Gå til innhold

Dere som har hjemmekontor.


Nicklusheletida

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

påskelilje

Vi hadde hjemmekontor frem til ferien, men fra 3.august skal hovedregelen være at vi jobber fra kontoret. Hjemmekontor kan da avtales unntaksvis med leder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømmeautomat

Forhåpentligvis aldri. Ledelsen der jeg jobber har opplevd at hjemmekontor har fungert over forventning godt og ønsker derfor å ha hjemmekontor som en mulighet for de som ønsker det for all framtid. De som ønsker å dra på jobb kan gjøre det, men vi har fortsatt en begrensning på at ikke mer enn 50% kan være på jobb samtidig. Jeg syns ledelsen har løst dette på en meget god måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Drømmeautomat skrev:

Forhåpentligvis aldri. Ledelsen der jeg jobber har opplevd at hjemmekontor har fungert over forventning godt og ønsker derfor å ha hjemmekontor som en mulighet for de som ønsker det for all framtid. De som ønsker å dra på jobb kan gjøre det, men vi har fortsatt en begrensning på at ikke mer enn 50% kan være på jobb samtidig. Jeg syns ledelsen har løst dette på en meget god måte.

Så fantastisk! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
42 minutter siden, påskelilje skrev:

Vi hadde hjemmekontor frem til ferien, men fra 3.august skal hovedregelen være at vi jobber fra kontoret. Hjemmekontor kan da avtales unntaksvis med leder.

Ja, det er 3 august hos også. 

Har tenkt å møte opp på mandag bare for å teste det, men på toget på vei hjem står jeg som sild i tønne hver dag. Jeg tenker at hvis det ikke blir mulig å overholde 1 meters-regelen fortsetter jeg å jobbe hjemmefra. Jeg jobber dessuten mer effektivt hjemmefra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke avtalt noe For tiden fremover ennå, tar en ny vurdering i begynnelsen av august. Jeg ser frem til at de fleste jobber på kontoret igjen; det er mye bedre for arbeidsmiljøet, ikke minst med tanke på uformell kunnskapsdeling. Men ikke tvil om at det kommer til å bli større muligheter for hjemmekontor enn tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

42 minutter siden, Grendel skrev:

Vi fikk beskjed om å jobbe fra kontoret en gang i juni, men at man ville være liberal med hjemmekontor. 

Vi har hatt det sånn etter påske faktisk, og ca halvparten har vært på jobb. Fra juni ble alle som ikke hadde problemer med å komme seg til jobb pga manglende/overbelastet kollektivtransport bedt om å jobbe fra kontoret. Som Ekstra sier bidrar dette til økt uformell kunnskapsoverføring, og dessuten til å få handelen i Midtbyen i gang igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har åpent kontorlandskap og ikke plass nok til å holde anbefalt avstand til hverandre, så det er bare de som ikke kan jobbe hjemmefra som får være på arbeidsplassen. Vi har fått beskjed om at det i alle fall fortsetter sånn fram til september.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
3 timer siden, Ekstra skrev:

Vi har ikke avtalt noe For tiden fremover ennå, tar en ny vurdering i begynnelsen av august. Jeg ser frem til at de fleste jobber på kontoret igjen; det er mye bedre for arbeidsmiljøet, ikke minst med tanke på uformell kunnskapsdeling. Men ikke tvil om at det kommer til å bli større muligheter for hjemmekontor enn tidligere.

Jeg savner sosial omgang med kollegaer, men jeg er bekymret for å bruke kollektivtransport utover høsten når smitten helt sikkert kommer til å øke igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
På 28.7.2020 den 20.03, Grendel skrev:

Vi fikk beskjed om å jobbe fra kontoret en gang i juni, men at man ville være liberal med hjemmekontor. 

Sjefen.har sagt at de ikke vil være vanskelige med hjemmekontor hvis noen føler seg bekymret. Jeg spurte mine kolllegaer i dag om hvor mange som hadde tenkt seg tilbake på mandag og det var bare en. 

Da blir det hjemmekontor på meg også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...