Gå til innhold

Hvordan si til typen at jeg ikke er hypp på å bli med i kompisen hans sitt bryllup


Mumble

Anbefalte innlegg

Min samboer og jeg har nettopp flyttet sammen, og har vært kjærester i 2 år. Han er nettopp ferdig utdannet og har flyttet "hjem" igjen etter 5-6 år på en annen kant av landet. 

I studietida møtte han en veldig god kamerat som snart skal gifte seg. Jeg har møtt dette paret 2-3 ganger, og syns de er sånn passe ok. Ikke rykende bra kjemi akkurat, og for å være helt ærlig, går den vordende bruden meg litt på nervene. Samboer er bedt, med date.

Vi har et annet vennepar som også er bedt og som vi/han tenkte å reise med, ellers kjenner vi absolutt ingen andre som kommer. Kjenner at det veier mer enn det bør ift lysten til å dra, men bryllupet blir også 100% alkoholfritt. Samboers plan er å gjøre en tur av det, og først besøke en annen kompis (ca 8t kjøring) og så dra i bryllup, som er ca 5t kjøring derfra igjen. 

Jeg fikk han vekk fra tanken om å kjøre dit heldigvis, da han mer eller mindre gikk ut ifra at vi skulle stappe 4 mennesker inn i min bittelille bil, for å kjøre 13 x 2 timer landet rundt. Dette før jeg i det hele tatt hadde sagt noe om hva jeg tenkte om turen. Har prøvd å tie stille om dette til nå, siden jeg ikke vet hvordan jeg skal si hvor lite lyst jeg har til å være med uten å såre/skuffe ham mer, men nå må vi snart bestille billetter! Han skjønte at jeg ikke ville ta min bil, selv om han ble litt skuffet. Foreløpig plan er tog eller fly, +timesvis på buss og så å få noen til å kjøre oss til/fra byllup...

Kjenner jeg er sykt lite gira på turen, da jeg føler jeg ikke kjenner noen så godt, og egentlig ikke burde ta meg fri pga økonomien vår heller... Kjenner også veldig på at det blir lang vei og mye styr for folk jeg ikke kjenner noe særlig. Samtidig er dette gode venner av samboer, og han vil gjerne ha meg med... Sliter med å finne frem til en måte å uttrykke dette uten å såre.

Noen tips?

Endret av Mumble
Vil være anonym pga paranoid for å bli oppdaget av venner eller typen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • 4 uker senere...

Dette blir du med på. Det hører med når en er et par.

Prøv å snu på det ved at det er din gode venninne som skal gifte seg og ber dere begge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten promille av livet ditt kan du vel ofre for kjæresten din. Han kommer sikkert til å føle på det samme en dag.

Anonymkode: d62a3...e9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.8.2020 den 20.21, Mumble skrev:

Jeg fikk han vekk fra tanken om å kjøre dit heldigvis, da han mer eller mindre gikk ut ifra at vi skulle stappe 4 mennesker inn i min bittelille bil, for å kjøre 13 x 2 timer landet rundt. Dette før jeg i det hele tatt hadde sagt noe om hva jeg tenkte om turen. Har prøvd å tie stille om dette til nå, siden jeg ikke vet hvordan jeg skal si hvor lite lyst jeg har til å være med uten å såre/skuffe ham mer, men nå må vi snart bestille billetter! Han skjønte at jeg ikke ville ta min bil, selv om han ble litt skuffet.

Jeg synes du kan strekke deg et stykke nå, siden du har fått reisemåten over på den varianten du helst ville.

På 1.8.2020 den 20.21, Mumble skrev:

Kjenner jeg er sykt lite gira på turen, da jeg føler jeg ikke kjenner noen så godt, og egentlig ikke burde ta meg fri pga økonomien vår heller...

Regn ut hvor mye din del av turen vil koste (billetter og det du evt. taper på å ta fri - er det fordi du mister helgevakter eller noe sånt?), og så tar du opp én gang på en rolig måte at "hvis du reiser alene og jeg blir hjemme og jobber, sparer vi kr. xxxx som vi kan bruke på ......., kunne det vært en løsning?"  Hvis han er helt negativ til den, lar du det ligge. Det kommer sikkert en anledning da han motvillig "må" være med på noe som du har glede av. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er sånt som høres veldig stressende ut, men som egentlig ikke er noe problem når det først skjer. Jeg ville foretrukket en liten bil fremfor tog/fly, buss og skyss blant annet med tanke på korona.

Innlegget er fra 1. august, så det er kanskje over nå uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...