Gå til innhold

Har du noen gang vært utro mot partneren din?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Det har jeg, men pga helt spesielle omstendigheter. Hva med deg?

Har du vært utro, eller kunne du tenke deg å være utro?

Anonymkode: 687b5...aa7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du vært utro, eller kunne du tenke deg å være utro?

Anonymkode: 687b5...aa7

Nei, jeg har aldri vært utro hverken i nåværende forhold eller tidligere forhold. I mine øyne er det å være utro et av de største svikene en kan gjøre i et forhold mot den andre. Det finnes unnskyldninger man kan lage overfor seg selv for å forsvare sin egen handling, og jeg har lest en artikkel om at det er i mange tilfeller spenningen og hemmeligholdet mot den andre som ev. opprettholder et langvarig utroskap, men personlig kan jeg ikke se at det finnes noen god unnskyldning. Engang ikke om den ene partneren ikke får tilfredsstilt seg seksuelt i forholdet - da er det mulig å komunisere om problemet. Det er en forklaring, men ingen god unnskyldning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, Eva Sofie skrev:

Nei, jeg har aldri vært utro hverken i nåværende forhold eller tidligere forhold. I mine øyne er det å være utro et av de største svikene en kan gjøre i et forhold mot den andre. Det finnes unnskyldninger man kan lage overfor seg selv for å forsvare sin egen handling, og jeg har lest en artikkel om at det er i mange tilfeller spenningen og hemmeligholdet mot den andre som ev. opprettholder et langvarig utroskap, men personlig kan jeg ikke se at det finnes noen god unnskyldning. Engang ikke om den ene partneren ikke får tilfredsstilt seg seksuelt i forholdet - da er det mulig å komunisere om problemet. Det er en forklaring, men ingen god unnskyldning.

Synes du setter sex for høyt. I helt spesielle tilfeller er det i mine øyne helt ok å ha seg med andre uten å informere partneren -hvis man har et dødt sexliv. Det er tross alt bare sex, ikke noe annet. To kropper som møtes for å tilfredsstille hverandre. Ingen big deal. 

Anonymkode: 687b5...aa7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja. Utroskap er ikke sort eller hvitt, verken når det gjelder opptakt eller handlingen(e). Og svik i et forhold kan ta mange former. 

Jeg skulle gjerne vært mine handlinger foruten, rent moralsk sett. Følelsesmessig er det mer komplekst. 

Anonymkode: 965e7...ab1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Kunne heller ikke tenkt meg å være utro. Jeg forstår godt at det kan skje hvis forholdet er skikkelig dårlig. Det er uansett ikke greit, men forståelig.

Jeg ser på det som svart hvitt. Utroskap er å ha sex med noen andre. Det å være nær venn med andre (emosjonell utroskap) er ikke utroskap i mine øyne.

Man er i et skummelt terreng hvis man nekter kjæresten å ha venner av motsatt kjønn. Det er konebanker-mentalitet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Nei . Å sette på spill ALT for å tilfredsstille sine seksuelle behov er toppen av egoisme og manglende ansvarsfølelse. Det fortelle svært mye om en person. Å si at det ikke betyr noe men bare er to kropper som møtes forteller meg at folk bedrar seg selv. Unnskyldninger for å dekke over sin egen egoisme. 

Anonymkode: d3562...f2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei . Å sette på spill ALT for å tilfredsstille sine seksuelle behov er toppen av egoisme og manglende ansvarsfølelse. Det fortelle svært mye om en person. Å si at det ikke betyr noe men bare er to kropper som møtes forteller meg at folk bedrar seg selv. Unnskyldninger for å dekke over sin egen egoisme. 

Anonymkode: d3562...f2a

Når dama di plutselig etter mange års ikke-eksisterende seksuelt samliv finner ut at hun er lesbisk, ja da er det bare til å drite i hele dama og finne seg ei ny ei selv om forholdet ikke er avsluttet. Jeg har sagt ifra til henne nå da at jeg ikke vil være sammen med henne mer, men hun vil ikke avslutte forholdet antagelig fordi hun nyter for godt av min økonomi. 

