Gå til innhold

Hagia Sofia


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Synes du det er rett att de bruker en gammel symboltung kirke som moske? Kanskje man bør lage tempel i Al Aksa moskeen også da eller?

 

Personlig bryr jeg ikke meg så mye, mer det att det er så enveiskjørt. Likt for likt hadde jo vært bra. Eller hva?

Anonymkode: 54fab...f8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synes du det er rett att de bruker en gammel symboltung kirke som moske? Kanskje man bør lage tempel i Al Aksa moskeen også da eller?

 

Personlig bryr jeg ikke meg så mye, mer det att det er så enveiskjørt. Likt for likt hadde jo vært bra. Eller hva?

Anonymkode: 54fab...f8a

Har det ikke vært en moske tidligere da?

Anonymkode: 02c84...8b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har det ikke vært en moske tidligere da?

Anonymkode: 02c84...8b1

Nei det ble bygget som kirke ca 440 ad, og ble omgjort til moskee ca 1450. Så var det museum i noen år, og nå er det moskee igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Lederen i Tyrkia er farlig i sin tankegang. Han vet at ved å gjøre dette blir han mer populær blant sine velgere. Han har over tid gradvis sørget for at landet går tilbake til en mer streng muslimsk trend. Noe som vil bli et økende problem for dem som mener noe annet. 

Anonymkode: def85...fa3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 timer siden, RamonaK skrev:

Nei det ble bygget som kirke ca 440 ad, og ble omgjort til moskee ca 1450. Så var det museum i noen år, og nå er det moskee igjen. 

Da har altså bygningen både vært kirke og moskee tidligere.

Anonymkode: 02c84...8b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da har altså bygningen både vært kirke og moskee tidligere.

Anonymkode: 02c84...8b1

Ja, vært begge deler. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Om 400 år er vel Nidarosdomen moske også vel. Det er den veien det går.

Anonymkode: 54fab...f8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...