Gå til innhold

fikk et akkutt syn om at jeg måtte stikke meg til blods, og ble veeeldig trist. hva kalles dette? .


Blomsterfluen

Anbefalte innlegg

Blomsterfluen

jeg fikk en del harde ord av mora mi i dag når vi shoppet broderi, om at jeg ikke er flink sosial og at jeg et dårlugere enn andre autister sosialt og at de filthanene jeg var veldig stolt av, ikke var noe fine, så jeg måtte lage ny etter hennes oppskrift, til de som skulle kjøpe dem av meg. da jeg kom hjem fikk jeg sån plutselig "depresjonsattack" opplevelse, der jeg såg en film for meg i hodet, at jeg skulle stikke filtnåla i håbden min så jeg skulle blø. jeg klorte hånda mi så jeg fikk noen kloremerker på den, og gråt og ringte personalet for å fortelle at jeg var redd for å ta selvmord, fordi jeg vil ikke dø men følte meg ikke verdt etter alle de feilene mamma påpekte i dag, og at jeg havner i trøbbel selvom jeg prøver å være hyggelig på sosiale medier så gjør jeg feil fordi jeg har sån autisme. dette attacket gikk over etter at jeg gråt litt. hva kalles sånne "attacks"? 

Endret av Blomsterfluen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg synes du setter et bra ord på det selv. "Depresjons-attak". Jeg kaller det anfall med hint av lyst til å utagere. Om du ikke pleier å få dette ofte, er det ikke noe å bry seg om. Jeg tror alle som sliter litt psykisk kan oppleve å få slike attak. Det gjelder å ikke agere på det, og det greide du jo fint. :)

Anonymkode: 91c82...bb5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomsterfluen
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes du setter et bra ord på det selv. "Depresjons-attak". Jeg kaller det anfall med hint av lyst til å utagere. Om du ikke pleier å få dette ofte, er det ikke noe å bry seg om. Jeg tror alle som sliter litt psykisk kan oppleve å få slike attak. Det gjelder å ikke agere på det, og det greide du jo fint. :)

Anonymkode: 91c82...bb5

ok. det som jeg syns er så skummelt, er at jeg fikk selvmordstanke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
9 minutter siden, Blomsterfluen skrev:

ok. det som jeg syns er så skummelt, er at jeg fikk selvmordstanke. 

Selvmordstanker er ikke farlige, og rammer nok store deler av befolkningen i løpet av livet. 

Anonymkode: 91c82...bb5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
10 minutter siden, Blomsterfluen skrev:

ok. det som jeg syns er så skummelt, er at jeg fikk selvmordstanke. 

Fikk selvmordstanker jeg også i dag, det kommer og går med formen. Tror ikke det er noe farlig.

Anonymkode: acdfa...f20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette hørtes ut som en tvangstanke «harm OCD». Det er ikke det samme som en selvmordstanke. Undersøkelser har vist at omtrent alle mennesker har sånne «absurde» tanker fra tid til annen og det er helt ufarlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...