Gå til innhold

Hodepinen som sprenger


Gjest dolmio

Anbefalte innlegg

Gjest dolmio

Noen som har råd? Jeg har tatt to paraset uten hell. De viker ikke. Tok Ito bux tidligere idag, som heller iikke virket. Det er iikke migrene, men et trykk rundt hele hodet. Sikkert stress (har vært så mye stress denne uka).  

Endret av dolmio
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 minutter siden, dolmio skrev:

Noen som har råd? Jeg har tatt to paraset uten hell. De viker ikke. Tok Ito bux tidligere idag, som heller iikke virket. Det er iikke migrene, men et trykk rundt hele hodet. Sikkert stress (har vært så mye stress denne uka).  

Beste å gjøre er å legge seg ned i et mørkt og stille rom med en kald klut over pannen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke flink til slikt selv, men vet mange har nytte av avspenningsteknikker. Høres ut som spenningshodepine du har. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dolmio

Takk for råd. Jeg skal legge meg nå. Det er nok spenningshodepine, for jeg har vondt i nakken også. 

Datteren fikk melding om en ung damehun kjente som tok livet sitt i går kveld, rett etter å ha lagt ut et langt innlegg om det på fb, som også var med å sette meg ut idag. Det var så fælt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, dolmio skrev:

Takk for råd. Jeg skal legge meg nå. Det er nok spenningshodepine, for jeg har vondt i nakken også. 

Datteren fikk melding om en ung damehun kjente som tok livet sitt i går kveld, rett etter å ha lagt ut et langt innlegg om det på fb, som også var med å sette meg ut idag. Det var så fælt. 

Uff. Så fælt. Det skjønner jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

26 minutter siden, dolmio skrev:

Takk for råd. Jeg skal legge meg nå. Det er nok spenningshodepine, for jeg har vondt i nakken også. 

Datteren fikk melding om en ung damehun kjente som tok livet sitt i går kveld, rett etter å ha lagt ut et langt innlegg om det på fb, som også var med å sette meg ut idag. Det var så fælt. 

Uff så trist. Håper du får sove litt og føler deg bedre snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FjellOgDalar
15 timer siden, dolmio skrev:

Takk for råd. Jeg skal legge meg nå. Det er nok spenningshodepine, for jeg har vondt i nakken også. 

Datteren fikk melding om en ung damehun kjente som tok livet sitt i går kveld, rett etter å ha lagt ut et langt innlegg om det på fb, som også var med å sette meg ut idag. Det var så fælt. 

Så leit! Sånt er alltid vondt å høre, særlig når det rammer noen nære eller en selv. Håper du har fått sove litt, og at du er bedre av hodepinen!

Om jeg får spenningshodepine, kan det hjelpe med noen runder hos massør om jeg har råd til det. Ellers har jeg har hatt god effekt av Voltaren/Diclofenak, men det er reseptbelagt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, dolmio skrev:

Noen som har råd? Jeg har tatt to paraset uten hell. De viker ikke. Tok Ito bux tidligere idag, som heller iikke virket. Det er iikke migrene, men et trykk rundt hele hodet. Sikkert stress (har vært så mye stress denne uka).  

Har hatt det sånn selv i hele sommer. Kvalm og hodepine som sitter bak. Holder på å bli gal. Ingenting hjelper egentlig. Ringer lege på mandag. Ligner ikke på stresshodepine som jeg har hatt før heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dolmio

Jeg hadde så vondt at jeg ikke fikk sove. I 3 tiden i natt valgte jeg å prøve en migrene-tablett (Imigran). Etter en halvtimes tid forsvant hodepinen. Så jeg antar det var migrene, men at den utartet seg annerledes denne gang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, dolmio skrev:

Jeg hadde så vondt at jeg ikke fikk sove. I 3 tiden i natt valgte jeg å prøve en migrene-tablett (Imigran). Etter en halvtimes tid forsvant hodepinen. Så jeg antar det var migrene, men at den utartet seg annerledes denne gang. 

Det er så godt når hodepinen slipper.

