Gå til innhold

Når er det bare drøyt 12 timer til trygda er inne på konto


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Like Utfall
49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette blir bra.

Anonymkode: 9cdf8...309

Ja det er bra, men, om det er greit at jeg nevner det i tråden, synes jeg det også er et godt tidspunkt å tenke på alle de som ikke mottar trygd av samfunnet tross at de utsettes for systematisk diskriminering og rasisme av samfunnet og dermed har lavere inntekt enn de ville hatt i et rettferdig system. Er det ikke slikt Trygdesystemet var laget for? Å utlikne for urettferdighet i inntekt, for nedsatt inntektsevne, en ikke er skyld i selv, tidligere var gyldige årsaker sykdom skade og lyte, men dette bør vi utvide med identitets-politikk årsaker også, for det er også ting utenfor din kontroll som reduserer din inntekt i snitt. Sosiologiske studier har bevist at disse utsatte gruppene har redusert inntekt uten at det er deres egen skyld:

La alle få en poengsum basert på hvor mange privilegerte /nøytrale / u-priviligerte posisjoner de tilhører, f.eks (poengmengden kan endres for forskjellige grupper dette er et eksempel):

Rase: Hvit 0 poeng , Asiat 1 poeng, Svart 2 poeng

Kjønn: Mann 0 poeng, kvinne 1 poeng,  transkjønn/annet 2 poeng

Legning: Hetro 0 Poeng, biseksuell 1 poeng, homofil 2 poeng

Religion: Kristen 0 poeng, jøder buddhister 1 poeng, muslimer 2 poeng

Attraktivitet (utseende): Attraktiv 0 poeng, middels 1 poeng, lite attraktiv 2 poeng

Vekt: normalvektig eller lavere 0 poeng, overvektig 1 poeng, ekstrem overvekt 2 poeng

Høyde: Høy 0 poeng, middels høy : 1 poeng, lav 2 poeng

Så får en 0.4G per år f.eks i bonus-trygd per poeng en har av undertrykte identiteter.

La oss ikke kaste bort trygden på trygde cola, la oss bruke trygden på å kjøpe lobbyister som olje lobbyen gjør, og få dem til å lobbyere for trygdereform, som virkelig retter opp i all den systematiske diskrimineringen vi ser i samfunnet vårt. DET vil smake mye bedre enn colaen, det er sikkert og visst ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette blir fun light med champagnesmak! 

Anonymkode: 21b1a...375

Man skal slå på stortromma og virkelig flotte seg?

Anonymkode: b60ca...b9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Like Utfall skrev:

Ja det er bra, men, om det er greit at jeg nevner det i tråden, synes jeg det også er et godt tidspunkt å tenke på alle de som ikke mottar trygd av samfunnet tross at de utsettes for systematisk diskriminering og rasisme av samfunnet og dermed har lavere inntekt enn de ville hatt i et rettferdig system. Er det ikke slikt Trygdesystemet var laget for? Å utlikne for urettferdighet i inntekt, for nedsatt inntektsevne, en ikke er skyld i selv, tidligere var gyldige årsaker sykdom skade og lyte, men dette bør vi utvide med identitets-politikk årsaker også, for det er også ting utenfor din kontroll som reduserer din inntekt i snitt. Sosiologiske studier har bevist at disse utsatte gruppene har redusert inntekt uten at det er deres egen skyld:

La alle få en poengsum basert på hvor mange privilegerte /nøytrale / u-priviligerte posisjoner de tilhører, f.eks (poengmengden kan endres for forskjellige grupper dette er et eksempel):

Rase: Hvit 0 poeng , Asiat 1 poeng, Svart 2 poeng

Kjønn: Mann 0 poeng, kvinne 1 poeng,  transkjønn/annet 2 poeng

Legning: Hetro 0 Poeng, biseksuell 1 poeng, homofil 2 poeng

Religion: Kristen 0 poeng, jøder buddhister 1 poeng, muslimer 2 poeng

Attraktivitet (utseende): Attraktiv 0 poeng, middels 1 poeng, lite attraktiv 2 poeng

Vekt: normalvektig eller lavere 0 poeng, overvektig 1 poeng, ekstrem overvekt 2 poeng

Høyde: Høy 0 poeng, middels høy : 1 poeng, lav 2 poeng

Så får en 0.4G per år f.eks i bonus-trygd per poeng en har av undertrykte identiteter.

