Gå til innhold

Brannalarmen snakket


Glitter

Anbefalte innlegg

Jeg må innrømme jeg ikke har satt meg særlig inn i brannsystemet nå skjønner jeg. Jeg trodde det bare var vanlig brannalarm. Har også innbruddsalarm, og lurer nå på om det også er brannsdikringssystem i tillegg. Fra samme selskap da. 

For plutselig hørte jeg et høyt pip og en damestemme som sa "kontroller brann (?) ett eller annet". Dette sa hun noen ganger. Jeg prøvde å høre hva hun sa, men det var litt utydelig. Er i grunn ikke sikker på om det var brann hun sa...

Etter det kommer det et høyt pip kanskje hvert 5 minutt. 

Jeg skjønner ikke hva jeg skal sjekke. Har sjekket hele huset, men alt virker nå normalt. 

Noen som vet hva dette er og hva jeg skal gjøre med det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 minutter siden, Glitter skrev:

Noen som vet hva dette er og hva jeg skal gjøre med det?

Ring selskapet og spør der. :) De har helt sikkert døgnåpen telefon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Lillemus skrev:

Ring selskapet og spør der. :) De har helt sikkert døgnåpen telefon.

Jeg tror det er batteriet som skal kontrolleres, for den ene branndetektoren blinker rødt. Men jeg kan ikke bytte batteri selv for batteriene har ledninger koblet til seg..

Men da kan jeg vel vente til i morgen med å ringe. Jeg har sånn telefonangst. Tørr ikke ringe nå på kvelden. Får bare håpe jeg får sove selv om det piper nå og da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Glitter skrev:

Jeg tror det er batteriet som skal kontrolleres, for den ene branndetektoren blinker rødt. Men jeg kan ikke bytte batteri selv for batteriene har ledninger koblet til seg..

Men da kan jeg vel vente til i morgen med å ringe. Jeg har sånn telefonangst. Tørr ikke ringe nå på kvelden. Får bare håpe jeg får sove selv om det piper nå og da. 

Det er helt vanlig at batterier i røykvarslere har ledninger koblet til seg, noen ganger settes batteriet rett inn i røykvarsleren, andre ganger er kontaktene batteriet skal kobles til festet til ledninger (som ligger innkapslet i den andre typen varsler). Om du ser nøye etter så er det bare å knipse av ledningen og sette på et nytt batteri. :) Å skifte batteri i en røykvarsler er ikke noe hokus pokus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

om det er koblet til en sentral så er det normalt at sentralen ringer boligen. Det er forøvrig bare å ta ut batteriene, du trenger ikke sove når det piper

Anonymkode: 37045...4dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Lillemus skrev:

Det er helt vanlig at batterier i røykvarslere har ledninger koblet til seg, noen ganger settes batteriet rett inn i røykvarsleren, andre ganger er kontaktene batteriet skal kobles til festet til ledninger (som ligger innkapslet i den andre typen varsler). Om du ser nøye etter så er det bare å knipse av ledningen og sette på et nytt batteri. :) Å skifte batteri i en røykvarsler er ikke noe hokus pokus.

 

44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

om det er koblet til en sentral så er det normalt at sentralen ringer boligen. Det er forøvrig bare å ta ut batteriene, du trenger ikke sove når det piper

Anonymkode: 37045...4dc

 

Jeg turte å ringe likevel. Den har en knapp jeg kunne trykke på så blir den stille i 12 timer. Så må jeg trykke på den hver 12 time fram til nye batterier kommer i posten. Har trykt på knappen og håper det virket. 

Jeg har bare byttet batteri på gamle varslere. Aldri vært borti sånne fancy med ledninger. 😛

Takk for svar. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe, i emnelisten, før jeg gikk inn på tråden, ble jeg bekymret for deg @Glitter, for det er vanligvis ikke et positivt tegn når ting i leiligheten begynner å snakke til deg, være seg brannalarmer/røykvarslere eller potteplanter. Godt du fant ut av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Eva Sofie skrev:

Hehe, i emnelisten, før jeg gikk inn på tråden, ble jeg bekymret for deg @Glitter, for det er vanligvis ikke et positivt tegn når ting i leiligheten begynner å snakke til deg, være seg brannalarmer/røykvarslere eller potteplanter. Godt du fant ut av det.

Hehe. Jeg lurte faktisk på om jeg innbilte meg det en liten stund. 😅 Har jo vært litt svevende i hodet mitt i det siste. 😛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...