Gå til innhold

Er dere bekymret for våre barns fremtid?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg er ikke så opptatt av mitt eget liv egentlig. Men er litt bekymret for fremtiden til mine barn spesielt i disse tider. Vil de møte mer sykdom og en urolig verden? Vil Norge bli et mindre trygt land å vokse opp i? Økende kriminalitet? Arbeidsledighet ?Mer egoisme i relasjoner der sjansen for å bli sviktet i forhold er større? Hvordan tror dere livet for våre barn blir? 
 

Anonymkode: 20895...579

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
59 minutter siden, Grendel skrev:

Verden har aldri vært tryggere enn nå, så jeg er ikke spesielt bekymret

Kan du begrunne din påstand????

Anonymkode: 20895...579

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan du begrunne din påstand????

Anonymkode: 20895...579

Ungdommen i dag er bedre enn vi var.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
1 time siden, Grendel skrev:

Verden har aldri vært tryggere enn nå, jeg er ikke spesielt bekymret

Tror din manglende bekymring på bakgrunn av situasjonen i dette sekundet, er et resultat av noe som heter "logical fallacy".

Norge var vel trygt på historiskt nivå før Hitler kom på tur også, men det betyr ikke at vi ikke burde vært bekymret for fremtiden og iverksatt tiltak for å forsikre oss om at fremtiden ble bra også ikke bare nåtiden.

Vi så ting og latet som ingenting og håpte på det beste, og det førte til at vi ikke forsøkte å sikre oss mot problemene som var på ferde

Isteden for å forsøke å danne allianser og bli med på de godes/mindre ille, sin side, var vi "nøytrale" og bistod tyskerne, fordi vi trodde at pasifisme var løsningen på verdens problemer, vi var så nøytrale, at de vi burde vært alliert med, var i ferd med å "invadere" oss for å få oss til å slutte å "enable" nazi tyskland med å bygge opp sin hær, gjennom å gi dem fritt leide i våre havområder etc. Det var Norge, hipp hurra alt er trygt pasifisme er løsningen del ut klemmer til nazi tyskerne, så kanksje de tar oss sist, om vi har flaks, eller noen andre løser problemet for oss, og krig er ille så la oss unngå krig. Men var det virkelig løsningen? Er det ingen lærdommer fra dette?

Slik er det idag vi koser med kinseserne, fordi vi tror at på kort sikt tjener vi på det. No shit. Å kose med fienden fører til historisk trygghet på kort sikt, men det er ikke midlertidige gevinster som avgjør resultatene på sikt, på sikt bør du forvente motsatt effekt. Hvor er koalisjonen vi bør forsøke danne med USA og EU for å stanse kina fra å kjøre nazi tyskland startegien de er i ferd med, de har millioner i konsentrasjonsleire, tar mer og mer landområder i havet som ikke tilhører dem, ypper mot nabolandene som er mindre og svakere, stjeler teknologi fra Norge og andre land mens de blir sterkere og sterke på bekostning av andre som spiller rettferdig, men vi kunne ikke brydd oss mindre vi fokuserer bare på å ikke fornerme nazi-tyskland så de kjøper fisken vår. Ja, på kort sikt er det "optimalt" det, men hva skjer på sikt med en slik strategi

Jeg synes det er skremmende med alle farene på horisonten, klima, handel, økt tribalisme/identitetespolitikk (rasisme), religiøse konflikter, no-go soner, svenske tilstanden gikk fra å ikke være i Sverige, til ok det er svenske tilstander i Sverige, til nå begynner vi se svenske tilstander i Oslo.... ? Hva tror folk virkelig skjer i en slik trend, ingenting ? Bare gjøre som Sverige si at alt er bra og synge fine fraser så forsvinner alle problemer, med godhet og snillhet og pasifisme. Mens folket bare skriker "få slutt på rasistisk politi", det er fokuset, de virkelige farene på virkelige oppkommende problemer dysses ned.

 

Nordmenn er for naive og bortskjemte, så vi får håpe dere har flaks, slik dere hadde med tyskerne og ble reddet av USA fra deres idoti, men å satse på flaks i lengden, er en MEGET dårlig strategi. Derfor er jeg meget skeptisk til fremtiden for Riket, jeg tror det ikke er noe håp, i beste fall blir det som i USA, som er meget synd, men trolig blir det betraktelig verre.

Lykke til.

Anonymkode: 6196f...ec6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hæ? 

Anonymkode: 20895...579

Har du ikke hørt om "Generasjon perfekt"? Det har aldri vært mer press på ungdommen enn i dag, og det gjelder på så mange arenaer. Likevel holder de fleste ut og innretter seg etter kravene både på skole og fritid. 

Men klart, en del ungdommer er fortsatt med på å gjøre opprør mot autoriteter og samfunnsnormer. Foregår det på en sivilisert måte, er jo det bare bra. 

Anonymkode: 99aad...1d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...