Gå til innhold

Litt oppgitt og motløs. Lei av å vente.


Villanda

Anbefalte innlegg

Melding fra lege på DPS  min faste behandler er tilbake neste uke, og jeg kan vurdere TMS med henne da. Litt oppgitt.

Ok, ei uke er ikke så lenge, men det er to uker siden jeg bad om hjelp. Tre uker siden jeg ble for dårlig til å fungere i jobb hvis jeg husker rett. Fant ut selv at TMS var stengt til i dag, og har allererde venta på at de skulle åpne. I fohold til min forebyggingsplan skulle det vært vurdert å sende henvisning for to uker på siden, og der står også at når det er slik, svinger jeg ofte raskt ned.  I henvisning fast behandler har skrevet før står det også at jeg helst må komme raskt i gang med TMS, fordi når det er "sånn" (hva jeg mener med "sånn" står helt konkret i planen min) kan jeg erfaringsmessig gå raskt i  alvorlig depresjon. Vært heldig, det har ikke blitt til alvorlig, men stabilt såpass nede at jeg ikke fungerer. 

Planen min har fungert når det gjelder hva jeg kan gjøre helt selv. Jeg har sluppet å nøle så veldig på om f.e. jeg skulle på jobb, og den har hjulpet meg å vite når jeg skulle  be om mer hjelp. Trudde den også skulle fungere i forhold til hjelpeapparat når min faste behandler ikke et tilstede, at andre leger skulle kunne hjelpe meg med den som hjelpemiddel/"mal" for hva som skal gjøres/vurderes. Har fått sykemelding og Imovane av fastlege, det er det. Vørt hos fastlege to ganger. Time neste uke for å vurdere evt videre sykmelding. Vet ikke hva anna fastlegen kan bidra med. Hun kan ikke henvise meg.

Endret av Villanda
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, jeg har ikke bare brukt planen min til å vite når jeg skal ta kontakt med lege og være hjemme fra jobb. Jeg har også med få unntak fulgt andre punkt jeg skal gjøre selv, å ha litt kontakt med andre og komme meg litt ut i aktivitet hver dag. I dag har jeg vært to timer på jobb selv om jeg er sykmeldt og ikke må. Ikke gjort så mye, men var nå der og fikk ordna et par ting. Og jeg har gått på butikken. Den lengst borte, men burde nok gått litt lenger. Får se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...