Gå til innhold

Kan jeg bleke toppen min?


Chris1981

Anbefalte innlegg

Jeg har en lyserosa topp som jeg skulle ønske var hvit. Er det mulig å bleke den så den blir hvit, eller vil det ødelegge stoffet? Noen som har gode råd?😊
 

 

E50DDF84-55AD-476A-8305-79AF6276D9EA.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 timer siden, Chris1981 skrev:

Jeg har en lyserosa topp som jeg skulle ønske var hvit. Er det mulig å bleke den så den blir hvit, eller vil det ødelegge stoffet? Noen som har gode råd?😊
 

 

E50DDF84-55AD-476A-8305-79AF6276D9EA.jpeg

Kommer an på hva slags stoff den er laget av. Bomull tåler det fint, blanding eller kunststoff kan gi et dårlig resultat. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Lillemus skrev:

Kommer an på hva slags stoff den er laget av. Bomull tåler det fint, blanding eller kunststoff kan gi et dårlig resultat. 

Ok, Skal sjekke stoffet etterpå. Er det bomull så kjører jeg på. Skal jeg bruke klor? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Chris1981 skrev:

Ok, Skal sjekke stoffet etterpå. Er det bomull så kjører jeg på. Skal jeg bruke klor? 

Ja, kloret mange plagg i ungdommen i en bøtte klorvann. Med litt ymse resultater riktignok... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Lillemus skrev:

Ja, kloret mange plagg i ungdommen i en bøtte klorvann. Med litt ymse resultater riktignok... 

Ser at det er 95% viskose Og 5 % elastan. Da blir det kanskje verre🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Chris1981 skrev:

Ser at det er 95% viskose Og 5 % elastan. Da blir det kanskje verre🙄

Da står det vel et symbol som er en trekant med en strek over på lappen kanskje? Mener å huske at det er symbolet for om plagget tåler klor eller ikke. Viskose og klor er nok ingen god kombo nei, men om du uansett ikke bruker den er det jo bare å prøve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 23.7.2020 den 14.26, Lillemus skrev:

Da står det vel et symbol som er en trekant med en strek over på lappen kanskje? Mener å huske at det er symbolet for om plagget tåler klor eller ikke. Viskose og klor er nok ingen god kombo nei, men om du uansett ikke bruker den er det jo bare å prøve.

Jeg prøvde og det gikk bra😊 Det eneste er at sømmen fortsatt er lyse rosa, så vurderer faktisk å sprette opp sømmen der det er mest synlig, og sy på med hvit tråd istedet. Da skal den bli slik jeg ønsker den👌🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...