Gå til innhold

slutte med nikotin


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

I dag slutter jeg med nikotin. Har tatt mitt siste drops i dag tidlig klokka sju, ingenting siden. Begynner så smått å kjenne det nå men er fast bestemt. Nå er det tid. Det som gjør at det har dradd ut er frykten for forsterket angst og nedstemthet i denne sluttperioden for jeg har virkelig ikke noe å gå på sånn som det allerede er. har mye angst fra før av og balanserer på en knivsegg med å holde meg oppe med depresjonen. De fysiske abstinensene er jeg ikke såredd for. Det vet jeg at jeg takler. jeg vet ikke hva jeg går til , hvor lang tid det vil ta. Det er jo også så individuelt. Den siste tiden har jeg tatt ca 12 drops tilsvarende tolv røyk pr dag.  har snust tidligere.

 

Har noen noe oppmuntrenede ord til meg hadde det vært godt akkurat nå. Helst ingen skrekkhistorier takk.

Anonymkode: 02a95...6a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest dolmio

Du klarer det hvis du vil :) 

Min mann sluttet å røyke for 6 år siden. Han fikk resept på Champix (?) tabletter som han skulle ta under nedtrapping i en mnd. Det holdt med 3 dager til han da, men motivasjonen var at han hadde blitt hjertesyk.

Hvis du trenger hjelp, kan du jo spørre legen om resept på disse tablettene?

Jeg ønsker deg masse lykke til, og om du trenger støtte er det bare å skrive.

Endret av dolmio
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, dolmio skrev:

Du klarer det hvis du vil :) 

Min mann sluttet å røyke for 6 år siden. Han fikk resept på Champix (?) tabletter som han skulle ta under nedtrapping i en mnd. Det holdt med 3 dager til han da, men motivasjonen var at han hadde blitt hjertesyk.

Hvis du trenger hjelp, kan du jo spørre legen om resept på disse tablettene?

Jeg ønsker deg masse lykke til, og om du trenger støtte er det bare å skrive.

Jeg kunne ikke få Champix pga at de krasjet med andre medisiner som jeg går på, men jeg har hørt om flere som har hatt god hjelp av de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

I dag slutter jeg med nikotin. Har tatt mitt siste drops i dag tidlig klokka sju, ingenting siden. Begynner så smått å kjenne det nå men er fast bestemt. Nå er det tid. Det som gjør at det har dradd ut er frykten for forsterket angst og nedstemthet i denne sluttperioden for jeg har virkelig ikke noe å gå på sånn som det allerede er. har mye angst fra før av og balanserer på en knivsegg med å holde meg oppe med depresjonen. De fysiske abstinensene er jeg ikke såredd for. Det vet jeg at jeg takler. jeg vet ikke hva jeg går til , hvor lang tid det vil ta. Det er jo også så individuelt. Den siste tiden har jeg tatt ca 12 drops tilsvarende tolv røyk pr dag.  har snust tidligere.

 

Har noen noe oppmuntrenede ord til meg hadde det vært godt akkurat nå. Helst ingen skrekkhistorier takk.

Anonymkode: 02a95...6a1

Hvordan går det med deg?

Synes du er flink. Det er ikke bare bare å slutte med røyk/snus. Holder selv på å slutte og røyke, men bruker litt e-røyk og nikotintyggis. Planen er og etterhvert slutte med e-røyken og deretter nikotintyggisen, men er ikke der ennå. Jeg var storrøyker 

Ønsker deg lykke til😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dolmio
4 minutter siden, emilie321 skrev:

Jeg kunne ikke få Champix pga at de krasjet med andre medisiner som jeg går på, men jeg har hørt om flere som har hatt god hjelp av de.

Før ble Wellbutrin brukt mot røykeslutt. Den gang het de Zyban og var veldig dyre, jeg vet om 2 personer som sluttet med den. Kanskje den er noe for deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, dolmio skrev:

Før ble Wellbutrin brukt mot røykeslutt. Den gang het de Zyban og var veldig dyre, jeg vet om 2 personer som sluttet med den. Kanskje den er noe for deg?

Ja, det hadde vært noe. Wellbutrin er antidepressiva? Må uansett over på en annen antidepressiva,  så kanskje jeg skal høre med legen om denne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest dolmio
3 minutter siden, emilie321 skrev:

Ja, det hadde vært noe. Wellbutrin er antidepressiva? Må uansett over på en annen antidepressiva,  så kanskje jeg skal høre med legen om denne.

Spør evt @kupton om de fortsatt funker som røykestopp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dolmio
5 minutter siden, kupton skrev:

Wellbutrin fungerer fortsatt og er nøyaktig samme medisin som Zyban.

Har de rett og slett bare byttet navn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dolmio
30 minutter siden, emilie321 skrev:

Ja, det hadde vært noe. Wellbutrin er antidepressiva? Må uansett over på en annen antidepressiva,  så kanskje jeg skal høre med legen om denne.

Jeg anbefaler deg på det sterkeste å prøve den som AD også. Det var den som dro meg opp av depresjonsgjørma, og sønnen min har samme erfaring som meg. Håper den vil funke på deg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også hørt en del bra om Wellbutrin, men også at den er problematisk for de som sliter med søvn og/el angst. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Champix, Zyban, Wellbutrin = En helt forjævlig medisin! Farlig for de som har en slik psyke at de ikke tåler den. 

Anonymkode: e03d2...2f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Champix, Zyban, Wellbutrin = En helt forjævlig medisin! Farlig for de som har en slik psyke at de ikke tåler den. 

Anonymkode: e03d2...2f0

All medisin er «farlig» for de som ikke tåler den 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, emilie321 skrev:

Hvordan går det med deg?

Synes du er flink. Det er ikke bare bare å slutte med røyk/snus. Holder selv på å slutte og røyke, men bruker litt e-røyk og nikotintyggis. Planen er og etterhvert slutte med e-røyken og deretter nikotintyggisen, men er ikke der ennå. Jeg var storrøyker 

Ønsker deg lykke til😊

Fortsatt går det bra. Man kan lage seg unnskyldninger i evigheter. Bare en til.. På et eller annet tidspunkt må en sette strek og der er jeg veldig nå. Jeg snuste mye. Håper for din del du finner din vei ut. Takk for svar. 

Anonymkode: 02a95...6a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...