Gå til innhold

Ønsker tips


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Når jeg er manisk så bruker jeg altfor mye penger og hver gang jeg tror at jeg har kontroll så har jeg ikke det i det hele tatt. Jeg bruker penger på masse dyr mat og drikke som jeg ikke har bruk for, på sko, klær og parfyme, frisør, melder meg inn i bokklubber og handler på postordre. Det er bare noe av alt det jeg bruker penger på og jeg er alltid blakk og det er slitsomt.

Behandleren min har sagt at jeg kan gi fra meg bankkortet til noenni familien eller sperre det, men jeg trenger kortet mitt til andre ting så det er ikke aktuelt.

Er det noen som har noen gode råd til meg for hva jeg kan gjøre?

Jeg tar medisiner, men jeg får uansett episoder med mani og depresjon og da trenger jeg å få orden på det med økonomien.

 

Anonymkode: d4089...c42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest dolmio
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når jeg er manisk så bruker jeg altfor mye penger og hver gang jeg tror at jeg har kontroll så har jeg ikke det i det hele tatt. Jeg bruker penger på masse dyr mat og drikke som jeg ikke har bruk for, på sko, klær og parfyme, frisør, melder meg inn i bokklubber og handler på postordre. Det er bare noe av alt det jeg bruker penger på og jeg er alltid blakk og det er slitsomt.

Behandleren min har sagt at jeg kan gi fra meg bankkortet til noenni familien eller sperre det, men jeg trenger kortet mitt til andre ting så det er ikke aktuelt.

Er det noen som har noen gode råd til meg for hva jeg kan gjøre?

Jeg tar medisiner, men jeg får uansett episoder med mani og depresjon og da trenger jeg å få orden på det med økonomien.

 

Anonymkode: d4089...c42

Hvilke andre ting trenger du bankkortet ditt til? Legitimasjon?

Du kan la en annen styre kontoen din og ha to kontoer. Du kan få ført over et visst beløp hver uke som du kan bruke. 

vi har det, for å ha full kontroll. Dvs vi har en brukskonto som vi har et visst beløp på og en budsjettkonto. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når jeg er manisk så bruker jeg altfor mye penger og hver gang jeg tror at jeg har kontroll så har jeg ikke det i det hele tatt. Jeg bruker penger på masse dyr mat og drikke som jeg ikke har bruk for, på sko, klær og parfyme, frisør, melder meg inn i bokklubber og handler på postordre. Det er bare noe av alt det jeg bruker penger på og jeg er alltid blakk og det er slitsomt.

Behandleren min har sagt at jeg kan gi fra meg bankkortet til noenni familien eller sperre det, men jeg trenger kortet mitt til andre ting så det er ikke aktuelt.

Er det noen som har noen gode råd til meg for hva jeg kan gjøre?

Jeg tar medisiner, men jeg får uansett episoder med mani og depresjon og da trenger jeg å få orden på det med økonomien.

 

Anonymkode: d4089...c42

Du skaffer deg to kort og har to ulike kontoer. På den måten kan en «verge» gi deg ukepenger eller månedspenger og du slipper katastrofe.

Anonymkode: c0f7b...057

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når jeg er manisk så bruker jeg altfor mye penger og hver gang jeg tror at jeg har kontroll så har jeg ikke det i det hele tatt. Jeg bruker penger på masse dyr mat og drikke som jeg ikke har bruk for, på sko, klær og parfyme, frisør, melder meg inn i bokklubber og handler på postordre. Det er bare noe av alt det jeg bruker penger på og jeg er alltid blakk og det er slitsomt.

Behandleren min har sagt at jeg kan gi fra meg bankkortet til noenni familien eller sperre det, men jeg trenger kortet mitt til andre ting så det er ikke aktuelt.

Er det noen som har noen gode råd til meg for hva jeg kan gjøre?

Jeg tar medisiner, men jeg får uansett episoder med mani og depresjon og da trenger jeg å få orden på det med økonomien.

 

Anonymkode: d4089...c42

I dårlige faser kan jeg også bruke alt for mye, så min datter tar vare på mitt kredittkort.  Jeg kan kun få det hvis det er fullstendig krise eller hvis jeg skal bestille en reise.

