Gå til innhold

Født depressiv?


Gondor

Anbefalte innlegg

Jeg føler selv at jeg er født depressiv og med mørkt tankeinnhold. Faren min derimot er den fødte optimist, full av energi og pågangsmot. Dessverre har jeg ikke arvet ham. Ut i fra min depressive grunnkarakter kom depresjonene etter hvert. Kan dette stemme? At man er født med visse tendenser og så blomstrer det opp etter forskjellige opplevelser? Jeg står på diverse medisiner så jeg er aldri lenge deprimert av gangen, men tendensene har jeg. Da jeg var 10 år gammel begynte jeg med selvhypnose for å forandre meg selv til det bedre og hvor mange selvhjelpsbøker jeg har lest har jeg ikke tall på. Men det eneste som har forandret meg er medisiner og tiden som har gått. Uff, blir litt trist av å tenke på dette.

Søvnløs natt for øvrig. Våknet med hodepine klokken 2 etter å ha tatt en Circadin ved 10-tiden. Orker ikke å lese så det blir vel til at jeg går på yt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, Gondor skrev:

Kan dette stemme? At man er født med visse tendenser og så blomstrer det opp etter forskjellige opplevelser?

Jeg tror vi alle er født med visse sårbarheter - både fysisk og psykisk. Så er det det evige arv -og miljø- spørsmålet da. 
Håper du har fått sove mer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...