Gå til innhold

Hvorfor ikke bare godta at corona har kommet for å bli?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

At dette viruset blir et virus vi må leve med på lik linje som andre virus sykdommer som influensa og forkjølelse?  Hva om det aldri kommer noen vaksine? Må ikke da disse hysteriske menneskene til slutt innse at dette da er et virus man må leve med? Verden og livet kan jo ikke stoppe opp i flere mnd og år pga et virus. 

Anonymkode: ed114...ad2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Livet har allerede stoppet opp for ca 650.000 pga covid. I tillegg kommer alle de uregistrerte. Sannsynlig tall er nærmere en million.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
8 minutter siden, kupton skrev:

Livet har allerede stoppet opp for ca 650.000 pga covid. 

På verdensbasis dør også 650.000 mennesker årlig av influensa, ifølge tall fra Verdens helseorganisasjon. 

Anonymkode: ad28d...8ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

På verdensbasis dør også 650.000 mennesker årlig av influensa, ifølge tall fra Verdens helseorganisasjon. 

Anonymkode: ad28d...8ab

Ja, og nå har tilsvarende tall dødd på 4 mnd pga covid. I Spania har en regnet ut at de faktiske tallene er 60% høyere enn de offisielle.

Men hvis en er sterk i troen på at dette ikke rammer meg og mine, og en i tillegg gir blanke f.. i lidelsene til de som dør og deres pårørende, kan en kanskje bare la livet gå som tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

På verdensbasis dør også 650.000 mennesker årlig av influensa, ifølge tall fra Verdens helseorganisasjon. 

Anonymkode: ad28d...8ab

Husk at disse 650.000 av Covid ikke er høyere nettopp som følge av alle tiltakene. «Ubehandlet» kunne nok dette vært mange millioner.

Endret av ISW
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

(En visualisering av dødsårsaker og antall siden begynnelsen av året og frem til i dag. Diabetes og hjerte-/karsykdommer er ikke med i denne, men så en variant der Covid også passerte diabetes.) 

Endret av adhoc
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, påskelilje skrev:

Oi... jeg visste ikke at covid19 gikk forbi alle disse sykdommene i antall dødsfall 😮

Jeg har ikke tid til å sjekke alle kildene, men tror den skal være pålitelig - Johs Hopkins er blant annet oppgitt som kilde. Ja, skremmende 😳

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømmeautomat

Det første man bør gjøre er å slutte å sammenligne covid med luftveisinfeksjoner. Det er en vaskulær lidelse som kan skade mange organer i kroppen, ikke bare lungene.

Ja, selvfølgelig må vi leve med det. Men det betyr ikke at vi bør legge oss på rygg og gi opp sånn at folk dør og økonomien går til helvete. Ved å innføre tiltak kan vi leve et tilnærmet normalt liv, uten at viruset tar all fokus. Uten tiltak vil det bli kaos og viruset vil prege hverdagen til folk mye mer enn det gjør i dag. Og da vil verden stoppe opp enten vi vil eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
16 timer siden, kupton skrev:

Livet har allerede stoppet opp for ca 650.000 pga covid. I tillegg kommer alle de uregistrerte. Sannsynlig tall er nærmere en million.

Det dør 9.6 millioner av kreft hvert år. Skal vi forby røyk også? Skal vi forby biler fordi de fører til lungekreft?

Nei livet må gå videre. Vi kan ikke sette livet på vent bare fordi 260 personer i norge har dødd av corona....

Anonymkode: 9a304...d25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi kan ikke sette livet på vent bare fordi 260 personer i norge har dødd av corona....

Anonymkode: 9a304...d25

Flesteparten var gamle og syke, hvor mange hadde dødd uansett?

Anonymkode: ad28d...8ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det dør 9.6 millioner av kreft hvert år. Skal vi forby røyk også? Skal vi forby biler fordi de fører til lungekreft?

 

Og det dør en i trafikken hvert 24. sekund. 

Anonymkode: ad28d...8ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og det dør en i trafikken hvert 24. sekund. 

Anonymkode: ad28d...8ab

Og ingen av delene smitter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At det kanskje aldri vil forsvinne betyr ikke at vi ikke skal gjøre det vi kan for å begrense smitte. Dette har nå vart noen måneder. Så lenge ikke ting stenges helt ned igjen så tror jeg vi klarer oss slik det er nå med hygiene og alt det der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Vi kan ikke sette livet på vent bare fordi 260 personer i Norge har dødd av corona....

Det er kun 260 fordi Norge har stengt ned så mye som de har gjort. I Sverige har de ikke satt livet på vent....

Der er det over 10 ganger så mange døde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FjellOgDalar

Covid-19 viruset vil neppe forsvinne. Jeg personlig tror det må en vaksine til, selv om det tar tid. I grunnen synes jeg ikke det er så mye hysteri rundt det. Å holde avstand og være nøye med håndhygienen er god infeksjonsforebygging ingen taper noe på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, kupton skrev:

Det er kun 260 fordi Norge har stengt ned så mye som de har gjort. I Sverige har de ikke satt livet på vent....

Der er det over 10 ganger så mange døde.

Siste tall jeg så på Dagbladet var det 5.280 personer som var døde i Sverige. Det er det 20 doblede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Eva Sofie skrev:

Det er det 20 doblede.

Ja, men hvis du korrigerer for at svenskene er dobbelt så mange som oss, blir det 10 ganger så stor dødelighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
37 minutter siden, Eva Sofie skrev:

Siste tall jeg så på Dagbladet var det 5.280 personer som var døde i Sverige. Det er det 20 doblede.

Har de ikke registrert alle døde som har vært smittet av covid 19 som døde av dette uansett hvor syke de har vært? Mange er gamle, og ville dødd uansett.

Anonymkode: ad28d...8ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...