Gå til innhold

Kupton- Hva bør jeg gjøre?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

I natt sov jeg nesten ingenting. Tok 40 mg Cisordinol og 5-6 mg Bio-Melatonin. Er redd for hypomani da jeg ikke blir trøtt, men føler energi. Hva bør jeg gjøre i kveld? Tenkte ta Cisordinolen, men har i tillegg Circadin og Vallergan i hus.. Jeg kan ikke bruke b-preparater for misbruker de hvis jeg har noen i hus. Går ikke til psykiater og fastlegen min har ferie. Spør derfor deg. Hva bør jeg gjøre/ta?

Anonymkode: a1063...e97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Spør ikke etter doseanbefalinger, bare hva du tror vil sikre meg søvn i en litt kritisk fase?

Anonymkode: a1063...e97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingen greie på doser eller psykiatri, men: Forsøker du å opprettholde et visst aktivitetsnivå og få dagslys i løpet av dagen? Strekking av større muskler kan også hjelpe. Jeg sier ikke at dette er løsningen på søvnproblemer, men det kan hjelpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

I natt sov jeg nesten ingenting. Tok 40 mg Cisordinol og 5-6 mg Bio-Melatonin. Er redd for hypomani da jeg ikke blir trøtt, men føler energi. Hva bør jeg gjøre i kveld? Tenkte ta Cisordinolen, men har i tillegg Circadin og Vallergan i hus.. Jeg kan ikke bruke b-preparater for misbruker de hvis jeg har noen i hus. Går ikke til psykiater og fastlegen min har ferie. Spør derfor deg. Hva bør jeg gjøre/ta?

Anonymkode: a1063...e97

Jeg opplever at det hjelper å koble valerina forte 3.stk med AP forsterker hverandre. 

Anonymkode: 0e9e7...1f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke du spurt om noe lignende flere ganger her på DOL?

Jeg tørr ikke anbefale økning av Cisordinol når jeg ikke kjenner deg. Det er ikke mer å hente på melatoninsiden, så circadin er utelukket. Tillegg av Vallergan er ufarlig og kan prøves.

Men: Generelt må jeg gjenta at bipolare skal diskutere slike situasjoner med sin psykiater på forhånd slik at de har alternativ a, b og c klart når slike utfordringer oppstår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...