La oss ikke kaste bort trygden på trygde cola, la oss bruke trygden på å kjøpe lobbyister som olje lobbyen gjør, og få dem til å lobbyere for trygdereform, som virkelig retter opp i all den systematiske diskrimineringen vi ser i samfunnet vårt. DET vil smake mye bedre enn colaen, det er sikkert og visst ;) 

Dette er det mest rasistiske og diskriminerende innlegget jeg har lest i år. Men med den giftige og syke tankegangen kommunister har, skjønner jeg at noe sånt kommer. 
 

Kommunister er akkurat like ille som nazister.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
20 minutter siden, Like Utfall skrev:

Ja det er bra, men, om det er greit at jeg nevner det i tråden, synes jeg det også er et godt tidspunkt å tenke på alle de som ikke mottar trygd av samfunnet tross at de utsettes for systematisk diskriminering og rasisme av samfunnet og dermed har lavere inntekt enn de ville hatt i et rettferdig system. Er det ikke slikt Trygdesystemet var laget for? Å utlikne for urettferdighet i inntekt, for nedsatt inntektsevne, en ikke er skyld i selv, tidligere var gyldige årsaker sykdom skade og lyte, men dette bør vi utvide med identitets-politikk årsaker også, for det er også ting utenfor din kontroll som reduserer din inntekt i snitt. Sosiologiske studier har bevist at disse utsatte gruppene har redusert inntekt uten at det er deres egen skyld:

La alle få en poengsum basert på hvor mange privilegerte /nøytrale / u-priviligerte posisjoner de tilhører, f.eks (poengmengden kan endres for forskjellige grupper dette er et eksempel):

Rase: Hvit 0 poeng , Asiat 1 poeng, Svart 2 poeng

Kjønn: Mann 0 poeng, kvinne 1 poeng,  transkjønn/annet 2 poeng

Legning: Hetro 0 Poeng, biseksuell 1 poeng, homofil 2 poeng

Religion: Kristen 0 poeng, jøder buddhister 1 poeng, muslimer 2 poeng

Attraktivitet (utseende): Attraktiv 0 poeng, middels 1 poeng, lite attraktiv 2 poeng

Vekt: normalvektig eller lavere 0 poeng, overvektig 1 poeng, ekstrem overvekt 2 poeng

Høyde: Høy 0 poeng, middels høy : 1 poeng, lav 2 poeng

Så får en 0.4G per år f.eks i bonus-trygd per poeng en har av undertrykte identiteter.

La oss ikke kaste bort trygden på trygde cola, la oss bruke trygden på å kjøpe lobbyister som olje lobbyen gjør, og få dem til å lobbyere for trygdereform, som virkelig retter opp i all den systematiske diskrimineringen vi ser i samfunnet vårt. DET vil smake mye bedre enn colaen, det er sikkert og visst ;) 

Hmm... La meg se: Du mener altså at en lite attraktiv, svart, transkjønnet, homofil muslim med ekstrem overvekt og lav høyde bør prioriteres høyest i samfunnet hva velferdsgoder og andre goder angår? 

😂 

Anonymkode: e142c...a6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Like Utfall
12 minutter siden, ISW skrev:

Dette er det mest rasistiske og diskriminerende innlegget jeg har lest i år. Men med den giftige og syke tankegangen kommunister har, skjønner jeg at noe sånt kommer. 
 

Kommunister er akkurat like ille som nazister.

Sorry TS, blir visst avsporing dette her, men får svare kort før jeg gir meg:

Å rette opp for urettferdighet for utsatte minoriteter/grupper er ikke rasisme eller diskriminering, bare sjekk Norges lover, det er allerede på plass at dette er lovlig. Som f.eks i arbeidslivet går det under navn Positiv Særbehandling. I opplæringssektoren er det også slik at en får kjønnspoeng om du er i en undertrykket gruppe.

Jobb, studie, neste logiske steg er å utjevne forskjeller på inntektsfronten. Gir du en finger, tar vi hele hånden ;) 

Er du uenig i dette, vil du ha litt av en oppoverbakke, positiv særbehandling er nemlig definert som mainstream/stuerent, ikke de ordene du brukte, og motstand mot slikt er definert som rasisme, du må dermed regne med å bli "canceled" (miste jobben din og venner bla.a) om du taler imot denne trenden offentlig.

Om 10-15 år, vil folk lese denne tråden, og se hvor forut for min tid jeg var ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Man skal slå på stortromma og virkelig flotte seg?

Anonymkode: b60ca...b9e

jepp, det blir fruktfest da!

