Gå til innhold

Jeg er knust


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Vonde ting skjer. Jeg bare gråter ustanselig, i hele dag har jeg det. Har det så vondt.

Denne dagen som skulle bli så fin ble totalt snudd på hodet fordi jeg sa noe jeg aldri skulle sagt - mottaker reagerte skikkelig negativt på det, og det fikk store konsekvenser for meg. Og større vil konsekvensene bli fremover.

Jeg kommer til å slite med dette i hele ferien min, jeg må bruke ferien til å bearbeide alt så jeg ikke vil gå inn i en ny depresjon, jeg tar jo alt så tungt. Det har skjedd før, jeg har vært skikkelig syk pga tunge ting. 

Jeg har nå gitt avkall på ting som betydde mye for meg (og mitt samliv) og jeg vil ikke oppnå mer bedring i fremtiden. 

Jeg vil bare vekk fra alt. Jeg er knust. Og jeg vil ikke slippe noen inn på meg mer og stole på noen mer. 

Ikke bli sint på meg, jeg har ingen å snakke med, derfor skriver jeg her. 

Anonymkode: b42b2...cd5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vonde ting skjer. Jeg bare gråter ustanselig, i hele dag har jeg det. Har det så vondt.

Denne dagen som skulle bli så fin ble totalt snudd på hodet fordi jeg sa noe jeg aldri skulle sagt - mottaker reagerte skikkelig negativt på det, og det fikk store konsekvenser for meg. Og større vil konsekvensene bli fremover.

Jeg kommer til å slite med dette i hele ferien min, jeg må bruke ferien til å bearbeide alt så jeg ikke vil gå inn i en ny depresjon, jeg tar jo alt så tungt. Det har skjedd før, jeg har vært skikkelig syk pga tunge ting. 

Jeg har nå gitt avkall på ting som betydde mye for meg (og mitt samliv) og jeg vil ikke oppnå mer bedring i fremtiden. 

Jeg vil bare vekk fra alt. Jeg er knust. Og jeg vil ikke slippe noen inn på meg mer og stole på noen mer. 

Ikke bli sint på meg, jeg har ingen å snakke med, derfor skriver jeg her. 

Anonymkode: b42b2...cd5

Hva slags konsekvenser fikk det for deg at en annen ikke likte det du sa .? 

Anonymkode: f3190...224

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Denne dagen som skulle bli så fin ble totalt snudd på hodet fordi jeg sa noe jeg aldri skulle sagt - mottaker reagerte skikkelig negativt på det, og det fikk store konsekvenser for meg.

En sak som for deg føles som om den har stor betydning, men kanskje for den du sa dette til kanskje har liten betydning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har du ikke skrevet mange lignende innlegg tidligere? Jeg tenker det kommer til å gå bra også denne gangen.

Anonymkode: 424b3...390

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vonde ting skjer. Jeg bare gråter ustanselig, i hele dag har jeg det. Har det så vondt.

Denne dagen som skulle bli så fin ble totalt snudd på hodet fordi jeg sa noe jeg aldri skulle sagt - mottaker reagerte skikkelig negativt på det, og det fikk store konsekvenser for meg. Og større vil konsekvensene bli fremover.

Jeg kommer til å slite med dette i hele ferien min, jeg må bruke ferien til å bearbeide alt så jeg ikke vil gå inn i en ny depresjon, jeg tar jo alt så tungt. Det har skjedd før, jeg har vært skikkelig syk pga tunge ting. 

Jeg har nå gitt avkall på ting som betydde mye for meg (og mitt samliv) og jeg vil ikke oppnå mer bedring i fremtiden. 

Jeg vil bare vekk fra alt. Jeg er knust. Og jeg vil ikke slippe noen inn på meg mer og stole på noen mer. 

Ikke bli sint på meg, jeg har ingen å snakke med, derfor skriver jeg her. 

Anonymkode: b42b2...cd5

Snille, søte deg! 🙂

Jeg tror jeg vet hvem du er, og jeg kjenner meg noen ganger så igjen i deg. Vil bare si til deg at det ikke er sikkert at tingene er blitt så ødelagt som du tror, og at konsekvensene blir slik som du frykter! Jeg kan selv tro det mange ganger når jeg har sagt eller skrevet noe som er inn i granskauen dumt eller upassende, men så viser det seg gjerne at det ikke fikk de konsekvensene jeg trodde og fryktet at det ville få! 