Anonymkode: 687b5...aa7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Når dama di plutselig etter mange års ikke-eksisterende seksuelt samliv finner ut at hun er lesbisk, ja da er det bare til å drite i hele dama og finne seg ei ny ei selv om forholdet ikke er avsluttet. Jeg har sagt ifra til henne nå da at jeg ikke vil være sammen med henne mer, men hun vil ikke avslutte forholdet antagelig fordi hun nyter for godt av min økonomi. 

Anonymkode: 687b5...aa7

I alle dager. Klart forholdet er over når hun er lesbisk. Det kan da ikke være noe å stusse på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.7.2020 den 20.58, AnonymBruker skrev:

Synes du setter sex for høyt. I helt spesielle tilfeller er det i mine øyne helt ok å ha seg med andre uten å informere partneren -hvis man har et dødt sexliv. Det er tross alt bare sex, ikke noe annet. To kropper som møtes for å tilfredsstille hverandre. Ingen big deal. 

Anonymkode: 687b5...aa7

Nei, for min del betyr sex at man har et spesielt trygt og godt forhold til et annet menneske. Hvis det oppstår problemer, tror jeg ikke utroskap er løsningen. Det man oppnår, er å såre partner.
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.7.2020 den 20.58, AnonymBruker skrev:

Synes du setter sex for høyt. I helt spesielle tilfeller er det i mine øyne helt ok å ha seg med andre uten å informere partneren -hvis man har et dødt sexliv. Det er tross alt bare sex, ikke noe annet. To kropper som møtes for å tilfredsstille hverandre. Ingen big deal. 

Anonymkode: 687b5...aa7

Det er trist at du ser slik på noe av det fineste og nærmeste to mennesker som er glade i hverandre kan dele med hverandre. Som du sikkert har forstått, er jeg ikke for noen one night stand, men mener at sex skal deles mellom to mennesker i et fast forhold. Det ser ut som om vi er av ulik oppfatning der.

Men så betyr heller ikke sex alt i et forhold - det er bare en liten del som utgjør summen av en større helhet. Det er hvordan man har det sammen i det daglige, trives i hverandres selskap, kommuniserer godt, som tross alt er hele samlivet. Det å vite at det er noen hjemme som venter på en og er glad i en. Noen å spise sammen med. Noen å småsnakke sammen med om stort og smått.

Endret av Eva Sofie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.7.2020 den 11.35, AnonymBruker skrev:

Når dama di plutselig etter mange års ikke-eksisterende seksuelt samliv finner ut at hun er lesbisk, ja da er det bare til å drite i hele dama og finne seg ei ny ei selv om forholdet ikke er avsluttet. Jeg har sagt ifra til henne nå da at jeg ikke vil være sammen med henne mer, men hun vil ikke avslutte forholdet antagelig fordi hun nyter for godt av min økonomi. 

Anonymkode: 687b5...aa7

Da hadde det da ikke vært spørsmål engang. Om den ene parten finner ut at hun har en annen legning og tiltrekkes av kvinner, faller jo hele grunnlaget for forholdet mellom en mann og en kvinne bort. Det må hun også ta de negative konsekvensene av - bl.a. det å miste de økonomiske godene hun har nytt av ved å være sammen med deg. I neste omgang kan man jo da spørre seg om det er deg eller pengene dine hun er i forholdet for?

Jeg har en følelse av at du er for snill i denne saken. Du skriver: "Jeg har sagt ifra til henne nå da at jeg ikke vil være sammen med henne mer, men hun vil ikke avslutte forholdet antagelig fordi hun nyter for godt av min økonomi." Hadde jeg vært i dine sko, hadde jeg ansett forholdet for avsluttet og sagt dette tydelig til henne. Gjort avtale om utflytting. Er dere gift eller samboere? Litt mer formelt som må i orden om dere er gift, men hun kan ikke kreve å bli boende dersom det er din leilighet/hus. Livet må gå videre, men på hver sin kant når den ene finner ut at hun er lesbisk. Det å både ville være lesbisk og nyte godt av din økonomi, kaller jeg rett og slett det for utnyttelse av et annet menneskes snillhet, noe jeg synes lite om. Ble litt opprørt og irritert her nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...