Gå til innhold

Munnbind til subsidiert pris fra staten


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Burde det ikke være en selvfølge at om det blir påbudt med munnbind her i landet i ulike sammenhenger, så bør staten betale mesteparten av beløpet? Det er jo ganske dyrt, nesten 200 kr for 10 stk munnbind. Hvis de mener at vi skal gå med munnbind, ja da synes jeg at de må punge ut. :)

Anonymkode: a8662...7c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Burde det ikke være en selvfølge at om det blir påbudt med munnbind her i landet i ulike sammenhenger, så bør staten betale mesteparten av beløpet? Det er jo ganske dyrt, nesten 200 kr for 10 stk munnbind. Hvis de mener at vi skal gå med munnbind, ja da synes jeg at de må punge ut. :)

Anonymkode: a8662...7c9

Staten er deg, du betaler uansett :P 

Anonymkode: da939...d2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg mener det seriøst. Studenter i Oslo som kanskje snart må bruke munnbind på offentlig transport og på skolen, har ikke råd til engangsmunnbind. Og jeg har sett på nett nå at prisene for de i tøy/stoff har steget kraftig i pris. Må man kanskje som ung student skaffe seg egen symaskin og handle stoff på metervis og lage selv? Problemet med det blir at mest sannsynlig blir munnbindene  ikke kommer til å tilftedsstille helsemyndighetenes krav, og kan derfor ikke brukes. 

Anonymkode: a8662...7c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg mener det seriøst. Studenter i Oslo som kanskje snart må bruke munnbind på offentlig transport og på skolen, har ikke råd til engangsmunnbind. Og jeg har sett på nett nå at prisene for de i tøy/stoff har steget kraftig i pris. Må man kanskje som ung student skaffe seg egen symaskin og handle stoff på metervis og lage selv? Problemet med det blir at mest sannsynlig blir munnbindene  ikke kommer til å tilftedsstille helsemyndighetenes krav, og kan derfor ikke brukes. 

Anonymkode: a8662...7c9

Kommer ikke til å skje med en Høyreregjering.

Anonymkode: 012b6...237

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes land som deler ut munnbind gratis. Burde gå an her ogås. Men nei, kynikere skrur opp prisen i stedet! Jeg er har symaskin og er sykyndig og kommer til å sy til meg selv og familien. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kommer ikke til å skje med en Høyreregjering.

Anonymkode: 012b6...237

Da blir det som i land vi ikke ønsker å sammenligne oss med: De med god økonomi holder seg friske mens de med dårlig økonomi blir syke og dævver. 

Anonymkode: a8662...7c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worrisome Plenty

Jeg synes de som går på AAP og sosialhjelp, eller har minstesats ufør, bør få ekstra tilskudd i denne krisen. De som jobber deltid også. Slik att de har råd til smittedempende tiltak.

Feks munnbind, de i risikogruppene bør ha råd til hjemkjøring av varer, ekstra drosjeturer (for å slippe buss/kollektiv i rushet.).

 

Men med en høyreregjering er det vel tvilsomt. Høyre har aldri vært de fattiges parti.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, Worrisome Plenty skrev:

Jeg synes de som går på AAP og sosialhjelp, eller har minstesats ufør, bør få ekstra tilskudd i denne krisen. De som jobber deltid også. Slik att de har råd til smittedempende tiltak.

Feks munnbind, de i risikogruppene bør ha råd til hjemkjøring av varer, ekstra drosjeturer (for å slippe buss/kollektiv i rushet.).

 

Men med en høyreregjering er det vel tvilsomt. Høyre har aldri vært de fattiges parti.

hvor dyrt er det egentlig å knytte et sjal eller tørkle rundt munnen og vaske det på 60grader, de fleste klarer det selv på sosialhjelp :) 

Anonymkode: 3b5ba...96a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worrisome Plenty
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

hvor dyrt er det egentlig å knytte et sjal eller tørkle rundt munnen og vaske det på 60grader, de fleste klarer det selv på sosialhjelp :) 

Anonymkode: 3b5ba...96a

Jeg synes i alle fall de burde få ekstra beløp nå i krisa. Det er ikke alle som har tørkle eller sjal heller. Til og med Trump ga folk ekstra penger i korona pandemiens begynnelse. Han er jo bare såvidt til venstre for Djengis Khan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
21 minutter siden, Worrisome Plenty skrev:

Jeg synes i alle fall de burde få ekstra beløp nå i krisa. Det er ikke alle som har tørkle eller sjal heller. Til og med Trump ga folk ekstra penger i korona pandemiens begynnelse. Han er jo bare såvidt til venstre for Djengis Khan.

hehehe kan være enig med deg i det :) 

Anonymkode: 3b5ba...96a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...