Jeg har også en tendens til å ta alt så fryktelig tungt og seriøst, og jeg kan også føle meg helt knust og ødelagt. Men når jeg får det litt på avstand så klarer jeg å se at det egentlig bare var en bagatell og fint lite å bry seg om. 

Nå har du brukt dagen i dag på å sørge og gråte, og antakelig anklaget deg selv fra A til Å, men prøv og løft hodet litt allerede i kveld, og tenk over om det du har sagt egentlig er så ille? Prøv å se det litt utenfra og sett deg selv i motsatt posisjon. Hadde du reagert veldig negativt om en person hadde sagt det du sa til deg? Hvis ikke, er det nok ikke noe alvorlig. 

Jeg vil ikke at du skal gå resten av sommeren å gnage på dette. Det går over! Og i de fleste tilfeller tror jeg at mottakeren egentlig ikke bryr seg så mye. Selv om noen kan reagere litt der og da på det en sier, skriver, eller gjør, så tror jeg det er liten sannsynlighet for at vi betyr så mye at de lar slike ting gå så fryktelig inn på seg. De fleste tenker kanskje noen tanker, kanskje til og med negative tanker om en, men hva så? De går helt sikkert bare videre i livene sine uten å tenke noe videre på det, og det synes jeg at du også bør gjøre. 

Ha en så god ferie som du kan. Unn deg det, med god samvittighet! 🙂 Klem

Anonymkode: 14f79...dab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du ikke skrevet mange lignende innlegg tidligere? Jeg tenker det kommer til å gå bra også denne gangen.

Anonymkode: 424b3...390

Hva om ts har skrevet mange lignende innlegg før? Har du et problem med det, kanskje?

Anonymkode: 14f79...dab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva om ts har skrevet mange lignende innlegg før? Har du et problem med det, kanskje?

Anonymkode: 14f79...dab

Ro deg ned nå.

Anonymkode: 424b3...390

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vonde ting skjer. Jeg bare gråter ustanselig, i hele dag har jeg det. Har det så vondt.

Denne dagen som skulle bli så fin ble totalt snudd på hodet fordi jeg sa noe jeg aldri skulle sagt - mottaker reagerte skikkelig negativt på det, og det fikk store konsekvenser for meg. Og større vil konsekvensene bli fremover.

Jeg kommer til å slite med dette i hele ferien min, jeg må bruke ferien til å bearbeide alt så jeg ikke vil gå inn i en ny depresjon, jeg tar jo alt så tungt. Det har skjedd før, jeg har vært skikkelig syk pga tunge ting. 

Jeg har nå gitt avkall på ting som betydde mye for meg (og mitt samliv) og jeg vil ikke oppnå mer bedring i fremtiden. 

Jeg vil bare vekk fra alt. Jeg er knust. Og jeg vil ikke slippe noen inn på meg mer og stole på noen mer. 

Ikke bli sint på meg, jeg har ingen å snakke med, derfor skriver jeg her. 

Anonymkode: b42b2...cd5

Kan du ikke prøve og be om unnskyldning for det du sa. Alle sier dumme ting en gang imellom.

Anonymkode: 7ddcc...ae0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan du ikke prøve og be om unnskyldning for det du sa. Alle sier dumme ting en gang imellom.

Anonymkode: 7ddcc...ae0

Det hjelper ikke. Personen tror ikke på meg. 

Anonymkode: b42b2...cd5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det hjelper ikke. Personen tror ikke på meg. 

Anonymkode: b42b2...cd5

Er det din behandler som ikke tror på deg?

Anonymkode: 60cca...5a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det blir på en måte litt vanskelig å hjelpe deg når du ikke sier mer enn du gjør. For alt vi vet kan du jo ha sagt noe helt forferdelig (selv om jeg ikke tror det) som virkelig fortjener konsekvenser i form av kraftige reaksjoner og straff. Kanskje fortjener du det, kanskje ikke. Helt umulig å svare på når du ikke forteller hva det gjelder. 

Anonymkode: 14f79...dab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...