Gå til innhold

Tenk om jeg kunne sovet en uke i strekk


Villanda

Anbefalte innlegg

Fristende å gjøre hva jeg kan for å sove mest mulig til neste uke. Da må jeg være våken når barna er her. 

Men jeg vet ikke hvor grensa går mellom trygt og farlig. Kan jo ikke spørre. Det ville vel bli tolka som en indirekte trussel. Føler uansett jeg har mast nok. Vil ikke be om noe mer konkret hjelp heller. Men det ville ikke vært en falsk trussel. Kan hende jeg ikke gidder være fornuftig og velge å ikke gjøre dumme ting. Kan hende jeg også kan bli for desperat og likegyldig.  Ikke helt likegyldig akkurat nå siden lurer på hva som er trygt, men vet ikke hvordan det blir. Er så LEI. Hvis jeg virkelig trenger hjelp før behandler er tilbake hva gjør/sier jeg da? Er visst blitt redd for å ikke få hjelp om jeg trenger. Eller for å bli feiltolka. 

 

 

Endret av Villanda
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
10 minutter siden, Villanda skrev:

Fristende å gjøre hva jeg kan for å sove mest mulig til neste uke. Da må jeg være våken når barna er her. 

Men jeg vet ikke hvor grensa går mellom trygt og farlig. Kan jo ikke spørre. Det ville vel bli tolka som en indirekte trussel. Føler uansett jeg har mast nok. Vil ikke be om noe mer konkret hjelp heller. Men det ville ikke vært en falsk trussel. Kan hende jeg ikke gidder være fornuftig og velge å ikke gjøre dumme ting. Kan hende jeg også kan bli for desperat og likegyldig.  Ikke helt likegyldig akkurat nå siden lurer på hva som er trygt, men vet ikke hvordan det blir. Er så LEI. Hvis jeg virkelig trenger hjelp før behandler er tilbake hva gjør/sier jeg da? Er visst blitt redd for å ikke få hjelp om jeg trenger. Eller for å bli feiltolka. 

 

 

Går jo Ann å sove bort uka uten å si det til noen da? Hvorfor må du absolutt si det til noen? 

Anonymkode: f00a7...220

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Går jo Ann å sove bort uka uten å si det til noen da? Hvorfor må du absolutt si det til noen? 

Anonymkode: f00a7...220

Må ikke absolutt si det til noen, men skulle gjerne visst hvor mye en kan ta av forskjellige remedier før det blir farlig, for jeg vil ikke skade meg eller dø. Men vet jo at ingen vil/kan svare på det, verken noen her eller helsepetsonell jeg kunne spurt. Spør jo ikke uansett, siden jeg ikke har lyst å bli mistolka. 

Eller mente du si det her?  Det var nok bare ventilering. Ikke sagt at jeg SKAL sove hele uka da, bare at det er fristende.

 

Endret av Villanda
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hva med å heller fylle uka med noe positivt? Det er det som kan hjelpe deg til et bedre liv uansett.  Klart behandlingsapparatet kan hjelpe deg på vei men du er den eneste som kan skape deg et godt liv.  Synes alt for mange setter alt for stor tro på hva psykiskhelsevern kan hjelpe dem med.  Oppsøk folk du kjenner ,finn på noe gøy ,så går uka mye fortere enn å ligge i senga, sove .Du klarer uansett ikke å sove sammenhengende i en uke, og det er ikke bra for kroppen, du vil miste ca halvparten av muskelmassen din av å ligge en uke.

Anonymkode: 891ae...d31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vet jo dette. Bare lei av å ta meg sammen og presse meg. Som jeg har gjort ganske mye. Glemte å nevne i det andre innlegget når jeg skrev om hvordan planen min hadde fungert: Jeg har med få unntak fulgt den når det gjelder litt aktivitet og sosial kontakt   hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, Villanda skrev:

Men jeg vet ikke hvor grensa går mellom trygt og farlig.

