Gå til innhold

Hva tenker du om at partneren din fester uten deg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg synes det er greit, men jeg sliter mer når han drikker seg full , og det er mange single damer på samme fest. Og når han er bortreist fra meg og fester slik itillegg. Hva med dere? 

Anonymkode: 0eb9c...cef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det synes jeg ikke er noe problem, det er bare hyggelig synes jeg, og deilig for min del å kunne få slappe av hjemme alene en kveld 🙂 

Anonymkode: 92520...5d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det synes jeg ikke er noe problem, det er bare hyggelig synes jeg, og deilig for min del å kunne få slappe av hjemme alene en kveld 🙂 

Anonymkode: 92520...5d4

Det er ikke et problem i utgangspunktet for meg heller. Er godt å være alene hjemme for en kveld  :) Men når han er bortreist på ferie uten meg, og fester og blir full så blir jeg mer usikker  

Anonymkode: 0eb9c...cef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke et problem i utgangspunktet for meg heller. Er godt å være alene hjemme for en kveld  :) Men når han er bortreist på ferie uten meg, og fester og blir full så blir jeg mer usikker  

Anonymkode: 0eb9c...cef

Hvorfor blir du usikker?

Anonymkode: 92520...5d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dolmio

Det hadde ikke gjort meg noen ting. Jeg hadde unnet han det og tenkt han har godt av det. Vært glad på hans vegne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke et problem i utgangspunktet for meg heller. Er godt å være alene hjemme for en kveld  :) Men når han er bortreist på ferie uten meg, og fester og blir full så blir jeg mer usikker  

Anonymkode: 0eb9c...cef

Hvorfor får du ikke lov å være med på ferie?

Anonymkode: 4493b...5bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor blir du usikker?

Anonymkode: 92520...5d4

Vet ikke. Jeg har mulig sett for mye drama på film om fyllefester  ;) . Men det er nok meg som er litt "gammeldags eller rar rett og slett" når det gjelder det.  Men det er nok vanlig. Har aldri hatt en partner som likte å feste/ festet/ drakk seg full. 

Anonymkode: 0eb9c...cef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor får du ikke lov å være med på ferie?

Anonymkode: 4493b...5bf

Han ønsket å dra alene en tur. Ingen problem det. Men det som var vanskelig er å høre om all alkohol-drikkingen. Synes det tar litt av. Men det er nok meg som er rar. Jeg har kun vært i forhold med folk som verken festet eller drakk alkohol av erfaring. 

Anonymkode: 0eb9c...cef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje

Verken mannen eller jeg har noe problem med at den andre går på fest. Som regel er vi jo begge to, men hvis det er med jobb, eller dersom den andre er bortreist, unner vi hverandre en fest.

Kan ikke huske at det har vært noe særlig festing hvis vi har feriert hver for oss, evt kun én kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes det er greit, men jeg sliter mer når han drikker seg full , og det er mange single damer på samme fest. Og når han er bortreist fra meg og fester slik itillegg. Hva med dere? 

Anonymkode: 0eb9c...cef

Helt greit (da jeg hadde mann)! Hadde bare jeg kunne gjort ting han ikke hadde interesse for også, uten surmuling og trykka stemning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har i årenes løp vært på fester både sammen og hver for oss, sistnevnte i forbindelse med jobb eller - for min del - en fritidsaktivitet. Det har vi sett på som naturlig. Det er sjelden veldig mye alkohol i bildet uansett.

Mulig det er litt naivt, men jeg tenker at så lenge han er åpen overfor deg om at han skal på fest, er det ikke spesielt høy risiko for at det er noe mer enn det. Hvis han hadde drevet med noe snusk, antar jeg at han hadde vært mer opptatt av å skjule det.

Når det er sagt, så har jeg forståelse for at det ikke er så festlig å være alene i ukevis fordi han bruker nesten hele ferien langt unna deg, og samtidig motta rapporter om høy partyfaktor.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mann og jeg har i årenes løp vært en god del på fest, på byen og på turer med alkohol uten partner. Da barna var mindre var det jo enda vanligere, da var det jo praktisk og nødvendig at én var hjemme med barna. Jeg bruker sjelden begrepet «feste», og antar det betyr at en drikker seg overstadig(?) og det gjør jeg/vi sjelden og er mer noe jeg forbinder med de helt unge.

 

Jeg hadde nok ikke likt om partner ønsket hovedferien alene, og skjønner du blir usikker av det, særlig om ferien inneholder mye fest og mulighet for å treffe andre.  Og selvfølgelig spesielt om tilliten ikke var på topp fra før.