Min erfaring er at migrenemedisinen alltid fjerner hodepinen min uansett. Bruker mest Relpax (Eletriptan).
Så enten er alle hodepinene mine migrene, eller så fungerer triptanene på all hodepine. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Kalevaala skrev:

Det er så godt når hodepinen slipper.

Min erfaring er at migrenemedisinen alltid fjerner hodepinen min uansett. Bruker mest Relpax (Eletriptan).
Så enten er alle hodepinene mine migrene, eller så fungerer triptanene på all hodepine. 

Migrenemedisin er det eneste som har hjulpet noe på hodepinen jeg har nå om dagen. Men jeg tror fortsatt ikke det er migrene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
23 minutter siden, Kalevaala skrev:

Det er så godt når hodepinen slipper.

Min erfaring er at migrenemedisinen alltid fjerner hodepinen min uansett. Bruker mest Relpax (Eletriptan).
Så enten er alle hodepinene mine migrene, eller så fungerer triptanene på all hodepine. 

Samme her. Jeg prøver gjerne Ibux etc. først, men ender alltid opp med Maxalt. Eneste som hjelper. Takk vitenskapen, for triptaner! Det hadde virkelig vært et smertefullt og stusselig liv uten. 

Anonymkode: 06ff8...a2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har effekt av smertestillende med acetylsalisylsyre og koffein.

Jeg bruker brusetabletter jeg kjøper i Sverige (treo), men tror jeg må prøve disse jeg linker til når jeg går tom. 
Noen mener brusetablett gir raskere og bedre virkning, i linken er det tabletter, men jeg tenkte å høre på apoteket. Ser at det er Paracet i de jeg linket til, kanskje den komboen kan ha enda bedre effekt?
 

https://www.felleskatalogen.no/m/medisin/paralen-sanofi-aventis-588042

 

Jeg har både tensjonshodepine og migrene.

Paracetamol med koffein kan også hjelpe, på meg er acetylsalisyre bedre, men kjenner andre som foretrekker det.
Det er andre preparat med koffein i også, noen har effekt av det.

Nå fikk du heldigvis hjelp av Imigran, men tenkte å svare dersom du kan få bruk for tipsene en annen gang. Hodepine er så slitsomt, det tapper krefter og kan bli helt grusomt. 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.8.2020 den 20.22, AnonymBruker skrev:

Takk vitenskapen, for triptaner! Det hadde virkelig vært et smertefullt og stusselig liv uten. 

Enig! Jeg elsker triptaner. Tør ikke tenke på hvordan livet mitt hadde vært uten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.8.2020 den 19.38, dolmio skrev:

Det er nok spenningshodepine, for jeg har vondt i nakken også. 

Dette er en vanlig misforståelse, og tro at hodepinen kommer fra nakken.  Men oftest er det omvendt. Migrene gir nakkesmerter. Det er faktisk et av de vanligste symptomene, at nakkesmertene kommer først - i tidlig fase av anfallet.  Så kommer hodepinen etterpå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pragmatikeren

Husk at en kan få medikamentindusert hodepine av å bruke både smertestillende og triptaner for ofte.

Styrketrening kan være en måte å forebygge mye hodepine på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Pragmatikeren skrev:

Husk at en kan få medikamentindusert hodepine av å bruke både smertestillende og triptaner for ofte.

Styrketrening kan være en måte å forebygge mye hodepine på. 

Jeg er storforbruker av triptaner. Bruker i sjeldne tilfeller triptaner 10 dager i strekk. Kan så gå i opptil 10-14 dager uten migrene. Har selv vært bekymret for medikamentindusert hodepine, men erfaring viser at det ikke har skjedd hos meg.

Anonymkode: 06ff8...a2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Pragmatikeren skrev:

Husk at en kan få medikamentindusert hodepine av å bruke både smertestillende og triptaner for ofte.

Styrketrening kan være en måte å forebygge mye hodepine på. 

Jeg bruker Ibux fast noen dager i mnd (pga sterke menssmerter og blødninger, som jeg skal opereres for). Utover det bruker jeg det og andre smertestillende sjelden. Imigran har jeg Max 6 av PR mnd. Prøver å la det være pga bivirkningene 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...