Lurer på det samme selv. Det er hjemmesykepleien som leverer medisiner til meg, men jeg har nå spart opp en del medisiner for å kunne ha til "påkommende tilfeller". Jeg vil heller ikke ende opp hjerneskadet eller død, så det hadde vært kjekt å vite hvor mye jeg kan ta uten å bli det. Jeg ønsker bare en virkelighetsflukt innimellom og bli borte fra livet noen dager. Sovende. 

Anonymkode: 3dcf8...927

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Lurer på det samme selv. Det er hjemmesykepleien som leverer medisiner til meg, men jeg har nå spart opp en del medisiner for å kunne ha til "påkommende tilfeller". Jeg vil heller ikke ende opp hjerneskadet eller død, så det hadde vært kjekt å vite hvor mye jeg kan ta uten å bli det. Jeg ønsker bare en virkelighetsflukt innimellom og bli borte fra livet noen dager. Sovende. 

Anonymkode: 3dcf8...927

Jeg forstår ønskene deres, for jeg har selv hatt de en gang, men hvordan vil dere løse det kontinuerlige behovet for å gå på toalettet om dere ser for dere en kontinuerlig søvn i en uke eller flere døgn? Urinblæren fylles opp ubønnhørlig... Og hva med mat og drikke - skal dere klare dere en uke uten tilførsel av det? Da er dere supermennesker... Jeg tør ikke tenke på hvordan ubrukte muskler etter en uke vil verke når de endelig tas i bruk igjen. Først helt øm og tom/energiløs i hele kroppen og deretter helt utmattet av å nesten ikke gjøre noe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Eva Sofie skrev:

Jeg forstår ønskene deres, for jeg har selv hatt de en gang, men hvordan vil dere løse det kontinuerlige behovet for å gå på toalettet om dere ser for dere en kontinuerlig søvn i en uke eller flere døgn? Urinblæren fylles opp ubønnhørlig... Og hva med mat og drikke - skal dere klare dere en uke uten tilførsel av det? Da er dere supermennesker... Jeg tør ikke tenke på hvordan ubrukte muskler etter en uke vil verke når de endelig tas i bruk igjen. Først helt øm og tom/energiløs i hele kroppen og deretter helt utmattet av å nesten ikke gjøre noe...

Ikke SÅ bokstavelig da.  Ville jo komme til å våkne og gå på do, drikke  kanskje spise litt, ta noe for å sove mer. Utmatta av å nesten ikke gjøre noe er jeg allerede.  På nippet i sted da jeg først skrev, men har latt fornuften seire så langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Villanda skrev:

Fristende å gjøre hva jeg kan for å sove mest mulig til neste uke. Da må jeg være våken når barna er her. 

Men jeg vet ikke hvor grensa går mellom trygt og farlig. Kan jo ikke spørre. Det ville vel bli tolka som en indirekte trussel. Føler uansett jeg har mast nok. Vil ikke be om noe mer konkret hjelp heller. Men det ville ikke vært en falsk trussel. Kan hende jeg ikke gidder være fornuftig og velge å ikke gjøre dumme ting. Kan hende jeg også kan bli for desperat og likegyldig.  Ikke helt likegyldig akkurat nå siden lurer på hva som er trygt, men vet ikke hvordan det blir. Er så LEI. Hvis jeg virkelig trenger hjelp før behandler er tilbake hva gjør/sier jeg da? Er visst blitt redd for å ikke få hjelp om jeg trenger. Eller for å bli feiltolka. 

 

 

Jeg har lest det du har skrevet de siste ukene, og får lyst til å spørre deg hvorfor du mener deg "fritatt" fra å handle voksent? De fleste må vente på hjelp i helsevesenet om sommeren, og ingenting av det du skriver gir inntrykk av at du er så dårlig at du ikke kan vente til din behandler er tilbake om en uke. 

Du bør selvfølgelig få effektiv behandling når din behandler er tilbake, men jeg tenker at du har krisemaksimert mye i hodet ditt (ut i fra hva du har skrevet her inne) de siste ukene. Jeg skjønner ikke hvorfor du mener du ikke kan vente, slik de aller, aller fleste andre må gjøre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har du/dere tilgang på sovemedisiner? 
Jeg får ingen slike medikamenter uansett hvor mange ganger jeg har spurt...

