Gå til innhold

Må være grusomt vondt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Å ikke ha noen venner i det hele tatt. Å ikke ha noen å finne på ting med eller noen som besøker deg. 

Har dere venner? 

Anonymkode: 2490e...cc3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Å ikke ha noen venner i det hele tatt. Å ikke ha noen å finne på ting med eller noen som besøker deg. 

Har dere venner? 

Anonymkode: 2490e...cc3

Ja, jeg har noen venner. Men de fleste bor ganske langt unna og er gift og har barn så ser de veldig sjelden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Å ikke ha noen venner i det hele tatt. Å ikke ha noen å finne på ting med eller noen som besøker deg. 

Har dere venner? 

Anonymkode: 2490e...cc3

Har i grunnen bare en venninne som jeg møter jevnlig. I tillegg har jeg kjæreste som jeg møter sjelden. Så jeg er mye alene. Savner flere å gå på kino, kafe og konserter og slike ting med, ikke like kjekt å gå alene.

Anonymkode: 0e4df...ac8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Å ikke ha noen venner i det hele tatt. Å ikke ha noen å finne på ting med eller noen som besøker deg. 

Har dere venner? 

Anonymkode: 2490e...cc3

Mange tråder om dette nå?

Anonymkode: e6aa8...9e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mange tråder om dette nå?

Anonymkode: e6aa8...9e8

Dette er vel en sentral problemstilling for mange med psykiske problemer, og som det kan føles godt å snakke om. Ellers er det vel ofte vanskelig å snakke om ensomhet, da ensomhet er et tabu i samfunnet tror jeg.

Anonymkode: 0e4df...ac8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et par venner. Kun en som bor i byen som jeg møter av og til. Er vel to uker siden jeg så han nå. Har ikke snakket med andre på over en uke. Så ja, det er ganske vondt å være så ensom. På sommeren blir det er par sosiale dager med venninner som kommer hjem en tur, samme med jula, men ellers er det slik hverdagen er. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Aspergers Inc.
15 minutter siden, Glitter skrev:

Har et par venner. Kun en som bor i byen som jeg møter av og til. Er vel to uker siden jeg så han nå. Har ikke snakket med andre på over en uke. Så ja, det er ganske vondt å være så ensom. På sommeren blir det er par sosiale dager med venninner som kommer hjem en tur, samme med jula, men ellers er det slik hverdagen er. 

Du har ihvertfall noen venner / venninner selv om du ser dem sjelden. Noen har ingen, og har aldri hatt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Aspergers Inc. skrev:

Du har ihvertfall noen venner / venninner selv om du ser dem sjelden. Noen har ingen, og har aldri hatt det.

Hva vil du oppnå med å kommentere det? Det endrer ikke på min situasjon. At jeg for det meste er helt alene og sliter veldig med det. Skal jeg liksom ikke ha rett til å føle det sånn fordi jeg er sosial ca en gang i måneden og to ganger i året?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aspergers Inc.
35 minutter siden, Glitter skrev:

Hva vil du oppnå med å kommentere det? Det endrer ikke på min situasjon. At jeg for det meste er helt alene og sliter veldig med det. Skal jeg liksom ikke ha rett til å føle det sånn fordi jeg er sosial ca en gang i måneden og to ganger i året?

Det gjelder å se det positive i det. Det kunne alltids vært verre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, Glitter skrev:

Hva vil du oppnå med å kommentere det? Det endrer ikke på min situasjon. At jeg for det meste er helt alene og sliter veldig med det. Skal jeg liksom ikke ha rett til å føle det sånn fordi jeg er sosial ca en gang i måneden og to ganger i året?

Det er da stor forskjell mellom å ikke ha noen venner og det å ha en venn man møter 1-2 ganger i måneden...

Anonymkode: 2490e...cc3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er da stor forskjell mellom å ikke ha noen venner og det å ha en venn man møter 1-2 ganger i måneden...

Anonymkode: 2490e...cc3

Har jeg sagt det? Det endrer likevel IKKE at jeg kjenner meg veldig ensom og at jeg sliter med det. Noen håndterer også ensomhet bedre enn andre. Jeg håndterer det over gjennomsnittlig dårlig for å si det sånn. 

Det er en uting å bagatellisere andres følelser rundt egen situasjon. At jeg har en venn jeg møter ca en kveld i måneden, det hjelper lite sammenlignet med alle kveldene jeg sitter helt alene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er heldig som har veninder/gode kollegaer. Varierer veldig hvor ofte vi møtes, men kontakt via meldinger ellers. Takknemlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...