Gå til innhold

Melatonin.


stjernestøv

Anbefalte innlegg

stjernestøv

Har 5 mg melatonin jeg tenkte å teste ut i natt istedenfor vival sammen med seroquel 100 mg, melatoninen har jeg bestilt på nettet. Det er vel trygt å ta det? Har jo fått beskjed om å ikke ta vival hver natt. Opplyste sykepleieren om det i dag men han svarte ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

stjernestøv

Vi gikk tur sammen i dag og jeg glemte å ta opp dette, tror dere melatonin kan hjelpe? Ja, det er vel bare en måte å finne det ut på, men føler meg jo avhengig av å ta vival til natten nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt litt Melatonin selv. Det kan virke bra på søvn, men erstatter nok ikke Vival. Tror ikke det er noe farlig (i den grad jeg kan uttale meg om slikt).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
4 minutter siden, Ekstra skrev:

Jeg har brukt litt Melatonin selv. Det kan virke bra på søvn, men erstatter nok ikke Vival. Tror ikke det er noe farlig (i den grad jeg kan uttale meg om slikt).

Ok. Takk for svar, får bare prøve da. Søvn er så viktig for meg. Kan ikke ta vival hver natt da får jeg vel ikke mer, de snakker om toleranse på det eller er det intoleranse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ok. Takk for svar, får bare prøve da. Søvn er så viktig for meg. Kan ikke ta vival hver natt da får jeg vel ikke mer, de snakker om toleranse på det eller er det intoleranse. 

Grunnen til at du ikke skal ta Vival hver natt er vel først og fremst at de mister sin effekt om de tas hyppig/jevnlig, og du må etterhvert ha stadig mer for å få samme effekt, du utvikler med andre ord toleranse. Medikamenter som Vival er ment til bruk helt unntaksvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Melatonin er et søvnhormon som kroppen selv produserer, når det begynner å bli kveld.  Det er derfor trygt å ta ,du bare tilfører litt ekstra  i tillegg til det kroppen produserer selv.

Selv bruker jeg bare Melatonin da i dråpe form. I gode perioder går det helt fint, i dårlige perioder er det ikke godt nok med Melatonin for å sovne.

Anonymkode: e5b9e...662

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, stjernestøv skrev:

Har 5 mg melatonin jeg tenkte å teste ut i natt istedenfor vival sammen med seroquel 100 mg, melatoninen har jeg bestilt på nettet. Det er vel trygt å ta det? Har jo fått beskjed om å ikke ta vival hver natt. Opplyste sykepleieren om det i dag men han svarte ikke. 

Det er nok trygt, ja. Jeg tar 10 mg i blant, som er høyeste tillatte dose pr. kapsel i USA (melatonin er kosttilskudd, ikke medisin, antar det dermed er greit å nevne dosering). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, stjernestøv skrev:

Har 5 mg melatonin jeg tenkte å teste ut i natt istedenfor vival sammen med seroquel 100 mg, melatoninen har jeg bestilt på nettet. Det er vel trygt å ta det? Har jo fått beskjed om å ikke ta vival hver natt. Opplyste sykepleieren om det i dag men han svarte ikke. 

Vær obs på at første natt etter netter med b-prep gjerne uansett blir dårlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 time siden, Mari- skrev:

Det er nok trygt, ja. Jeg tar 10 mg i blant, som er høyeste tillatte dose pr. kapsel i USA (melatonin er kosttilskudd, ikke medisin, antar det dermed er greit å nevne dosering). 

Ok. Da er det trygt🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 minutt siden, cilie skrev:

Vær obs på at første natt etter netter med b-prep gjerne uansett blir dårlig. 

Okay. Må bare prøve å bli kvitt vival. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Melatonin er et søvnhormon som kroppen selv produserer, når det begynner å bli kveld.  Det er derfor trygt å ta ,du bare tilfører litt ekstra  i tillegg til det kroppen produserer selv.

Selv bruker jeg bare Melatonin da i dråpe form. I gode perioder går det helt fint, i dårlige perioder er det ikke godt nok med Melatonin for å sovne.

Anonymkode: e5b9e...662

Ok takk🙂. Får se hvordan det går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, stjernestøv skrev:

Okay. Må bare prøve å bli kvitt vival. 

Ja, i tidligere perioder hvor jeg har vært nødt for å sove noen lunde, har jeg brukt b-prep (Stilnoct) to dager, og «allergi-tbl» (Zonat eller «sovetbl» kjøpt i Tyskland) to dager i løpet av en uke. Da har effekten av b-prep holdt seg noen lunde. 
 

Jeg har ikke prøvd Melatonin, men Circadin, og det hadde ikke noe effekt.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
48 minutter siden, cilie skrev:

Ja, i tidligere perioder hvor jeg har vært nødt for å sove noen lunde, har jeg brukt b-prep (Stilnoct) to dager, og «allergi-tbl» (Zonat eller «sovetbl» kjøpt i Tyskland) to dager i løpet av en uke. Da har effekten av b-prep holdt seg noen lunde. 
 

Jeg har ikke prøvd Melatonin, men Circadin, og det hadde ikke noe effekt.

 

Ingen effekt her heller. Kvalmebyer,hjertebank og uro. Fordelig. Tok en vival nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...