Hatt 10 stk imovane ila de siste 5 årene.... 

Nærmeste jeg har fått er sobril, ca 50 stk på år. De tabl sparer jeg som gullpenger!
Jeg ønsker også å sove, sove mest mulig. 

Anonymkode: 4a56c...b1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, frosken skrev:

Jeg har lest det du har skrevet de siste ukene, og får lyst til å spørre deg hvorfor du mener deg "fritatt" fra å handle voksent? De fleste må vente på hjelp i helsevesenet om sommeren, og ingenting av det du skriver gir inntrykk av at du er så dårlig at du ikke kan vente til din behandler er tilbake om en uke. 

Du bør selvfølgelig få effektiv behandling når din behandler er tilbake, men jeg tenker at du har krisemaksimert mye i hodet ditt (ut i fra hva du har skrevet her inne) de siste ukene. Jeg skjønner ikke hvorfor du mener du ikke kan vente, slik de aller, aller fleste andre må gjøre. 

Fritatt.., nei, ingen er vel fritatt, men folk gjør ikke alltid det som er fornuftig likevel. Men, jeg fritar meg vel ikke, jeg holder jo ut, selv om jeg er lei. Trur jeg presser meg, holder ut og tar meg sammen mer enn mange andre. 

Bortsett fra tre dager ila de 3 siste ukene. Det var den første uka. Gjorde ikke noe i går selv om jeg var frista. Bortsett fra å ta kveldsmed og legge meg tidlig, men det er vel ikke så ille. Sov til nesten 07 uansett, og det var kun på fast medisin.

Har nok bare vært bortskjemt når det gjelder ventetid de to siste årene, også sommerstid. Men noe av det som er nå, er vel at jeg tenker, at når lege hadde tid å åpne og lese i journal, flere dager, hadde han kanskje også hatt tid å ta en telefon, i det minste for å forklare at det var for travelt. 

Det er kanskje mest pga dette jeg reagerer: Trur jeg også får en tanke om at det ikke bare handler om tid, men at ingen andre enn fast behandler kan vurdere ting. Som der hun i en melding har skrevet om dosering FOR EKSEMPEL. Der burde det være rom for en annen lege å vurdere. Ja, selvfølgelig hvis tid. Men når da fastlege ringte DPS og snakka med psykolog når det gjaldt medisinering,. Følte meg mistrodd siden det var greit at en psykolog leste opp det behandler hsdde skrevet, bare utelate at den doseringen var et  EKSEMPEL, som om jeg "prøvde meg" å gjøre mot behandler.  Og det neste unnlatelse av å svare, i tillegg til nå. Ja, jeg vet en uke ikke er lenge, men som jeg skrev FØLES det som. Det er alt til sammen som har gjort meg frustrert.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har du/dere tilgang på sovemedisiner? 
Jeg får ingen slike medikamenter uansett hvor mange ganger jeg har spurt...

Hatt 10 stk imovane ila de siste 5 årene.... 

Nærmeste jeg har fått er sobril, ca 50 stk på år. De tabl sparer jeg som gullpenger!
Jeg ønsker også å sove, sove mest mulig. 

Anonymkode: 4a56c...b1e

Ja, har Imovane, men jeg har aldri tatt mer enn jeg skal av det for å sove ekstra. Det har jeg ikke turt. Vil ikke bli avhengig. Hatt 5 mg tabl. i det siste. Fram til nå. Det jeg synest er rart er at i stedet for å øke quetiapun fra den dose som det står "for eksempel" framfor, fikk 7,5 mg Imovane for å sove natta gjennom. Det virka jo, og sover godt uten den nå, Ja, jeg sover godt og lenge. Bare ønsker innimellom å kunne sove enda mer. Ikke alle dager. Alle dager lite energi ig konsentrasjonsvansker, men ikke alle dager det sterke ønske om å sove hele tiden. Aktivitet og sosial kontakt skal jo være bra, så det virker sikkert rart,  men jeg føler meg verre etterpå hvis det blir for mye, vanskelig å dosere riktig. I går var jeg to timer på jobb. Og på butikken. Ikke nødvendigvis fysisk aktiv for å bli tappa. Like mye sosialt.  Så 2 t å forholde seg til andre straffa seg. 

