Gå til innhold

Behandling av mixed state vs hypomani


Villanda

Anbefalte innlegg

Behandles blanda episode som hypomani? 

Kommer det an på om hovedvekten er på mani eller depresjon?

Ved tegn til hypomani skal jeg trappe ned på og evt seponere venlafaxin. I samråd med lege. Er det en vanlig ting å gjøre hvis en ligger like mye på den depressive siden. Skal kontakte lege ved tegn til hypomani, men blanding står det ingenting om.

Vet egentlig ikke om jeg er her eller der. Litt her og litt der kanskje. Kanskje egentlig ikke nok til å kalle det noe episode i hele tatt.

Men jeg er ikke på jobb, kjører ikke bil, kan ikke lese, sover lite, kan noen ganger ikke følge med på TV, noen ganger ikke strikke, noen ganger ikke slappe av, noen ganger slappe av med ingen andre stimuli enn musikk, haugen av skittentøy vokser, noen ganger ingen stimuli når prøver slappe av. Det virker rart: Selv om jeg lå med lukka øyne, orka jeg ikke ha åpent vindu, for da blafra gardina så det ble skiftninger i hvor lyst det var, handla ukritisk til meg å være ( men har penger til det), nesten sendt en mail til en som jeg kanskje ikke har noe med å kontakte (men ble plutselig for trøtt til å skrive ferdig). Innimellom, i korte perioder om dagen vært noe bedre der det står "noen ganger"

Så det er "ødeleggende" hva det nå enn er og ikke er.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...