Gå til innhold

Vi og dere


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Tenker DERE dolere noen ganger over at når dere kjefter på noen og skriver "vi" så snakker dere for en gruppe?  Hvem er denne gruppen som dere kaller "vi"?  Det er klar beskjed om at den dere svarer er en av "DEM".  Hvem er dem?  Ikke dolere, uten nick?  Dette er vanligvis noen med nick som forteller andre hvordan DE skal oppføre seg til å bli med i gjengen.

Dette minner om det som ofte skjer med innvandrere.  De skal bukke og nikke av takknemlighet over å få være hos oss, og ikke ha meninger om samfunnet.

Anonymkode: de067...48e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tenker DERE dolere noen ganger over at når dere kjefter på noen og skriver "vi" så snakker dere for en gruppe?  Hvem er denne gruppen som dere kaller "vi"?  Det er klar beskjed om at den dere svarer er en av "DEM".  Hvem er dem?  Ikke dolere, uten nick?  Dette er vanligvis noen med nick som forteller andre hvordan DE skal oppføre seg til å bli med i gjengen.

Dette minner om det som ofte skjer med innvandrere.  De skal bukke og nikke av takknemlighet over å få være hos oss, og ikke ha meninger om samfunnet.

Anonymkode: de067...48

Skjønner hva du mener. Det får tankene mine over til fenomenet "Survival of the Fittest".

Anonymkode: 2044d...5a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tenker DERE dolere noen ganger over at når dere kjefter på noen og skriver "vi" så snakker dere for en gruppe?  Hvem er denne gruppen som dere kaller "vi"?  Det er klar beskjed om at den dere svarer er en av "DEM".  Hvem er dem?  Ikke dolere, uten nick?  Dette er vanligvis noen med nick som forteller andre hvordan DE skal oppføre seg til å bli med i gjengen.

Dette minner om det som ofte skjer med innvandrere.  De skal bukke og nikke av takknemlighet over å få være hos oss, og ikke ha meninger om samfunnet.

Anonymkode: de067...48e

hvem er "DERE" dolere? Er dolere en ensartet gruppe? Kan du komme med eksempel på det du skriver om?

Anonymkode: f438e...847

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

hvem er "DERE" dolere? Er dolere en ensartet gruppe? Kan du komme med eksempel på det du skriver om?

Anonymkode: f438e...847

Jeg vet ikke hvem Vi dolere eller Dere dolere er.  Jeg har ikke tenkt å lete etter eksempler på det jeg skrev om.  Det er ikke et problem å finne eksempler, og ingen grunn til å bli sur.

Anonymkode: de067...48e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Tenker DERE dolere noen ganger over at når dere kjefter på noen og skriver "vi" så snakker dere for en gruppe?  Hvem er denne gruppen som dere kaller "vi"?  Det er klar beskjed om at den dere svarer er en av "DEM".  Hvem er dem?  Ikke dolere, uten nick?  Dette er vanligvis noen med nick som forteller andre hvordan DE skal oppføre seg til å bli med i gjengen.

Dette minner om det som ofte skjer med innvandrere.  De skal bukke og nikke av takknemlighet over å få være hos oss, og ikke ha meninger om samfunnet.

Anonymkode: de067...48e

Jeg føler det er oftest anonyme som forteller meg hvordan jeg skal oppføre meg, men hva har de med det egentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet ikke hvem Vi dolere eller Dere dolere er.  Jeg har ikke tenkt å lete etter eksempler på det jeg skrev om.  Det er ikke et problem å finne eksempler, og ingen grunn til å bli sur.

Anonymkode: de067...48e

Forsøker  å skjønne det du skriver om, derfor ville dte vært litt enklere å forstå med eksempler. Det blir litt som å fyre av kanoner, men ikke gidde fortelle hvem "fienden" er.

Anonymkode: f438e...847

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
15 minutter siden, stjernestøv skrev:

Jeg føler det er oftest anonyme som forteller meg hvordan jeg skal oppføre meg, men hva har de med det egentlig?

Jeg sier ikke at noen har med noe å gjøre.  Det jeg påpeker er at det har vært hele tiden fra dols tidlige morgen, noen som skriver vi for å understreke at de ikke er alene.  Jeg vet også at hvis noen kommer fra andre land så blir de bedt om "å pelle seg hjem" hvis de kritiserer Norge negativt.  

Det er en uvane å skjule seg bak hele gjengen hvis man misliker noe.

 

Anonymkode: de067...48e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg sier ikke at noen har med noe å gjøre.  Det jeg påpeker er at det har vært hele tiden fra dols tidlige morgen, noen som skriver vi for å understreke at de ikke er alene.  Jeg vet også at hvis noen kommer fra andre land så blir de bedt om "å pelle seg hjem" hvis de kritiserer Norge negativt.  

Det er en uvane å skjule seg bak hele gjengen hvis man misliker noe.

 

Anonymkode: de067...48e

Har ikke merket så mye til "vi mentalitet" her på dol, men opplever det i psykiatrien. Der kan ikke en stå for meninger, der er det alltid "Vi". 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, stjernestøv skrev:

Har ikke merket så mye til "vi mentalitet" her på dol, men opplever det i psykiatrien. Der kan ikke en stå for meninger, der er det alltid "Vi". 

Så mye erfaring har jeg ikke med psykiatrien, men mener du ansatte i psykiatrien?

Anonymkode: de067...48e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Så mye erfaring har jeg ikke med psykiatrien, men mener du ansatte i psykiatrien?

Anonymkode: de067...48e

Ja ansatte i psykiatrien, de bruker ofte "Det tror vi" og "Vi mener..." osv. Klarer ikke stå for en mening selv virker det som. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår ikke helt hva du mener. Har ikke merket en slik tendens her. Vet ikke hvem "vi" eller "dem" er og så lenge alle er snill og grei kan de forøvrig gjøre hva de vil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...