Gå til innhold

Frykten for å ende opp alene resten av livet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Så var man nesten 30år og fortsatt singel. Aldri hatt kjæreste før. 

Så dør foreldrene... og man blir helt alene i verden uten noen.

Blir så deprimert av å tenke på det ☹

Anonymkode: 6bc0a...04a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg også. For et liv. Hva er poenget?

Anonymkode: cf8c3...47e

Å se seg rundt på denne fantastiske planeten? 

Anonymkode: dcf5a...74b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Å se seg rundt på denne fantastiske planeten? 

Anonymkode: dcf5a...74b

Liker ikke å reise. 

Anonymkode: cf8c3...47e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vet ikke hvorfor men jeg har det greit alene. Kunne ikke tenke meg feks samboer eller barn nå. 

Ingen andre en evnt hjemmesykepleien kommer til å ta seg av meg når jeg blir gammel. Trist? Nei.

 

Er du under 30 som TS har du masse tid igjen å finne partner på. Kanskje man må senke kravene litt?

 

 

Anonymkode: 89586...c52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eventuelt: Fra Big Bang til i dag en nær uforståelig lang tidslinje i det mørke. De fleste blir aldri født. Vi får et lysglimt av eksistens. 

(Det betyr ikke at livet er en dans på roser.) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, adhoc skrev:

Eventuelt: Fra Big Bang til i dag en nær uforståelig lang tidslinje i det mørke. De fleste blir aldri født. Vi får et lysglimt av eksistens. 

(Det betyr ikke at livet er en dans på roser.) 

Eventuelt gjøre det beste ut av glimtet med liv som er laget og ikke bruke så uendelig mye energi på hva som kunne ha vært en ønskelig tilværelse. Heller bruke den samme energien på å gjøre det beste ut av dagens situasjon og med dens forutsetninger. Ofte blir ikke livet som håpet, men da må vi gå for plan B eller C eller lage en helt ny.

Synes @XbellaX sa det så fint i en annen tråd her om dagen, at det var køl umulig å se lyset i tunnelen om natten e.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thebutterfly
1 time siden, Eva Sofie skrev:

Eventuelt gjøre det beste ut av glimtet med liv som er laget og ikke bruke så uendelig mye energi på hva som kunne ha vært en ønskelig tilværelse. Heller bruke den samme energien på å gjøre det beste ut av dagens situasjon og med dens forutsetninger. Ofte blir ikke livet som håpet, men da må vi gå for plan B eller C eller lage en helt ny.

Synes @XbellaX sa det så fint i en annen tråd her om dagen, at det var køl umulig å se lyset i tunnelen om natten e.l.

Enig. Det beste er å alltid gjøre det beste ut av situasjonen man er i. Man kan ikke gjøre annet. Blir man alene så blir man alene. Men man har ikke annet valg enn å forsøke å jobbe mot sine mål, og gjøre det beste ut av slik situasjonen er for øyeblikket.  

Det er akkurat som "brikke" i et spill foreks ludo / stigespill osv . Det gjelder å våge å akseptere at man er der man er. 

Fins folk som dør tidlig. Blir kreftsyke osv. Det er harde situasjoner. Man vet ikke hvor livet bringer. Men man må våge å være lykkelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Thebutterfly skrev:

Enig. Det beste er å alltid gjøre det beste ut av situasjonen man er i. Man kan ikke gjøre annet. Blir man alene så blir man alene. Men man har ikke annet valg enn å forsøke å jobbe mot sine mål, og gjøre det beste ut av slik situasjonen er for øyeblikket.  

Det er akkurat som "brikke" i et spill foreks ludo / stigespill osv . Det gjelder å våge å akseptere at man er der man er. 

Fins folk som dør tidlig. Blir kreftsyke osv. Det er harde situasjoner. Man vet ikke hvor livet bringer. Men man må våge å være lykkelig. 

Så tror jeg at hvis man ikke fokuserer på det at man er alene, virker positivt utad. Folk merker på en eller annen måte at man er «desperat» etter å finne venner/kjæreste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thebutterfly
6 timer siden, Lurven skrev:

Så tror jeg at hvis man ikke fokuserer på det at man er alene, virker positivt utad. Folk merker på en eller annen måte at man er «desperat» etter å finne venner/kjæreste.

Ja man må fokusere på hva man ønsker å finne i en kjæreste. Ikke bare på om man selv er bra nok. Og det er lurt å ikke bry seg om hva andre måtte tenke og mene. Våge å være seg selv, og leve livet sitt etter sine egne forutsetninger og mål. Viktig å våge å mislykkes. Alle gjør feil i livet. Være et så godt menneske man klarer. Gi et smil til verden uansett hvordan man føler seg. Det er mye annet enn å ha en kjæreste som kan gi livet mening. 

Endret av Thebutterfly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...