Anonymkode: 21b1a...375

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Forøvrig er vel kommunisten her, ett troll, og lite annet.  

Anonymkode: 21b1a...375

Forumets kommunist er intet troll.

Anonymkode: 9cdf8...309

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 timer siden, Like Utfall skrev:

Ja det er bra, men, om det er greit at jeg nevner det i tråden, synes jeg det også er et godt tidspunkt å tenke på alle de som ikke mottar trygd av samfunnet tross at de utsettes for systematisk diskriminering og rasisme av samfunnet og dermed har lavere inntekt enn de ville hatt i et rettferdig system. Er det ikke slikt Trygdesystemet var laget for? Å utlikne for urettferdighet i inntekt, for nedsatt inntektsevne, en ikke er skyld i selv, tidligere var gyldige årsaker sykdom skade og lyte, men dette bør vi utvide med identitets-politikk årsaker også, for det er også ting utenfor din kontroll som reduserer din inntekt i snitt. Sosiologiske studier har bevist at disse utsatte gruppene har redusert inntekt uten at det er deres egen skyld:

La alle få en poengsum basert på hvor mange privilegerte /nøytrale / u-priviligerte posisjoner de tilhører, f.eks (poengmengden kan endres for forskjellige grupper dette er et eksempel):

Rase: Hvit 0 poeng , Asiat 1 poeng, Svart 2 poeng

Kjønn: Mann 0 poeng, kvinne 1 poeng,  transkjønn/annet 2 poeng

Legning: Hetro 0 Poeng, biseksuell 1 poeng, homofil 2 poeng

Religion: Kristen 0 poeng, jøder buddhister 1 poeng, muslimer 2 poeng

Attraktivitet (utseende): Attraktiv 0 poeng, middels 1 poeng, lite attraktiv 2 poeng

Vekt: normalvektig eller lavere 0 poeng, overvektig 1 poeng, ekstrem overvekt 2 poeng

Høyde: Høy 0 poeng, middels høy : 1 poeng, lav 2 poeng

Så får en 0.4G per år f.eks i bonus-trygd per poeng en har av undertrykte identiteter.

La oss ikke kaste bort trygden på trygde cola, la oss bruke trygden på å kjøpe lobbyister som olje lobbyen gjør, og få dem til å lobbyere for trygdereform, som virkelig retter opp i all den systematiske diskrimineringen vi ser i samfunnet vårt. DET vil smake mye bedre enn colaen, det er sikkert og visst ;) 

Dette er sarkasme/satire. Ikke trolling eller kommunisme. Eller? 

Poenget til Hr/Fru/Trans "Like Utfall" er vel at man ikke får likt utfall i et fritt samfunn.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
36 minutter siden, Grendel skrev:

Dette er sarkasme/satire. Ikke trolling eller kommunisme. Eller? 

 

 

Det er garantert 101% sarkasme/satire. Sånn er det nok.

Anonymkode: 9cdf8...309

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Grendel skrev:

Dette er sarkasme/satire. Ikke trolling eller kommunisme. Eller? 

Poenget til Hr/Fru/Trans "Like Utfall" er vel at man ikke får likt utfall i et fritt samfunn.

 

Jeg synes det likevel illustrerer noe viktig.

Jeg synes det er diskriminering å styre mot at utfallet skal bli likt for alle. Jeg synes likebehandling er at mulighetene skal være like for alle. 
 

Eksempelvis: Hvis du skulle gi et generelt lønnstillegg på 100.000 kroner til alle mørkhudede og kvinner, som pr i dag faktisk har like muligheter som hvite menn, mener jeg du diskriminerer hvite menn. Menn og kvinner har i dag samme muligheter for høytlønnede yrker. 
 

Ellers tror jeg nok at innlegget var satire, ja. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette burde du ikke kommentert.....

Anonymkode: 3e946...f11

Så Kupton får ikke lov å ha politiske meninger? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette blir bra.

Anonymkode: 9cdf8...309

Det ble seks cider her :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette burde du ikke kommentert.....

Anonymkode: 3e946...f11

Jeg har bare lest verdenshistorien :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, kupton skrev:

Jeg har bare lest verdenshistorien 🙂

Det er ikke politisk korrekt å påpeke ekstremisme på den «snille» venstresiden, må vite. Væpnet revolusjon er bare et nødvendig opprør mot de undertrykkende makthaverne. Det kan på ingen måte sammenlignes med djevelskapen kapitalismen har ført med seg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...