Gå til innhold

Svigermor og jeg


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Frem til for 2,5 år siden bodde svigermor i min manns barndomshjem, og når vi var på besøk, bodde vi da i samme hus, trangt. Det fungerte dårlig,  og det har vært utallige besøk opp gjennom årene der det ble uggen stemning og også konflikter etter kun et par dager.

Nå bor imidlertid svigermor i leilighet, og vi har huset for oss selv. Vi treffer henne hver dag, men bare noen timer. Jeg har vært her i snart 2 uker, og det har ikke vært et eneste snev av dårlig stemning! Det er så deilig, og så fint!

En av ungdommene våre var her noen dager i forrige uke, så jar mannen og jeg vært alene (har t.o.m hatt besøk av venner), og i kveld kommer en annen av ungdommene. Dettw fungerer så bra, og jeg er så glad ❤

Det er imidlertid litt leit å tenke på alle de gangene vi var her alle 5, hvor vi gikk på tå hev og var anspent for hva som skulle skje. Fullt hus med barnebarn og svigerdatter funket dårlig i kombinasjon med svigermor....

Men nå har vi det SÅ hyggelig sammen, og det er jeg veldig glad for!

Anonymkode: 4bb0d...43e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så godt at dere nå kan få god og kjekk tid sammen! 
Min erfaring er også at det fort blir vanskelig når en bor tett, ikke minst at vi kommer inn på andre sitt «territorium» om jeg kan si det slik.

 

Høres ut som svigermor trives i leilighet? Jeg tror mange får en aha-opplevelse når de flyttet i lettstelt leilighet. Har opplevd at de først motsetter seg, jeg skjønner jo det, bodd i huset nesten en livstid ofte. Så når de finner seg til rette i mer tilrettelagt bolig, så finner de roen og setter pris på alt det som er lettstelt. Det er lettere å få oss på besøk også.
 

(Jeg skal ikke bo i huset vårt når jeg blir gammel! Vi har bestemt at vi skal ha det enkelt! Så får vi håpe at vi mener det samme når vi er gamle og grå 😅)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...