Gå til innhold

Å lære seg å tenke at man er «verdifull»


Gjest dolmio

Anbefalte innlegg

Gjest dolmio

Hvordan kan man lære seg å tenke at man er verdt noe for andre når ingen viser det eller forteller en at en er verdt noe? 

Jeg føler også så altfor ofte at jeg er en byrde for andre, og det er vondt og fører til at jeg er mest mulig «usynlig». Jeg hater å være en byrde for andre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet ikke. For å føle seg fullstendig verdiløs kan man føle selv om man har noen som sier det motsatte også. Har et par venner som sier jeg betyr noe for de og har jo foreldrene mine. Men jeg føler meg verdiløs likevel. 

Tror det er noe man må lære å føle seg innenfra. Tror ikke det er noe man nødvendigvis vil føle selv om man får bekreftelser utenfra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...