Endret av Ekstra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Han ønsket å dra alene en tur. Ingen problem det. Men det som var vanskelig er å høre om all alkohol-drikkingen. Synes det tar litt av. Men det er nok meg som er rar. Jeg har kun vært i forhold med folk som verken festet eller drakk alkohol av erfaring. 

Anonymkode: 0eb9c...cef

Jeg får inntrykk av at han liker å gjøre deg usikker. Og kan ikke skjønne at det er nødvendig å fortelle deg alle detaljer om hvor rmye han drikker og fester. Faktisk blir jeg en smule sint på dine vegne, jeg synes ikke han er særlig snill eller hensynsfull mot deg, tvertimot får jeg inntrykk av at han er ganske manipulerende.

Hva ville skje om du oppførte deg på samme vis, med drikking og festing, bortreist fra ham i ukevis, ville han synes det er OK?

Når det er sagt, ser jeg ikke noe galt eller problematisk i at man er på fest uten partneren, så som løsrevet svar på ditt spørsmål ville jeg svart at det må være greit.

Men sett i en sammenheng kan svaret bli litt annerledes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ingen problem. I skrivende stund er min partner på "guttetur" med tre kamerater av seg til Kiel (bare om bord på båten) hvor det antakelig blir en del god mat og drikke i glasset, men jeg unner ham denne turen og har selv vært med på å oppfordre til den. Selv stoler jeg på ham og vi vet godt hvor vi har hverandre, så jeg nyter noen dager alene hjemme mens han har det hyggelig på tur.

I et forhold er det viktig å kunne gjøre ting hver for seg også og ikke hele tiden gjøre ting sammen. Det er i hvert fall viktig for min del å føle at vi ikke er bundet til hverandre selv om vi er et par.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Han ønsket å dra alene en tur. Ingen problem det. Men det som var vanskelig er å høre om all alkohol-drikkingen. Synes det tar litt av. Men det er nok meg som er rar. Jeg har kun vært i forhold med folk som verken festet eller drakk alkohol av erfaring. 

Litt spesielt at han drar på tur i flere uker med full party-faktor og du ikke får lov å være med. 

Anonymkode: 4493b...5bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Litt spesielt at han drar på tur i flere uker med full party-faktor og du ikke får lov å være med. 

Anonymkode: 4493b...5bf

Hvor står det at han drar i flere uker?

Anonymkode: 92520...5d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvor står det at han drar i flere uker?

Anonymkode: 92520...5d4

Det har hun skrevet om tidligere.

Anonymkode: 4493b...5bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
13 timer siden, Babette skrev:

Jeg får inntrykk av at han liker å gjøre deg usikker. Og kan ikke skjønne at det er nødvendig å fortelle deg alle detaljer om hvor rmye han drikker og fester. Faktisk blir jeg en smule sint på dine vegne, jeg synes ikke han er særlig snill eller hensynsfull mot deg, tvertimot får jeg inntrykk av at han er ganske manipulerende.

Hva ville skje om du oppførte deg på samme vis, med drikking og festing, bortreist fra ham i ukevis, ville han synes det er OK?

Når det er sagt, ser jeg ikke noe galt eller problematisk i at man er på fest uten partneren, så som løsrevet svar på ditt spørsmål ville jeg svart at det må være greit.

Men sett i en sammenheng kan svaret bli litt annerledes.

Denne tanken slo meg også. Han høres ut som han liker å gjøre henne sjalu.

Anonymkode: 0fc3d...39b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Han er ihvertfall åpen med deg og det er egentlig en veldig bra ting. Samtidig er det mulig han merker at du blir litt stresset og sjalu...og kanskje han til og med liker det litt? At det blir en bekreftelse på at du elsker ham og er redd for å miste ham?

Tenker uansett du bør være åpen med ham rundt disse tingene på forsiktig og rolig måte. Si at du unner ham fest og moro, men at mengden av både festing og alkohol gjør deg usikker.

Fakta er jo,at utroskap i fylla er vanligere enn hva man liker å tenke på. Og det kan ‘skje den beste’. Jeg har selv blitt utsatt for utroskap og er fortsatt vantro til at denne (eks)kjæresten min var i stand til noe sånn. Han var jo så snill&god og med fantastiske verdier og holdninger som strålte troskap og lojalitet. Så skjedde det altså likevel. ‘Ved en glipp’.
 

Så det jeg egentlig prøver å si er at følelsene dine er reelle. Dette er slik som kan skje. Men man kommer heller ingen vei med å ikke slippe mannen ut og binde ham fast heller (ihvertfall ikke lengre enn 10 min😅)

Min erfaring er at sjalusi kan skade ett forhold like mye som utroskap. Men det gjelder altså å finne en balanse rundt hva du skal si til ham og ikke.

Anonymkode: 0fc3d...39b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...