Gå til innhold

Såpe som får vekk svettelukt - finnes det?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg sliter med en litt klein problemstilling. Overskriften sier sitt. Jeg googler rundt, men finner ikke annet enn råd om generelle tiltak man kan iverksette. Dette er bra, men hva når stanken er et faktum? Selv om jeg dusjer, stinker jeg som regel etter 2-3 timer ved normal aktivitet uavhengig av temperatur i omgivelsene. Da setter det seg, og det blir en vond sirkel. Jeg får ikke has på lukta selv når jeg dusjer, og har på meg uparfymert antiperspirant fra apotek. Jeg kan ha det greit i noen få timer, men så er det tilbake igjen. Jeg føler meg asosial, redd for at folk skal tro at jeg gir blanke i personlig hygiene. Det er ikke sånn at jeg svetter mengdevis. Lukta er det som plager meg. 

I "gamle dager" fantes Sterilan i flytende form, og det er det eneste som virkelig har funket. Dessverre forsvant den fra butikkhyllene, og nå er     den faste såpa å få. Det er ikke så fristende å kjøpe den, siden såpestykker er noe griseri som etter hvert blir bakteriebomber... Noen her med samme problem? Har dere i så fall noen råd til såper en kan forsøke - i tillegg til de generelle tiltakene som anbefales rundt om kring? 

Anonymkode: dbd3b...8c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For meg funker kombinasjonen Lano og Stop24 deo fra apoteket. Drar aldri på reise uten Lano, hotellsåper funker ikke. 

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

I "gamle dager" fantes Sterilan i flytende form, og det er det eneste som virkelig har funket. Dessverre forsvant den fra butikkhyllene, og nå er     den faste såpa å få. Det er ikke så fristende å kjøpe den, siden såpestykker er noe griseri som etter hvert blir bakteriebomber... 

Anonymkode: dbd3b...8c2

Vet ikke om den faste såpen er like god, men ta en sag eller øks eller kniv, vet ikke hvor hard den er jeg, men del såpestykket i 10? biter, så bruker du en etter en bit, og da rekker det ikke bli en 'bakteriebombe' av såpestykkene før de er brukt opp

Noe sånt

Anonymkode: 62bd0...2fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thebutterfly
23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg sliter med en litt klein problemstilling. Overskriften sier sitt. Jeg googler rundt, men finner ikke annet enn råd om generelle tiltak man kan iverksette. Dette er bra, men hva når stanken er et faktum? Selv om jeg dusjer, stinker jeg som regel etter 2-3 timer ved normal aktivitet uavhengig av temperatur i omgivelsene. Da setter det seg, og det blir en vond sirkel. Jeg får ikke has på lukta selv når jeg dusjer, og har på meg uparfymert antiperspirant fra apotek. Jeg kan ha det greit i noen få timer, men så er det tilbake igjen. Jeg føler meg asosial, redd for at folk skal tro at jeg gir blanke i personlig hygiene. Det er ikke sånn at jeg svetter mengdevis. Lukta er det som plager meg. 

I "gamle dager" fantes Sterilan i flytende form, og det er det eneste som virkelig har funket. Dessverre forsvant den fra butikkhyllene, og nå er     den faste såpa å få. Det er ikke så fristende å kjøpe den, siden såpestykker er noe griseri som etter hvert blir bakteriebomber... Noen her med samme problem? Har dere i så fall noen råd til såper en kan forsøke - i tillegg til de generelle tiltakene som anbefales rundt om kring? 

Anonymkode: dbd3b...8c2

Bruk deodorant og parfyme og bodyspray. Jeg bruker den kombinasjonen. Og det funker godt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et lite tips fra meg. Jeg brukte hårsjampoen også på kroppen. Det funket i alle år til jeg byttet til en sjampo som tydeligvis ikke var bra nok under armene. Plutselig begynte jeg å lukte etter en halv dag. Det er bakterier som bryter ned svetten til noe som lukter.

Tiltak: Vask med flytende Lano på kroppen. Etter dusj påføring av Antibac under armene to dager på rad. Deretter kun fortsette med Lano.  Dermed var problemet eliminert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Takker for tips :)

Den faste sterilan såpen funker bra den, men flytende Lano+antibac et par dager skal jeg prøve. Vanlig deo (antiperspirant fra apotek) sammen med en god porsjon parfyme her og der, kamuflerer det bare for noen timer. Jeg blir fort varm når jeg beveger meg.   

Anonymkode: dbd3b...8c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...