Endret av Villanda
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har du/dere tilgang på sovemedisiner? 
Jeg får ingen slike medikamenter uansett hvor mange ganger jeg har spurt...

Hatt 10 stk imovane ila de siste 5 årene.... 

Nærmeste jeg har fått er sobril, ca 50 stk på år. De tabl sparer jeg som gullpenger!
Jeg ønsker også å sove, sove mest mulig. 

Anonymkode: 4a56c...b1e

Har du misbrukt sovemedisiner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har du/dere tilgang på sovemedisiner? 
Jeg får ingen slike medikamenter uansett hvor mange ganger jeg har spurt...

Hatt 10 stk imovane ila de siste 5 årene.... 

Nærmeste jeg har fått er sobril, ca 50 stk på år. De tabl sparer jeg som gullpenger!
Jeg ønsker også å sove, sove mest mulig. 

Anonymkode: 4a56c...b1e

Kan seff ikke opplyse om hvilke medisiner det gjelder, men det er ingen god ide å samle opp. Jeg er schizo og drev mye med ODer før fordi jeg hørte medisinene rope på meg fra skapet om at jeg skulle spise dem. Derfor fikk jeg att hjemmesykepleien måtte se til att jeg tok dem til rett tid. Det ble slækket på det for ikke så lenge siden så derfor har jeg blitt sløvere og begynt å samle opp. Fikk en stemme som sa jeg måtte gjøre det. Men den ikke-schizofrene siden av meg forteller att jeg må slutte med det og si i fra att jeg gjør det. Er nok en stemme det og ha-ha, akkurat som i tegneserier hvor det er en ond og en god stemme på hver skulder. Det var ikke lurt av meg å gi deg griller i hodet så jeg anbefaler deg å ikke tenke i de baner i det hele tatt med att du har noe i "påkommende tilfeller". 

Anonymkode: 3dcf8...927

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan seff ikke opplyse om hvilke medisiner det gjelder, men det er ingen god ide å samle opp. Jeg er schizo og drev mye med ODer før fordi jeg hørte medisinene rope på meg fra skapet om at jeg skulle spise dem. Derfor fikk jeg att hjemmesykepleien måtte se til att jeg tok dem til rett tid. Det ble slækket på det for ikke så lenge siden så derfor har jeg blitt sløvere og begynt å samle opp. Fikk en stemme som sa jeg måtte gjøre det. Men den ikke-schizofrene siden av meg forteller att jeg må slutte med det og si i fra att jeg gjør det. Er nok en stemme det og ha-ha, akkurat som i tegneserier hvor det er en ond og en god stemme på hver skulder. Det var ikke lurt av meg å gi deg griller i hodet så jeg anbefaler deg å ikke tenke i de baner i det hele tatt med att du har noe i "påkommende tilfeller". 

Anonymkode: 3dcf8...927

Skjønner du selv at disse stemmene du hører bare er deg selv? 

Anonymkode: f00a7...220

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
12 timer siden, Villanda skrev:

Har du misbrukt sovemedisiner?

Nei.. har aldri fått resept på det

Anonymkode: 4a56c...b1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 4.8.2020 den 9.59, AnonymBruker skrev:

Skjønner du selv at disse stemmene du hører bare er deg selv? 

Anonymkode: f00a7...220

Nei. Det oppleves som på virkelig at de roper. En på psykoseposten jeg var innlagt sammen med en gang hørte på virkelig at blomstene ropte på ham om at de var tørste og trengte næring. Det endte med at han "vannet" dem med både melk og kaffe. Så så gæli kan det bli. 

Anonymkode: 3dcf8...927

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...