Noe lignende kunne du også ha gjort, bare med vanlige bankkort.  Jeg synes iallefall det er betryggende å ha sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, dolmio skrev:

Hvilke andre ting trenger du bankkortet ditt til? Legitimasjon?

Du kan la en annen styre kontoen din og ha to kontoer. Du kan få ført over et visst beløp hver uke som du kan bruke. 

vi har det, for å ha full kontroll. Dvs vi har en brukskonto som vi har et visst beløp på og en budsjettkonto. 

Fint med tips. Må ha det til legitimasjon. Er det banken som kan føre over et visst beløp? Jeg har ingen andre å alliere meg med så jeg må finne min egen måte.

Anonymkode: d4089...c42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du skaffer deg to kort og har to ulike kontoer. På den måten kan en «verge» gi deg ukepenger eller månedspenger og du slipper katastrofe.

Anonymkode: c0f7b...057

Problemet er bare at jeg ikke har noen som kan være den vergen. Det er helt utelukket, men banken kanskje?

Anonymkode: d4089...c42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
1 time siden, emilie321 skrev:

I dårlige faser kan jeg også bruke alt for mye, så min datter tar vare på mitt kredittkort.  Jeg kan kun få det hvis det er fullstendig krise eller hvis jeg skal bestille en reise.

Noe lignende kunne du også ha gjort, bare med vanlige bankkort.  Jeg synes iallefall det er betryggende å ha sånn.

Det høres ut som en bra løsning for deg. Problemet mitt er at jeg ikke kan dele dette med noen som helst annen person, men må finne en løsning kun for meg. Det er en stor utfordring.

Anonymkode: d4089...c42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det skal være mulig å søke om økonomisk verge, men er usikker på hvilke kriterier som ligger til grunn for å få det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du ufør kan nav hjelpe deg. Hadde ei venninne som rotet mye økonomisk og fikk hjelp av nav slik at hun leverte regningene til nav som betalte de mens det som var igjen etter regninger ble fordelt og utbetalt til henne jevnlig. Da begynte det å bli bedre kontroll. Ta kontakt med nav og hør. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Problemet er bare at jeg ikke har noen som kan være den vergen. Det er helt utelukket, men banken kanskje?

Anonymkode: d4089...c42

Kjenner en som får hjelp av nav, får så så mye utbetalt i uken så han klarer seg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
50 minutter siden, aa-k-j skrev:

Er du ufør kan nav hjelpe deg. Hadde ei venninne som rotet mye økonomisk og fikk hjelp av nav slik at hun leverte regningene til nav som betalte de mens det som var igjen etter regninger ble fordelt og utbetalt til henne jevnlig. Da begynte det å bli bedre kontroll. Ta kontakt med nav og hør. 

Jeg skal sjekke med NAV, men er ikke ufør.

Anonymkode: d4089...c42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
28 minutter siden, Marye skrev:

En advokat er vergen min

Er veldig fornøyd 

Jeg har dessverre ikke råd til advokat.

Anonymkode: d4089...c42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
29 minutter siden, stjernestøv skrev:

Kjenner en som får hjelp av nav, får så så mye utbetalt i uken så han klarer seg. 

Jeg skal høre med NAV.

Anonymkode: d4089...c42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, Glitter skrev:

Jeg tror det skal være mulig å søke om økonomisk verge, men er usikker på hvilke kriterier som ligger til grunn for å få det. 

Skal sjekke. 

Anonymkode: d4089...c42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har dessverre ikke råd til advokat.

Anonymkode: d4089...c42

Det koster ikke mye å ha verge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
53 minutter siden, Marye skrev:

Det koster ikke mye å ha verge

Det kommer an på hva som er mye. Har en nokså skakkjørt økonomi fra før og har ikke stort å gå på lenger dessverre.

Anonymkode: d4089...c42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kommer an på hva som er mye. Har en nokså skakkjørt økonomi fra før og har ikke stort å gå på lenger dessverre.

Anonymkode: d4089...c42

Vergen sørger for at den skakkjørte økonomien blir god igjen 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...