Gå til innhold

Vaskemidlenes vidunderlige verden


cathlin

Anbefalte innlegg

Noen som har triks for å få baderom med fliser, rent uten at man ser dråper og støvting fra klut. Noe som gjør at det bokstavelig talt ser skinnende rent ut? 

og på innsiden av stekeovner. Det inngrodde.

Om mulig uten bruk av så altfor sterke kjemikalier. Om mulig uten dyre spessialmidler, 

Fristet til å bruke salmiakk til alt, jeg skal ikke det. 

 

v a s k e k j e r r i n g  r ø p d i n e t r i k s 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest dolmio

mr muscle stekeovnsrens for komfyren (obs,Veldig sterk!)

Fuktig, sentrifugert mikrofiberklut til flisene.  Ikke tilsett såpe. Evt poler over med mikrofiberklut beregnet for glass etterpå. 
 

https://www.jula.no/catalog/hjem-og-husholdning/klesvask-og-stell/vatrengjoring/rengjoringsmiddel/ovnsrengjoring-003966/

Endret av dolmio
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, dolmio skrev:

mr muscle stekeovnsrens for komfyren (obs,Veldig sterk!)

Fuktig, sentrifugert mikrofiberklut til flisene.  Ikke tilsett såpe. Evt poler over med mikrofiberklut beregnet for glass etterpå. 
 

https://www.jula.no/catalog/hjem-og-husholdning/klesvask-og-stell/vatrengjoring/rengjoringsmiddel/ovnsrengjoring-003966/

Takker🙏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tips til ovn og mikrobølgeovn. Ta en stor ildfast form og fyll med kokende vann skru på ovnene la vannet stå å dampe i ovnen en god stund. Så bare tørker du bort all skitten. Samme prinsipp for mikro, men trenger da bare en bolle og ca to min i microen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, RamonaK skrev:

Tips til ovn og mikrobølgeovn. Ta en stor ildfast form og fyll med kokende vann skru på ovnene la vannet stå å dampe i ovnen en god stund. Så bare tørker du bort all skitten. Samme prinsipp for mikro, men trenger da bare en bolle og ca to min i microen. 

Det var et godt tips! Det skal jeg prøve når jeg må ta den gudsjammerlige ovnen her på feriestedet. Gruer meg til den oppgaven hvert år. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dolmio
18 timer siden, cathlin skrev:

Takker🙏

Hvis du invisterer i den sprayen: den er kjempesterk, og du bør dekke til munn og nese når du sprayer og lukke opp alle vinduer/lufte godt. Hold god avstand. Spray på i kald ovn, lukk ovnsdøren og la virke en halvtime. Da renner skitten av. Tørk vekk møkka med papir, skyll/vask med vann og så tar du en runde med såpevann til slutt (for å vaske vekk rester fra sprayen). 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 timer siden, dolmio skrev:

Fuktig, sentrifugert mikrofiberklut til flisene.  Ikke tilsett såpe. Evt poler over med mikrofiberklut beregnet for glass etterpå. 

Har du et tips til baderom, f.eks. dusjkabinett? Jeg har hørt at det finnes "bransjeprodukter" som er mer effektive enn de som selges i matbutikkene, men jeg synes de er for dyre til at man bare kan prøve seg fram...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dolmio
13 minutter siden, laban skrev:

Har du et tips til baderom, f.eks. dusjkabinett? Jeg har hørt at det finnes "bransjeprodukter" som er mer effektive enn de som selges i matbutikkene, men jeg synes de er for dyre til at man bare kan prøve seg fram...

https://www.staples.no/toalettrens-domestos-fresh-0-75l/cbs/771669.html 

https://www.renshop.no/produkt/svamper-10-stk/

Det middelet man bruker i do (det trenger ikke være akkurat det merket i linken) og de svampene man får kjøpt i butikken til rundt 10 kr :) 

Skyll først veggen med vann, så påfører du middelet på en svamp og «skrubber» veggen. Skyll av med vann etterpå.


Start med å skylle nedenfra og opp og så ned igjen.  Middelet er sterkt, så jeg anbefaler hansker hvis du har ømfindtlig hud.

Endret av dolmio
Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, laban skrev:

Har du et tips til baderom, f.eks. dusjkabinett? Jeg har hørt at det finnes "bransjeprodukter" som er mer effektive enn de som selges i matbutikkene, men jeg synes de er for dyre til at man bare kan prøve seg fram...

Mannen min jobber med dette, og det de bruker er oppvaskmiddel blandet med vann og avispapir. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Gondor skrev:

Det var et godt tips! Det skal jeg prøve når jeg må ta den gudsjammerlige ovnen her på feriestedet. Gruer meg til den oppgaven hvert år. 

Funker veldig bra. La ovnen kjøle seg litt men ikke så mye, ellers blir alt fettet hardt igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, dolmio skrev:

https://www.staples.no/toalettrens-domestos-fresh-0-75l/cbs/771669.html 

https://www.renshop.no/produkt/svamper-10-stk/

Det middelet man bruker i do (det trenger ikke være akkurat det merket i linken) og de svampene man får kjøpt i butikken til rundt 10 kr :) 

Skyll først veggen med vann, så påfører du middelet på en svamp og «skrubber» veggen. Skyll av med vann etterpå.


Start med å skylle nedenfra og opp og så ned igjen.  Middelet er sterkt, så jeg anbefaler hansker hvis du har ømfindtlig hud.

Jeg har tidligere brukt den metoden, men har nylig gått over til Vanish flekkfjerningsspray i stedet. Sprayer på dusjveggene og stryker lett utover med svamp. Venter litt og skyller av. Luktfritt, kjapt og skinnende rent - rene kinderegget!🤩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, laban skrev:

Har du et tips til baderom, f.eks. dusjkabinett? Jeg har hørt at det finnes "bransjeprodukter" som er mer effektive enn de som selges i matbutikkene, men jeg synes de er for dyre til at man bare kan prøve seg fram...

Jeg leste denne her om dagen https://www.dinside.no/bolig/denne-bor-du-ta-med-deg-i-dusjen/68649806 Personlig holder jeg meg til metoden til @Mari- med Vanish. Effekt og Vanish fungerer på ganske lik måte men Vanish har spraymekanismen som gjør jobben langt enklere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Martine
1 time siden, laban skrev:

Har du et tips til baderom, f.eks. dusjkabinett? Jeg har hørt at det finnes "bransjeprodukter" som er mer effektive enn de som selges i matbutikkene, men jeg synes de er for dyre til at man bare kan prøve seg fram...

Jeg har brukt wc-rens tabletter man får kjøpt blant annet på europris og Clas ohlson. Det utfører mirakler 😊 Putter en tablett i bøtte med vann og vasker dusjvegger med det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...