Gå til innhold

kvalitetssikring og familie


Villanda

Anbefalte innlegg

Innsyn i journal pga kvalitetssikring. Hva betyr kvalitetssikring i denne sammenheng? (Det er ikke jeg som stilte de andre spørsmåla om innhold i journalnotat)

Fam. vil hjelpe meg med barna hvis jeg får TMS den uka de har ferie med meg. Litt kjipt å reise på poliklinikken hver dag når barna er hos meg. Men ikke bra for dem om dette drar ut heller. Jeg har nok ikke greid å si hvordan jeg har det, men i går ble det umulig å skjule da jeg er hos dem og bare ville være alene, hele dagen. Begynte å grine så snart noen ville snakke med meg. Og når jeg begynner bruker jeg så lang tid på å stoppe. Vil helst ikke de skal se meg grine.

Sendt melding til DPS igjen, kort forklart hvordan jeg har det, og om noen kan henvise meg til TMS. Håper på respons. 

Fastlegevikaren jeg var til og fikk forlenga sykmelding var veldig hyggelig og imøtekommende. Jeg måtte bare ta kontakt hvis det var noe. Og to familiemedlemmer har spurt nå om de skal kontakte lege her, nå. Men trur ikke det har noen hensikt. Hva kunne blitt gjort?  TMS har de ikke her. Auke AD ville sikkert ikke blitt siden dette er en del av bp. Hadde gladelig tatt imot ECT på dagen om jeg hadde fått, det har de her, og er ikke hver dag trur jeg, men man får jo ikke det sånn plutselig uten videre vil jeg tro.

Følte meg så dum som reiste til fam. når jeg bare vil være alene. Trodde jeg orka mer kontakt med  folk nå, men.. 

Håper det var bare en ekstra dårlig dag i går, at jeg kan være mer med folk i dag. Ok så langt, men fra kl 14 det var verst i går.  Fra da holdt jeg senga. Uhøflig å ikke gå opp å spise lunsj og middag med dem en gang.

Endret av Villanda
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fikk ECT ordnet på en uke, men da var jeg også innlagt. Vanligvis gir man vel ECT annenhver dag og ikke daglig behandling tror jeg, og fordelene med TMS fremfor ECT, er at TMS ikke går like hardt utover hukommelsen. Vet ikke om du har forsøkt ECT tidligere? Hvor lenge er det ev. snakk om å vente for din del? Det handler jo om å utholde depresjon og psykisk smerte.

Hvordan gikk det med deg i dag? Gikk det bedre enn i går?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Eva Sofie skrev:

Jeg fikk ECT ordnet på en uke, men da var jeg også innlagt. Vanligvis gir man vel ECT annenhver dag og ikke daglig behandling tror jeg, og fordelene med TMS fremfor ECT, er at TMS ikke går like hardt utover hukommelsen. Vet ikke om du har forsøkt ECT tidligere? Hvor lenge er det ev. snakk om å vente for din del? Det handler jo om å utholde depresjon og psykisk smerte.

Hvordan gikk det med deg i dag? Gikk det bedre enn i går?

Nei, har ikke prøvd ECT. Snakk om for mange år siden, men det ble ikke. 

Med TMS slipper en jo også narkose. Det blir nok TMS, om noe. Vet ikke hvor lang tid å vente. Først må noen på DPS ordne henvisning. Fastleger kan ikke henvise. Så må jeg sikkert snakke med en lege, og deretter pleier det ikke være ventetid. Har nok kommet til en uke etter henvisning tidligere, så skal ikke klage på ventetiden. 

Ja, det er det med å holde ut, men like mye ønske om å bli best mulig før barna skal være hos meg. Det er bare en uke til, og innser jo at jeg ikke kan vente behandling innen den tid.

Dagen i går og i dag er bedre. Orka å være med folk i flere timer.  Bare i perioder har det vært tungt å sitte oppreist. Ingen grining.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...