Gå til innhold

Har det grusomt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Ringte legevakt i sted. Venter på tlf fra legen. Jeg vet ikke hva jeg er i stand til. Jeg har der så vondt at holder ikke ut. Er i en grusom situasjon. Klarer ikke mer 

Anonymkode: dc380...ed5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Noe som har skjedd? 

Anonymkode: 03056...07e

Ja, livet mitt går i grus og jeg har ingenting mer å leve for. Blir snart kanskje helt alene

Anonymkode: dc380...ed5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Samlivsbrudd? Død? 
Det høres ut som om du er fortvilet. Sender deg gode ønsker.

Anonymkode: db125...f24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Samlivsbrudd? Død? 
Det høres ut som om du er fortvilet. Sender deg gode ønsker.

Anonymkode: db125...f24

Vet ikke kanskje samlivsbrudd, hn ville ikke ha noe med meg å gjøre akkurat nå og vet ikke hva som skjer 

Anonymkode: dc380...ed5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen ;)

Det er alltid vondt å gjennomleve et samlivsbrudd. Veldig vondt. På den andre siden, synes jeg ikke at h*n høres ut til å være den omsorgsfulle personen som vet å ta hensyn til deg når du trenger det. H*n høres ut til å kjøre sitt eget løp og la deg lide med ditt. Er det slik et samliv skal være da?

Skal man ikke holde sammen i gode og onde dager? Støtte hverandre på godt og vondt, når livet er med en og mot en.

Man har sagt ja til å være sammen med en person, ikke bare deler av en person, men hele personen. Da må man også ta med de sidene av personen som man kanskje synes er brysomme, som f.eks. har psykiske problemer. Det hører med til et samliv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vet ikke kanskje samlivsbrudd, hn ville ikke ha noe med meg å gjøre akkurat nå og vet ikke hva som skjer 

Anonymkode: dc380...ed5

Skal du flykte til psykiatrisk hver gang du har en krangel med samboeren din? Er det ikke bedre å ordne opp med den det gjelder enn å ringe lege? 

Anonymkode: 03056...07e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skal du flykte til psykiatrisk hver gang du har en krangel med samboeren din? Er det ikke bedre å ordne opp med den det gjelder enn å ringe lege? 

Anonymkode: 03056...07e

Skal du ty til ekle kommentarer hver gang du ikke greier å holde kontroll på diagnosen din? 

Anonymkode: 4f233...e3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
18 minutter siden, Eva Sofie skrev:

Hei igjen ;)

Det er alltid vondt å gjennomleve et samlivsbrudd. Veldig vondt. På den andre siden, synes jeg ikke at h*n høres ut til å være den omsorgsfulle personen som vet å ta hensyn til deg når du trenger det. H*n høres ut til å kjøre sitt eget løp og la deg lide med ditt. Er det slik et samliv skal være da?

Skal man ikke holde sammen i gode og onde dager? Støtte hverandre på godt og vondt, når livet er med en og mot en.

Man har sagt ja til å være sammen med en person, ikke bare deler av en person, men hele personen. Da må man også ta med de sidene av personen som man kanskje synes er brysomme, som f.eks. har psykiske problemer. Det hører med til et samliv.

Men hn sier jeg har herjet med hn i mange år og nå orker hn ikke mer, ber meg holde meg unna. Hn har i mange år vært god og snill, men sliter selv. Jeg kan aldri tilgi meg selv og kan ikke leve med meg selv. Hn sier jeg har brukt hn og jeg vet ikke. Er ute nå, vet ikke hvor jeg skal gå, hn vil ha en pause, jeg klarer ikke være borte fra hn, jeg trygler og ber men hn er lei av meg 

Anonymkode: dc380...ed5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
15 minutter siden, Glitter skrev:

Håper du kan få noe hjelp nå da. Synes det er bra du har ringt legevakten. Ikke noe godt når det er slik. 

Tåler ikke mer og ingen kan hjelpe meg, hn sier jeg er veldig dårlig psykisk, og jeg er ute

Anonymkode: dc380...ed5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Tåler ikke mer og ingen kan hjelpe meg, hn sier jeg er veldig dårlig psykisk, og jeg er ute

Anonymkode: dc380...ed5

Nå anbefaler jeg deg at du tar deg sammen og går hjem igjen og inn døra, og driter en lang marsj i hva han sier til deg. Han sliter selv som du sier. Nå er det snart leggetid, og du har ingen andre steder å dra nå enn hjem. Så gå hjem nå, og stå i deg selv så godt du kan. Stell deg for natten og legg deg. I morgen kan ting være bedre eller i alle fall annerledes. Du får sovet på det som det heter og kan se ting i litt klarere lys i morgen. Her og nå får du ikke gjort noe med problemene. 

