Gå til innhold

Hjelpetelefon og politiet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hadde en heftig natt i natt med overveldende selvmordstanker. Valgte da å ringe Mental Helse for støtte, men der ble jeg møtt med at de ville ringe politiet. Hun sa også at hun ikke kunne se hvem som ringte. Hvordan kan hun da ringe politiet?

Anonymkode: 43a8d...555

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har opplevd at de for noen år siden ringte politiet. Jeg hadde chattet med de om hvordan jeg hadde det. Vet ikke hvordan de fant ut hvem jeg var. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

De finner ikke ut hvem du er med mindre du selv forteller de navn eller adressen din. De på mental helse får ikke opp nummeret. 

Anonymkode: f4cf1...98b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De finner ikke ut hvem du er med mindre du selv forteller de navn eller adressen din. De på mental helse får ikke opp nummeret. 

Anonymkode: f4cf1...98b

Det var det jeg også trodde, men hun var tydelig på at hun kunne kontakte politiet....

Anonymkode: 43a8d...555

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
27 minutter siden, Glitter skrev:

Jeg har opplevd at de for noen år siden ringte politiet. Jeg hadde chattet med de om hvordan jeg hadde det. Vet ikke hvordan de fant ut hvem jeg var. 

Det må ha vært en skremmende opplevelse..

Anonymkode: 43a8d...555

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det må ha vært en skremmende opplevelse..

Anonymkode: 43a8d...555

Husker egentlig ikke hva jeg tenkte om det. Jeg var så bortevekk i hodet mitt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var det jeg også trodde, men hun var tydelig på at hun kunne kontakte politiet....

Anonymkode: 43a8d...555

Hun er pliktet til å kontakte politiet om du sier til hun at du skal ta selvmord nå, altså en konkret trussel. Men det er ikke det samme som at politiet finner ut hvem du er for det er ganske ressurskrevende og ikke noe de har tid til. 

Anonymkode: f4cf1...98b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun er pliktet til å kontakte politiet om du sier til hun at du skal ta selvmord nå, altså en konkret trussel. Men det er ikke det samme som at politiet finner ut hvem du er for det er ganske ressurskrevende og ikke noe de har tid til. 

Anonymkode: f4cf1...98b

Hvis de seriøst frykter det kan stå om liv så kan vel tlf-samtaler spores? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var det jeg også trodde, men hun var tydelig på at hun kunne kontakte politiet....

Anonymkode: 43a8d...555

Det står hun fritt til å gjøre. Politiet kan sjekke IP adressen.

Anonymkode: caba8...06b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
35 minutter siden, Lillemus skrev:

Hvis de seriøst frykter det kan stå om liv så kan vel tlf-samtaler spores? 

Kan og kan ja selvfølgelig, men de gjør neppe det. Det er 800 mennesker som tar livet sitt i Norge hvert år og om en virkelig ønsker å dø og ikke vil stoppes så er det ingenting politiet kan gjøre med det. Vil en ha hjelp så får en vel for helvete ta å be om hjelp på ordentlig måte og ikke drive sånn katt og mus lek med hjelpetelefon er og politiet. 

Anonymkode: f4cf1...98b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan og kan ja selvfølgelig, men de gjør neppe det. Det er 800 mennesker som tar livet sitt i Norge hvert år og om en virkelig ønsker å dø og ikke vil stoppes så er det ingenting politiet kan gjøre med det. Vil en ha hjelp så får en vel for helvete ta å be om hjelp på ordentlig måte og ikke drive sånn katt og mus lek med hjelpetelefon er og politiet. 

Anonymkode: f4cf1...98b

Hørt om det å være ambivalent til en avgjørelse som har stor betydning på ens liv og eventuelle fremtid?

Det er for øvrig "kun" 500-600 personer som begår selvmord pr. år og 2/3 av de er menn (FHI 2014), ikke 800 personer som du angir (og vet ikke hvor du har det tallet ditt fra).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, Eva Sofie skrev:

Hørt om det å være ambivalent til en avgjørelse som har stor betydning på ens liv og eventuelle fremtid?

Det er for øvrig "kun" 500-600 personer som begår selvmord pr. år og 2/3 av de er menn (FHI 2014), ikke 800 personer som du angir (og vet ikke hvor du har det tallet ditt fra).

Snakk om å henge seg opp i detaljer og misse helheten... 

Anonymkode: f4cf1...98b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Snakk om å henge seg opp i detaljer og misse helheten... 

Anonymkode: f4cf1...98b

Nei, slikt tilsnakk som ser ut til å være bedreviter trenger virkelig irettesettelse på faktafeil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
21 minutter siden, Eva Sofie skrev:

Nei, slikt tilsnakk som ser ut til å være bedreviter trenger virkelig irettesettelse på faktafeil.

Du misser poenget når du kun ser detaljene.. 🙄

Anonymkode: f4cf1...98b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...