Gå til innhold

Motorisk treg


Marye

Anbefalte innlegg

Hva mener psykiatrien med at en pasient er «motorisk treg»?

og hvorfor sier de man har redusert formell og emosjonelt kontakt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Motorisk treg vil si at du beveger deg sakte osv. Det kan man se ved blant annet depresjon og negative symptomer. 

Formell kontakt tror jeg er om man hilser, er høflig osv? 

Emosjonell kontakt er om det vises på deg hvordan du har det, eller om du feks er helt avflatet? 

Usikker, men jeg har mange ganger lest at jeg er motorisk treg, har god formell kontakt, men redusert emosjonell kontakt og redusert øyekontakt da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
21 minutter siden, Marye skrev:

Hva mener psykiatrien med at en pasient er «motorisk treg»?

og hvorfor sier de man har redusert formell og emosjonelt kontakt?

De pleier å skrive jeg har redusert emosjonell kontakt, det har vel med følelser å gjøre? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
14 minutter siden, Glitter skrev:

Motorisk treg vil si at du beveger deg sakte osv. Det kan man se ved blant annet depresjon og negative symptomer. 

Formell kontakt tror jeg er om man hilser, er høflig osv? 

Emosjonell kontakt er om det vises på deg hvordan du har det, eller om du feks er helt avflatet? 

Usikker, men jeg har mange ganger lest at jeg er motorisk treg, har god formell kontakt, men redusert emosjonell kontakt og redusert øyekontakt da. 

Usikker jeg også, men jeg tror god formell kontakt er evnen til å kunne samtale rasjonelt og sammenhengende. Svare adekvat på spørsmål og sånn. 

Anonymkode: 33940...b63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Usikker jeg også, men jeg tror god formell kontakt er evnen til å kunne samtale rasjonelt og sammenhengende. Svare adekvat på spørsmål og sånn. 

Anonymkode: 33940...b63

Åja. Ja det kan jo hende. 

Er jo en del uttrykk i psykiatrien som er litt forvirrende til tider. 

For eksempel leste jeg plutselig at jeg hadde alexithymi. Hadde aldri hørt om det før, men jeg Googlet det og da gav det mening. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...