Jeg er direkte mot deg og gir deg klare instrukser, fordi det vet jeg at hjelper når du er i en sånn sinnstilstand som du er i nå. 

Anonymkode: 4f233...e3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nå anbefaler jeg deg at du tar deg sammen og går hjem igjen og inn døra, og driter en lang marsj i hva han sier til deg. Han sliter selv som du sier. Nå er det snart leggetid, og du har ingen andre steder å dra nå enn hjem. Så gå hjem nå, og stå i deg selv så godt du kan. Stell deg for natten og legg deg. I morgen kan ting være bedre eller i alle fall annerledes. Du får sovet på det som det heter og kan se ting i litt klarere lys i morgen. Her og nå får du ikke gjort noe med problemene. 

Jeg er direkte mot deg og gir deg klare instrukser, fordi det vet jeg at hjelper når du er i en sånn sinnstilstand som du er i nå. 

Anonymkode: 4f233...e3a

Jeg dro til foreldrene mine og nå ligger jeg i senga her. Men gjør så vondt at det verker og er paralysert av skrekk. Tåler visst ikke mye jeg. Er så avhengig av hen. 

Anonymkode: dc380...ed5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis Det er noen trøst så har jeg og min kranglet fryktelig mye de siste tre ukene. Det er veldig unormalt for oss. Men, litt fokus på å roe ned hjelper. Når vi begge finner rom for å puste og rense tankene så blir vi enige. Krangler oppstår ofte fordi vi misforstår noe og legger mye i det som den andre ikke mente. Slapp av og pust. Bestem deg for hva du føler og vil. Er du glad i han og vil fortsette så bestem deg for å si det til han i morgen. Vi som sliter med ting trenger nok litt mere bekreftelse og trygghet enn de som er friske og har ett solid nettverk og grei jobb. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg dro til foreldrene mine og nå ligger jeg i senga her. Men gjør så vondt at det verker og er paralysert av skrekk. Tåler visst ikke mye jeg. Er så avhengig av hen. 

Anonymkode: dc380...ed5

Så bra at du er trygg nå og ikke fortsatt vandrer gatelangs. 

Prøv å roe deg ned, bruk pusten og ta kontroll. Du greier dette. Prøv å konsentrere deg om å få litt søvn, så kan morgendagens bekymringer ligge. De løser du i morgen, og ikke i natt. Kanskje kan du få en støttende samtale med foreldrene dine i morgen som vil gi deg ny innsikt og styrke. Klem fra meg ❤️

 

Anonymkode: 4f233...e3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så bra at du er trygg nå og ikke fortsatt vandrer gatelangs. 

Prøv å roe deg ned, bruk pusten og ta kontroll. Du greier dette. Prøv å konsentrere deg om å få litt søvn, så kan morgendagens bekymringer ligge. De løser du i morgen, og ikke i natt. Kanskje kan du få en støttende samtale med foreldrene dine i morgen som vil gi deg ny innsikt og styrke. Klem fra meg ❤️

 

Anonymkode: 4f233...e3a

Har tatt sovemedisin men ligger og stirrer i taket og plager meg selv. Er livredd for fremtiden. Jeg har også veldig dårlig samvittighet. Er ikke så flink til å ta vare på meg selv, jeg er selvplager. Så plager meg selv nå med forferdelige fremtidstanker. 

Anonymkode: dc380...ed5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.8.2020 den 21.55, Eva Sofie skrev:

Hei igjen ;)

Det er alltid vondt å gjennomleve et samlivsbrudd. Veldig vondt. På den andre siden, synes jeg ikke at h*n høres ut til å være den omsorgsfulle personen som vet å ta hensyn til deg når du trenger det. H*n høres ut til å kjøre sitt eget løp og la deg lide med ditt. Er det slik et samliv skal være da?

Skal man ikke holde sammen i gode og onde dager? Støtte hverandre på godt og vondt, når livet er med en og mot en.

Man har sagt ja til å være sammen med en person, ikke bare deler av en person, men hele personen. Da må man også ta med de sidene av personen som man kanskje synes er brysomme, som f.eks. har psykiske problemer. Det hører med til et samliv.

Hei

Lurer på om du kan prate litt på pm 

Anonymkode: dc380...ed5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei

Lurer på om du kan prate litt på pm 

Anonymkode: dc380...ed5

Hei :)

 

Ja, send meg en melding du :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Eva Sofie skrev:

Hei :)

 

Ja, send meg en melding du :)

Så bra. Er ute nå men sender når jeg er hjemme 🙂

Anonymkode: dc380...ed5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...