt på.

Anonymkode: fc70f...e5c

Synes det er merkelig også. 

Anonymkode: ebb64...134

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Vi er altfor mange mennesker i verden, noen må bare dø. Ser på corona som en grei måte å rydde bort litt folk på. Er mange menneskeliv som ikke betyr noe. Fattigdom og elendighet fortsetter. Mange får ikke det livet de fortjener på denne jordkloden. Døden kan være en lettelse for de som ikke har det bra og som er dømt til å leve slik for bestandig. 

Anonymkode: 8e7bd...2ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Myndighetene anbefaler fortsatt ikke bruk av dette tiltaket for å hindre coronasmitte i Norge. Det kan man gruble litt på.

Anonymkode: fc70f...e5c

 

11 timer siden, Drømmeautomat skrev:

Folk burde bruke munnbind på fulle busser. Vanlige munnbind ut til å redusere egen smitterisiko med 65%, og reduserer smitterisikoen for andre enda mer. Bruker man N95-munnbind reduseres egen risiko en god del mer. 

Men er ikke dette merkelig? at de ikke anbefaler munnbind? Jeg har som regel et skjerf eller bandana med meg i vesken som jeg kan bruke ved behov, men jeg synes det er så rart at vi ikke bruker dette mer aktivt. Det er såklart en risiko med å ta seg mer i ansiktet o.l men likevel, det er jo noe de fleste er klar over i dag.

Anonymkode: a8771...5ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømmeautomat
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Myndighetene anbefaler fortsatt ikke bruk av dette tiltaket for å hindre coronasmitte i Norge. Det kan man gruble litt på.

Anonymkode: fc70f...e5c

Det har jeg grubla litt på og jeg har konkludert med at myndighetene tar feil i denne saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi er altfor mange mennesker i verden, noen må bare dø. Ser på corona som en grei måte å rydde bort litt folk på. Er mange menneskeliv som ikke betyr noe. Fattigdom og elendighet fortsetter. Mange får ikke det livet de fortjener på denne jordkloden. Døden kan være en lettelse for de som ikke har det bra og som er dømt til å leve slik for bestandig. 

Anonymkode: 8e7bd...2ee

Huff deprimerende lesing. 

Nei jeg mener at myndighetene bør beskytte oss med lover i slike omstendigheter som vi er i med korona. 

Anonymkode: ebb64...134

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...