Gå til innhold

en person nøs rett i lufta og jeg kom rett i nyset. smittefare?


Blomsterfluen

Anbefalte innlegg

Blomsterfluen

hviss han personen skulle hatt covid 19, kan jeg risikere å få smitte når han nøs rett ut et kraftig nys uten å dekke munnen, og siden jeg kom midt i dette nyset på vei inn til butikk? (jeg dømmer ingen, jeg kommer bare med et spørsmål). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
27 minutter siden, Blomsterfluen skrev:

hviss han personen skulle hatt covid 19, kan jeg risikere å få smitte når han nøs rett ut et kraftig nys uten å dekke munnen, og siden jeg kom midt i dette nyset på vei inn til butikk? (jeg dømmer ingen, jeg kommer bare med et spørsmål). 

Ja, men her er det så mange "hvis" at jeg ikke hadde bekymret meg det minste.

Anonymkode: 179ba...779

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
34 minutter siden, Blomsterfluen skrev:

hviss han personen skulle hatt covid 19, kan jeg risikere å få smitte når han nøs rett ut et kraftig nys uten å dekke munnen, og siden jeg kom midt i dette nyset på vei inn til butikk? (jeg dømmer ingen, jeg kommer bare med et spørsmål). 

Ja.

Anonymkode: f5636...e05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomsterfluen
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja.

Anonymkode: f5636...e05

ok. kan de som har covid-19 få nysing som et av symptoma? dette var i Rogaland der et helsepersonell ble smitta av covid-19 i går. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bokormen123
15 minutter siden, Blomsterfluen skrev:

ok. kan de som har covid-19 få nysing som et av symptoma? dette var i Rogaland der et helsepersonell ble smitta av covid-19 i går. 

Ja, nysing er et symptom og du kan bli smittet hvis en person med covid-19 nyser på deg... Men det er utrolig mange andre grunner til at man nyser også da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Under 1 % av de som testes for covid får postiv test. DVS att 99% av folk som tror de er syke (har symptomer som nysing osv) ikke har covid men allergi, forkjølelse, snue og slikt. Men det er klart det er ubehagelig å tenke man kan jo få det.

Anonymkode: 4b996...168

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nicklusheletida

Hvis du googler symptomer på covid 19, så kan du lese at nysing er sjelden et symptom. Det er oftere et symptom på vanlig forkjølelse. 

Du kan bli smittet, men sjansen er nok liten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomsterfluen
5 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Hvis du googler symptomer på covid 19, så kan du lese at nysing er sjelden et symptom. Det er oftere et symptom på vanlig forkjølelse. 

Du kan bli smittet, men sjansen er nok liten. 

ok. men da er det større risiko å bli smittet på stavangerferja som var fullt av smuler og skikkelig skitten (uvasjaka) , og på ikea, enn et nys i ansiktet da? der på ikea var det turister. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
1 minutt siden, Blomsterfluen skrev:

ok. men da er det større risiko å bli smittet på stavangerferja som var fullt av smuler og skikkelig skitten (uvasjaka) , og på ikea, enn et nys i ansiktet da? der på ikea var det turister. 

Det er umulig å si noe om. Hold avstand og vask hendene ofte. Det gjelder over alt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomsterfluen
15 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Det er umulig å si noe om. Hold avstand og vask hendene ofte. Det gjelder over alt. 

ok. ja jeg holdt avstand og vasket hendene etter å ha tatt på skitne ting og vært på doen. jeg fant en masse "hår" som satt fast i korgjula på ikea handlevogna. da jeg hadde dratt ut dem, spritet jeg henda. 

Endret av Blomsterfluen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...