Gå til innhold

Fremdeles dør det i gjennomsnitt èn svenske i timen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Av Covid-19 -glemte å få med det. 

Anonymkode: 45f58...dc7

Hvor mange dør av influensa? Hvor mange dør totalt?

Anonymkode: b42af...861

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor mange dør av influensa? Hvor mange dør totalt?

Anonymkode: b42af...861

Det er forsåvidt irrelevant. Her snakker vi om et virus som er mye mer dødelig og farlig enn vanlig influensavirus. Senvirkninger mange får etter gjennomgått Covid-19 er alvorligere, osv. 

Anonymkode: 45f58...dc7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er forsåvidt irrelevant. Her snakker vi om et virus som er mye mer dødelig og farlig enn vanlig influensavirus. Senvirkninger mange får etter gjennomgått Covid-19 er alvorligere, osv. 

Anonymkode: 45f58...dc7

Det er farlig å leve, det har bare en utgang. Sånn er det.

Anonymkode: b42af...861

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er farlig å leve, det har bare en utgang. Sånn er det.

Anonymkode: b42af...861

Det høres ut som om du er lei av livet ditt, men ha i mente at det er flest her på planeten som ønsker å leve og å være friske. 

Anonymkode: 45f58...dc7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det høres ut som om du er lei av livet ditt, men ha i mente at det er flest her på planeten som ønsker å leve og å være friske. 

Anonymkode: 45f58...dc7

Jeg er bare realistisk.

Anonymkode: b42af...861

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thebutterfly
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Scary! 😞

Anonymkode: 45f58...dc7

Av korona ? Dersom det er av Korona så synes jeg at det virker mye. 

Endret av Thebutterfly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
7 minutter siden, Thebutterfly skrev:

Av korona ? Dersom det er av Korona så synes jeg at det virker mye. 

Ja, av Corona. VG oppdaterer hver dag, og nesten hver dag står det å lese slik som i dag: 26 nye svensker døde av viruset. 

Anonymkode: 45f58...dc7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thebutterfly
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, av Corona. VG oppdaterer hver dag, og nesten hver dag står det å lese slik som i dag: 26 nye svensker døde av viruset. 

Anonymkode: 45f58...dc7

Huff.  Jeg synes det er ille. Sverige burde nok stenge ned samfunnet for en stund for å se om de får bukt med det. De har jo mye av de samme råd til folket som Norge. Men de har ikke tatt bruk makt med å stenge ned. Det er vel der forskjellen kanskje ligger. Men umulig å si. Er skremmende stor forskjell på antall døde i de to nabolandene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, Thebutterfly skrev:

Huff.  Jeg synes det er ille. Sverige burde nok stenge ned samfunnet for en stund for å se om de får bukt med det. De har jo mye av de samme råd til folket som Norge. Men de har ikke tatt bruk makt med å stenge ned. Det er vel der forskjellen kanskje ligger. Men umulig å si. Er skremmende stor forskjell på antall døde i de to nabolandene. 

Svenskene har ikke tatt samme grep som Norge. De har ikke hatt noen nedstenging av samfunnet slik vi hadde den 12 mars. De har "lev som vanlig" som motto. Og da har de også fått massiv smitte inn på sykehjemmene sine. Det er flest gamle som dør. Ideen til svenskene var att bare de i risk gruppen skulle isoleres, men de klarte ikke engang det. Så da ble det som det ble. Ledere i Sverige har ikke ofte tydd til selvkritikk heller, så da blir det business as usual, mens  de veldig gamle dør. (også noen yngre da). Sverige satset hardt på å oppnå flokkimmunitet. Det har blodprøver vist at de er langt unna.

Anonymkode: 2cd08...eec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Svenskene har ikke tatt samme grep som Norge. De har ikke hatt noen nedstenging av samfunnet slik vi hadde den 12 mars. De har "lev som vanlig" som motto. Og da har de også fått massiv smitte inn på sykehjemmene sine. Det er flest gamle som dør. Ideen til svenskene var att bare de i risk gruppen skulle isoleres, men de klarte ikke engang det. Så da ble det som det ble. Ledere i Sverige har ikke ofte tydd til selvkritikk heller, så da blir det business as usual, mens  de veldig gamle dør. (også noen yngre da). Sverige satset hardt på å oppnå flokkimmunitet. Det har blodprøver vist at de er langt unna.

Anonymkode: 2cd08...eec

Leser at en del kommenterer på innlegg om Sverige på Facebook at man vet ikke om svenskene har gjort feil taktikk fordi det kan dø like mange i Norge på et senere tidspunkt. Mine tanker om det er at det er bedre å spare livene så lenge man kan. Er jo bedre at de som dør av det får utsatt det litt om det kan gjøres, istedet for at de skulle dø som "fluer" der og da. Jeg synes ikke om svenskenes taktikk. Men synes også at Erna gjorde feil med å la norske reise inn i landet fra Italia å ta med smitte selv om hun visste om smitten. Det er med reisende smitten er kommet. 

 

Anonymkode: 53a23...d43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Thebutterfly
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Leser at en del kommenterer på innlegg om Sverige på Facebook at man vet ikke om svenskene har gjort feil taktikk fordi det kan dø like mange i Norge på et senere tidspunkt. Mine tanker om det er at det er bedre å spare livene så lenge man kan. Er jo bedre at de som dør av det får utsatt det litt om det kan gjøres, istedet for at de skulle dø som "fluer" der og da. Jeg synes ikke om svenskenes taktikk. Men synes også at Erna gjorde feil med å la norske reise inn i landet fra Italia å ta med smitte selv om hun visste om smitten. Det er med reisende smitten er kommet. 

 

Anonymkode: 53a23...d43

Det var meg som skrev dette. Tok anonym med uhell  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...